Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 12. oktober 2019, klokken 18:42
Etter at jeg fikk V10 på min Model 3 så låser knappen på ladekabel opp bilen samtidig som den løser ut kabelen
Det gjør min også nå :+1: - men jeg tror det kom først med 36.2.1
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Counterpointer

Sitat fra: Elmo på lørdag 16. november 2019, klokken 20:38
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 12. oktober 2019, klokken 18:42
Etter at jeg fikk V10 på min Model 3 så låser knappen på ladekabel opp bilen samtidig som den løser ut kabelen
Det gjør min også nå :+1: - men jeg tror det kom først med 36.2.1
Dessverre så fungerer dette bare når UMC  er tilkoblet bilen, så når jeg bruker ladeboks/type 2 kabel må jeg bruke skjermen eller app.

Elmo

Sitat fra: knut.aulie på søndag 17. november 2019, klokken 00:01
Dessverre så fungerer dette bare når UMC  er tilkoblet bilen, så når jeg bruker ladeboks/type 2 kabel må jeg bruke skjermen eller app.
Hva mener du ?? Ønsker du at UMC skal låse opp bilen når du bruker en annen lader ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

emurof

Det er ønskelig at bilen låser opp selve ladekabelen når man låser opp bilen (så lenge den ikke lader, eventuelt et valg om at lading alltid stanses og kabelen løses ut når bilen låses opp).

Counterpointer

Sitat fra: Elmo på søndag 17. november 2019, klokken 10:41
Sitat fra: knut.aulie på søndag 17. november 2019, klokken 00:01
Dessverre så fungerer dette bare når UMC  er tilkoblet bilen, så når jeg bruker ladeboks/type 2 kabel må jeg bruke skjermen eller app.
Hva mener du ?? Ønsker du at UMC skal låse opp bilen når du bruker en annen lader ?
Nei, bare at den løste ut låsen i ladeporten slik at den også slipper type 2 kabel.

Men det er et så i-landsproblem, og har nå vent meg til å åpne dør og trykke på skjerm før jeg tar ut kabel. Siden jeg har garasje er dette ikke noe ulempe egentlig.

geear

Bytt ut lader med TWC?
Evt. Bestill ladekabel med Tesla-knapp på håndtaket?
Eller bestill keyfob? (holde inne knappen for å frigjøre lading på X og S, vil anta samme på 3)
Evt. lag en shortcut til API og legg på hjem-skjerm på telefon?

emurof

Sitat fra: gr på onsdag 20. november 2019, klokken 12:31
Bytt ut lader med TWC?
Evt. Bestill ladekabel med Tesla-knapp på håndtaket?
Eller bestill keyfob? (holde inne knappen for å frigjøre lading på X og S, vil anta samme på 3)
Evt. lag en shortcut til API og legg på hjem-skjerm på telefon?

Eller enda bedre - at Tesla fikser dette så det blir brukervennlig.

Counterpointer

Sitat fra: emurof på onsdag 20. november 2019, klokken 12:54
Sitat fra: gr på onsdag 20. november 2019, klokken 12:31
Bytt ut lader med TWC?
Evt. Bestill ladekabel med Tesla-knapp på håndtaket?
Eller bestill keyfob? (holde inne knappen for å frigjøre lading på X og S, vil anta samme på 3)
Evt. lag en shortcut til API og legg på hjem-skjerm på telefon?

Eller enda bedre - at Tesla fikser dette så det blir brukervennlig.
Det hadde vært det beste.
Proximity sense, hvis nøkkel (fob eller mobil) er på personen som tar i ladeledning så løser den ut.

jlan

Jeg fikk dette svaret fra EV car programmereren:
Sitat fra: jlan
Is there a command for unlock charge port? This would be very handy for Model 3 when using a cable without a release button.
Sitat fra: Gol4
There is an API for it. I didn't add it as I didn't personally see a need for it. I can add it along with the other changes I am working on.
Så hvis han gjør det skal det bare være å si "OK Google, tell EV Car to unlock charge port". Jeg har tro på at han får det til, det fungerer allerede å si" OK Google, tell EV Car to open front trunk",
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Counterpointer

Sitat fra: jlan på onsdag 20. november 2019, klokken 13:24
Jeg fikk dette svaret fra EV car programmereren:
Sitat fra: jlan
Is there a command for unlock charge port? This would be very handy for Model 3 when using a cable without a release button.
Sitat fra: Gol4
There is an API for it. I didn't add it as I didn't personally see a need for it. I can add it along with the other changes I am working on.
Så hvis han gjør det skal det bare være å si "OK Google, tell EV Car to unlock charge port". Jeg har tro på at han får det til, det fungerer allerede å si" OK Google, tell EV Car to open front trunk",
Jeg bruker EV Watch for Apple. Er det samme familie app

geear

Sitat fra: emurof på onsdag 20. november 2019, klokken 12:54
Sitat fra: gr på onsdag 20. november 2019, klokken 12:31
Bytt ut lader med TWC?
Evt. Bestill ladekabel med Tesla-knapp på håndtaket?
Eller bestill keyfob? (holde inne knappen for å frigjøre lading på X og S, vil anta samme på 3)
Evt. lag en shortcut til API og legg på hjem-skjerm på telefon?

Eller enda bedre - at Tesla fikser dette så det blir brukervennlig.
Har man ladeboks eller UMC fra de, så har man støpsel med knapp på, som er beste løsning som er på markedet, så de har da løsning på det. Kjøpe keyfob er også fullgod løsning. Holde inne baklukeknapp. Ingen andre jeg har prøvd som har bedre løsning. Hata et e-Golfen avbrøt og låste opp ladepluggen hver gang vi låaste opp bilen, typisk for å hente noe glemt.

Berøringsfri åpning med mobil blir

Motorwatt

#506
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. november 2019, klokken 13:33
Jeg bruker EV Watch for Apple. Er det samme familie app
EV Car er en skybasert Google Assistant funksjon. Fastlåst til spesifikke instruksjoner. Men fungerer bra, bortsett fra stadige fornyelser av utgåtte token. For de med iPhone kan man ta en titt på Stats (er nå visstnok på norsk) som har en fin Siri-integrasjon.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 20. november 2019, klokken 17:50
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. november 2019, klokken 13:33
Jeg bruker EV Watch for Apple. Er det samme familie app
EV Car er en skybasert Google Assistant funksjon. Fastlåst til spesifikke instruksjoner. Men fungerer bra, bortsett fra stadige fornyelser av utgåtte token. For de med iPhone kan man ta en titt på Stats (er nå visstnok på norsk) som har en fin Siri-integrasjon.
Takk. Jeg og Siri er ikke verdens beste venner selv om jeg har både Watch og iPhone. Hun er en $£€%#$' irriterende kjærring..... For øyeblikket er hun skrudd av!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA