Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

o.b.lix

Høydejustering av lys er mekanisk, så det skjer ikke via sw.

Annerledes er det om auto-fjernlys går på om, uten at du merker det, det er sw som styrer..


«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øggen

Fleire så e plaga med denne meldinga ette V10? (2019.32.11.1)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

k1

Nei, men plages av at voicecommand ikke fungerer, spotify hakker noe igjen og AP er betydelig dårligere igjen, med mye fantombremsing og innom påkjøringsramper etc.
Men herregud, kan ikke klage; har jo fått joe mode  :o  >:(

Kim-

Sitat fra: k1 på mandag 07. oktober 2019, klokken 19:20
Nei, men plages av at voicecommand ikke fungerer, spotify hakker noe igjen og AP er betydelig dårligere igjen, med mye fantombremsing og innom påkjøringsramper etc.
Men herregud, kan ikke klage; har jo fått joe mode  :o  >:(
Jeg plages nå av at radioen hakker, voldsomt.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Øggen

Sitat fra: k1 på mandag 07. oktober 2019, klokken 19:20
Nei, men plages av at voicecommand ikke fungerer, spotify hakker noe igjen og AP er betydelig dårligere igjen, med mye fantombremsing og innom påkjøringsramper etc.
Men herregud, kan ikke klage; har jo fått joe mode  :o  >:(
Ja alt det har ej mæ, men akkurat dette he ikkje ej sett nokken skrive om. E jo frost her natta, så litt irriterende.
AP har ej slutta å bruke.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Motorwatt

Har hatt hakking på radio tidligere, og for meg hjalp et par soft reset.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mthoring

Sitat fra: Øggen på mandag 07. oktober 2019, klokken 18:45
Fleire så e plaga med denne meldinga ette V10? (2019.32.11.1)

Ja, sleit litt med den ved ett tilfelle. Fungert fint siden.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Handyman

Sitat fra: o.b.lix på mandag 07. oktober 2019, klokken 17:20
Høydejustering av lys er mekanisk, så det skjer ikke via sw.

Annerledes er det om auto-fjernlys går på om, uten at du merker det, det er sw som styrer..
Jeg kjenner bare til TM3, nen der styres høydejusteringen av software og betjening via skjermen.
Dette kan da enkelt endres ved en oppdatering, enten det er bevist eller en feil fra Teslas side.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Sitat fra: Øggen på mandag 07. oktober 2019, klokken 18:45
Fleire så e plaga med denne meldinga ette V10? (2019.32.11.1)
Hadde den en gang for ikke så lenge siden (med ios og ikke 32.11.1, mulig før v10 også), og den mener jeg ble løst med en reboot av bilen.

Bushy

Da fikk jeg følt på noe nytt i v10 og...
Folk kjenner seg sikkert igjen på dette. Køen foran bremser opp ganske hardt. Så bremser du litt roligere så går "kollisjonvarsel" på. Da har jeg pleid å bremse litt hardere å skli rolig inn i køa. Men idag så gikk alarmen. Jeg tråkket på bremsen. Plutselig tar bilen full brems og pedalen gikk rett i gulvet. Ikke fikk jeg overstyrt med wattpedalen heller. Bråstoppet 5 meter bak køa. Med en bil bak meg 5 cm unna😳 features?
S75D sept. 17

Handyman

Sitat fra: Bushy på onsdag 09. oktober 2019, klokken 07:42
Da fikk jeg følt på noe nytt i v10 og...
Folk kjenner seg sikkert igjen på dette. Køen foran bremser opp ganske hardt. Så bremser du litt roligere så går "kollisjonvarsel" på. Da har jeg pleid å bremse litt hardere å skli rolig inn i køa. Men idag så gikk alarmen. Jeg tråkket på bremsen. Plutselig tar bilen full brems og pedalen gikk rett i gulvet. Ikke fikk jeg overstyrt med wattpedalen heller. Bråstoppet 5 meter bak køa. Med en bil bak meg 5 cm unna😳 features?
Har du  Forovervendt kollisjonsvarsel på Tidlig?
Hvis ikke er det kanskje et hint om å holde bedre avstand til bilen foran og bremse tidligere ;)
Jeg har varsel på Medium og opplever så godt som aldri varsel. Kun noen ganger når biler passerer foran meg i en rundkjøring, eller når noen stopper opp foran og skal svinge av veien, og jeg skal passere på høyre side. Aldri opplevd det ved køkjøring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

1000kwh

Sitat fra: Handyman på onsdag 09. oktober 2019, klokken 08:22
Sitat fra: Bushy på onsdag 09. oktober 2019, klokken 07:42
Da fikk jeg følt på noe nytt i v10 og...
Folk kjenner seg sikkert igjen på dette. Køen foran bremser opp ganske hardt. Så bremser du litt roligere så går "kollisjonvarsel" på. Da har jeg pleid å bremse litt hardere å skli rolig inn i køa. Men idag så gikk alarmen. Jeg tråkket på bremsen. Plutselig tar bilen full brems og pedalen gikk rett i gulvet. Ikke fikk jeg overstyrt med wattpedalen heller. Bråstoppet 5 meter bak køa. Med en bil bak meg 5 cm unna😳 features?
Har du  Forovervendt kollisjonsvarsel på Tidlig?
Hvis ikke er det kanskje et hint om å holde bedre avstand til bilen foran og bremse tidligere ;)
Jeg har varsel på Medium og opplever så godt som aldri varsel. Kun noen ganger når biler passerer foran meg i en rundkjøring, eller når noen stopper opp foran og skal svinge av veien, og jeg skal passere på høyre side. Aldri opplevd det ved køkjøring.
Har opplevd bråbrems en gang, og da var det tett trafikk/kø hvor bilen foran plutselig bråbremser fordi han ikke følger med. Da tok vår bil tak i bremsen før jeg fikk summet meg. Ser for meg at jeg ville klart å bremse selv, men systemet reagerte lynraskt.

Uansett, hvis du smeller inn i bilen foran deg fordi den bråbremser er det DIN egen skyld at du krasjer. Ikke AP, ikke nødbremsesystemene eller idioten i bilen foran.

Bushy

#372
Misforstå meg rett. Setter pris på bilen hjelper meg til stoppe istedenfor krasje. Men gjerne ikke lås hjulene 5 meter unna... Har på late på varsling. Men det må jeg sjekke om det har forandret seg etter oppdatering. Godt tips👍

PS. Dette var ikke slik hjelpebremsing. Skikkelig nødbrems pedal gikk helt til bunn. Virket som den koblet ut motstanden men rakk ikke å tenke så mye. Ikke fikk jeg kjørt igang med en gang heller. Ville ikke slippe opp før etter noen sekunder
S75D sept. 17

Handyman

Sitat fra: Bushy på onsdag 09. oktober 2019, klokken 12:27
Misforstå meg rett. Setter pris på bilen hjelper meg til stoppe istedenfor krasje. Men gjerne ikke lås hjulene 5 meter unna... Har på late på varsling. Men det må jeg sjekke om det har forandret seg etter oppdatering. Godt tips👍

PS. Dette var ikke slik hjelpebremsing. Skikkelig nødbrems pedal gikk helt til bunn. Virket som den koblet ut motstanden men rakk ikke å tenke så mye. Ikke fikk jeg kjørt igang med en gang heller. Ville ikke slippe opp før etter noen sekunder
Skjønner. Lurt å sjekke innstillingene, jeg har noen ganger opplevd at innstillinger blir "nullstilt".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

#374
Hadde i går min første "hjertet i halsen"-opplevelse med V10. AP har egentlig fungert ekstremt bra på motorvei lenge, men i går var det litt rusk (ala nekte å kjøre forbi en skummel lastebil osv).

Men hendelsen som virkelig fikk pumpa til å gå var da jeg skulle av E6 ved Korsegården. Avkjøringer fra motorvei med NoA er en ting som har fungert 100% (og da mener jeg 100%) før. I den grad at jeg har blitt veldig trygg på funksjonen. Eneste er at den begynner blinkingen alt for sent, nesten omtrent i det den tar av...

Jeg kom nordover fra Sarpsborg og skulle ta av ved Korsegåden/Ås. Det var vel ca 1km igjen til avkjøringen og jeg satt og ante fred og ingen fare. Plutselig blinket bilen til høyre og kastet seg inn i truck-stoppen (se under) i god driv. Jeg ble så paff at jeg ble satt ut et øyeblikk før jeg fikk bremset ned. Det var skikkelig skummelt, faktisk, å brase inn i en "parkeringsplass" på den måten. Jeg ble faktisk så satt ut at jeg glemte å ta opp episoden med TeslaCam. Ikke at det hadde gjort noe fra eller til...

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Hadde blinkingen bare begynt i god tid, så hadde jeg skjønt hva som var i ferd med å skje, men nå skjedde alt på en gang. Det ene sekundet var jeg på motorveien og den andre på vei inn i truck-stoppen...  :o

Jeg er veldig overrasket over at bilen klarte å "bomme" med 1 km på denne måten.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA