Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: stefse på lørdag 05. oktober 2019, klokken 09:53
Sitat fra: S4e på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:12
Sitat fra: stefse på fredag 04. oktober 2019, klokken 17:35
AP forsøker å gjøre for mye på en gang. I frykt for å gjøre noe utenom hva den kan, reverter den automatisk til det eneste "sikre" som er bråbremsing.
Istedet for å håpe på automatisk alt mulig, burde det være mulig å støtte AP'en med manuell input, samtidig som den vil kunne lære noe.
F.eks når den kommer til en situasjon den ikke takler, dukker det opp 2-3 valgmuligheter, som sjåføren må bekrefte med brems, gass eller et forsiktig rattutslag.

Gass fungerer ved fantom bremsing eller når den nekter å kjøre forbi...
Skal prøve det neste gang. Jeg har pleid å trykke inn bremsen for å kunne ta over kontrollen helt. Men slik input burde være mulig å gi autopiloten, med noen sekunder til å reagere på.
Sitter alltid klar med foten rett over wattpedalen når AP er aktivert. Da kan jeg hindre/avbryte bråbremsinger og andre rare fartsreduksjoner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Cned86

Sitat fra: kodax på lørdag 05. oktober 2019, klokken 12:14
Fikk testet v10 i dag. Man skal være bra nøden på Netflix for å gidde å se på film på det lille bildet som blir på en vertikal S/X-skjerm...
Synes det var helt ok på x men på 3ern så var konge. Der kom den vertikale skjermen virkelig til sin rett :) +suverent anlegg,fikk litt kino følelse :)

JorEl

Kjekt at skjermen i TM3 øker film-følelsen :+1: Er jo mer forståelig nå, hvorfor det ble som det ble, med TM3-interiøret.
En model-S med storskjerm og et godt musikk-annlegg frister nå, ja. Nå kunne jeg også tenkt meg en S med tipp-topp lyd.  :-\ Men en refresh S er jeg redd for sprenger mitt budsjett.
Men for all del, min S75D holder i massevis. Men blir jo revet med, når Tesla kommer med nye opsjoner :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Elmo

Sitat fra: Daniel80 på lørdag 05. oktober 2019, klokken 10:45
Noen som vet forskjell på 2019.32.11 og 2019.32.11.1 ??
Er vel noe bugfix som du aldri ser hvis du ikke fant bug'en før oppgraderingen ;) ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

k1

Tja, med 2019.32.11.1 fungerer ikke min talekommando fra rattet.
Så i kjent Tesla stil fikser man noe og introduserer nye bugs på ting som tidligere fungerte.
Ikke får man rapportert inn «bugfix» heller da talekommandoen mangler.

geear

I går gikk førersetet frem og tilbake annenhver gang jeg betjente bakoverknappen på setet.  :P 32.11. Eller buggy knapp? Var i orden igjen ved neste oppstart.  :o

fonberg

En del bugging i tur og orden etter 32.11.1:
-LTE går ikke på
-Spotify spør om innloggingsinfo gjentatte ganger (men den huskes av bilen)
-GPS på storkartet noen hundre meter feil, med ubrukelig AP som konsekvens, siden den bremser ned til fartsgrenser som gjelder sideveier jeg ikke er på
-Tesla theatre/Caraoke ser ikke ut til å være på plass - what to do?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Kim-

Sitat fra: fonberg på søndag 06. oktober 2019, klokken 20:04
En del bugging i tur og orden etter 32.11.1:
-LTE går ikke på
-Spotify spør om innloggingsinfo gjentatte ganger (men den huskes av bilen)
-GPS på storkartet noen hundre meter feil, med ubrukelig AP som konsekvens, siden den bremser ned til fartsgrenser som gjelder sideveier jeg ikke er på
-Tesla theatre/Caraoke ser ikke ut til å være på plass - what to do?
Hvis du har mcu1 får du ikke kino/karaoke
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

fonberg

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

OhmPaPa

Er det mulig at SW har justert lysene på en TMX?

Merker en del blink fra møtende biler når kjører med nærlys. Det har ikke vært slik før.

Må uansett få sjekket det på et verksted. Men kan det være noe med SW også?

geear

Det er ikke elektrisk høydejustering, men Tesla kan sannsynligvis stille lysstyrken på LEDsa, og så har du jo autolys-funksjonen som åpenbart kan tukles med.

RuneW

Sitat fra: OhmPaPa på søndag 06. oktober 2019, klokken 23:06
Er det mulig at SW har justert lysene på en TMX?

Merker en del blink fra møtende biler når kjører med nærlys. Det har ikke vært slik før.

Må uansett få sjekket det på et verksted. Men kan det være noe med SW også?

Jeg aner også høyere lysjustering etter V10. Har fått et par blink.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Tuxedo

Sitat fra: gr på mandag 07. oktober 2019, klokken 00:09
Det er ikke elektrisk høydejustering, men Tesla kan sannsynligvis stille lysstyrken på LEDsa, og så har du jo autolys-funksjonen som åpenbart kan tukles med.
Det er jo en indirekte høydejustering hvis man har luftfjæring.

Motorwatt

Det var det første som slo meg også. Sjekk at bilen står omtrent i vater.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA