Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

emmern

Sitat fra: Àpache på torsdag 10. oktober 2019, klokken 23:13
Etter at NoA prøvde å kjøre bilen inn i en lite busslomme i 70km/t på ring 3 med betong kanter rundt (Storo --> Sinsenkrysset) så har jeg aldri brukt NoA mer og vil aldri gjøre det.
Hadde jeg ikke vært våken og følgt med så hadde jeg i beste fall vært fotgjenger.
Dette var i versjon 9.x
Skjer meg hver dag. Det 2 spesifikke lommer den er glad i. Så er alltid parat. Det har blitt svakere etter 2019.32.2.1 og like ok i V10.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Handyman

Sitat fra: Àpache på torsdag 10. oktober 2019, klokken 23:13
..... så har jeg aldri brukt NoA mer og vil aldri gjøre det......
Du kommer til å gå glipp av mye.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Chris Neumann Ruud

Var en kveldstur til Oslo i går i regnet, og AP1 var MARKANT dårligere til å oppdage skillelinjer og kantlinjer, spesielt p ring 3 og E-18 frem til Sandvika, enn jeg har opplevd tidligere i de åra jeg bodde der. Selv om det var regn og vått og tidvis dårlig sikt har jeg ikke opplevd at det har vært så stor usikkerhet på kjørebanen under samme forhold som i går. Dette på initiell V10 2019.32.11.1

Trafikk mm og "sorte" striper for kjørefelt var tilstede, samt trafikk, men AP var sjelden klar til aktivisering og selv da forsvant veien mange ganger, spesielt striplete midtlinje eller kombinert midtlinje var visst vanskelig å oppfatte.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

fonberg

Skitt, dugg eller rim på sensorer/kamera?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

emurof

Krever denne oppgraderingen tilkobling til wifi? Har en oppdatering ventende i bilen, men det står at jeg må koble på trådløst nett for å laste ned.

o.b.lix

Sitat fra: emurof på fredag 11. oktober 2019, klokken 08:32
Krever denne oppgraderingen tilkobling til wifi? Har en oppdatering ventende i bilen, men det står at jeg må koble på trådløst nett for å laste ned.

Da har vel bilen svart for deg.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

emurof

Sitat fra: o.b.lix på fredag 11. oktober 2019, klokken 09:09
Sitat fra: emurof på fredag 11. oktober 2019, klokken 08:32
Krever denne oppgraderingen tilkobling til wifi? Har en oppdatering ventende i bilen, men det står at jeg må koble på trådløst nett for å laste ned.

Da har vel bilen svart for deg.

Spørsmålet er vel egentlig om andre her måtte koble seg til wifi for å få v10-oppdateringen.

MeTesla

Jeg fikk V10 på min 85D idag. lite nytt og spennende for veteranbilene ser jeg. Ingen Netflix/Youtube/karaoke. Men mer informasjon på navi.

fonberg

Theatre (Netflix og Car-aoke) er vel foreløpig bare rullet ut til MCU2-biler. Jeg har ikke sett informasjon om hvorvidt dette etter hvert også skal komme til eldre biler?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

MeTesla

Sitat fra: fonberg på fredag 11. oktober 2019, klokken 11:27
Theatre (Netflix og Car-aoke) er vel foreløpig bare rullet ut til MCU2-biler. Jeg har ikke sett informasjon om hvorvidt dette etter hvert også skal komme til eldre biler?

Jeg gjetter på at vi ikke har kraftig nok HW. Men er jo lov å håpe! Om det var en enkel ting så vil jeg tro at også disse eldre bilene skulle fått det i samme versjon.

emurof

Sitat fra: MeTesla på fredag 11. oktober 2019, klokken 10:13
Jeg fikk V10 på min 85D idag. lite nytt og spennende for veteranbilene ser jeg. Ingen Netflix/Youtube/karaoke. Men mer informasjon på navi.

Måtte du koble deg til wifi for å få oppdateringen?

Simen1

Et par kjappe spørsmål her (uten å ha lest de over 400 innleggene):
Hva betyr NOA?
Hva vil jeg med en model S fra 2013 få ut av V10? (Antar jo noe redusert funksjonalitet)
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

geear

Sitat fra: fonberg på fredag 11. oktober 2019, klokken 11:27
Theatre (Netflix og Car-aoke) er vel foreløpig bare rullet ut til MCU2-biler. Jeg har ikke sett informasjon om hvorvidt dette etter hvert også skal komme til eldre biler?
I følge Elon på Twitter så jobber de med karaoke til MCU1 også, men har ikke sett noe utover det, ift. tid.

MeTesla

Sitat fra: emurof på fredag 11. oktober 2019, klokken 12:38
Sitat fra: MeTesla på fredag 11. oktober 2019, klokken 10:13
Jeg fikk V10 på min 85D idag. lite nytt og spennende for veteranbilene ser jeg. Ingen Netflix/Youtube/karaoke. Men mer informasjon på navi.

Måtte du koble deg til wifi for å få oppdateringen?

Jeg vet ikke om man MÅ det men jeg var oppoplet mot nettverket i min garasje og den lå der i morgen tidlig.

MeTesla

Sitat fra: gr på fredag 11. oktober 2019, klokken 13:07
Sitat fra: fonberg på fredag 11. oktober 2019, klokken 11:27
Theatre (Netflix og Car-aoke) er vel foreløpig bare rullet ut til MCU2-biler. Jeg har ikke sett informasjon om hvorvidt dette etter hvert også skal komme til eldre biler?
I følge Elon på Twitter så jobber de med karaoke til MCU1 også, men har ikke sett noe utover det, ift. tid.

Karaoke er en ting. Men sa han noe om netflix og Youtube også?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA