Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

45316

Er det flere some sliter med Bluetooth etter oppdateringen? Må bruke flight mode på og av for å få kontakt med med bilen. Har prøvd å fjerne paring og pare igjen uten virkning. Nå får jeg heller ikke fjernet paringen fra bilen.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


OhmPaPa

Før kunne jeg dra ned browseren så den fylte ca halve skjermen. Men på V10 er det enten 90% eller intet - prøver jeg å dra toppen litt ned lukker den seg.

TMX med MCU1 - er det ikke lengre mulig å la browseren ta kun halve skjermen?

Ulempen for meg er at kartet blir pittelite - før V10 fikk det som sagt ca halve skjermen.

prophan

installerte 32.11 idag på min bil. Et stort tilbakesteg på AP vs 32.10 versjonen, mer phantom braking, den prøver å svinge inn til små stikkveier til høyre istedenfor å følge kurve til venstre på hovedveien. Anbefaler ikke å installere 32.11 hvis din AP fungerer greit på tidligere versjoner.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

geear

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 03. oktober 2019, klokken 23:38
Før kunne jeg dra ned browseren så den fylte ca halve skjermen. Men på V10 er det enten 90% eller intet - prøver jeg å dra toppen litt ned lukker den seg.

TMX med MCU1 - er det ikke lengre mulig å la browseren ta kun halve skjermen?

Ulempen for meg er at kartet blir pittelite - før V10 fikk det som sagt ca halve skjermen.
Klarer du faktisk BRUKE browseren til noe??  :o

Går ikke an å laste noe som helst i den hos meg.

OhmPaPa


Inop

Testet V10 et godt stykke på motorvei i går (2019.32.11.1).

Virker litt smoothere kanskje, men kan være placebo.

Den klarte å karre seg igjennom de S-svingene på E18 ved Skøyen (østover), det har ikke min bil klart før.

Filskifte på NoA funker en del raskere og er faktisk nesten brukanes, men autopilotens egne forslag til når man skal bytte mellom høyre og venstre fil er like håpløse.

Men det er en rar ting i V10 jeg ikke har opplevd før. Når jeg ligger i venstre fil på 4 felts vei hender det at den bremser opp for en lastebil som er i høyre fil og nekter å kjøre forbi. Har prøvd å vente for å se om den ombestemmer seg, men det gjør den ikke. Hvis jeg overstyrer med wattpedalen kjører den forbi selvfølgelig, men slipper jeg wattpedalen før lastebilen er helt passert bråbremser den. Er det noen andre som har lagt merke til det? Skjer både i dagslys og i mørke og gjerne på rett fin strekning med lite trafikk  ???
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Motorwatt

#321
Sitat fra: Inop på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:56
Men det er en rar ting i V10 jeg ikke har opplevd før. Når jeg ligger i venstre fil på 4 felts vei hender det at den bremser opp for en lastebil som er i høyre fil og nekter å kjøre forbi. Har prøvd å vente for å se om den ombestemmer seg, men det gjør den ikke. Hvis jeg overstyrer med wattpedalen kjører den forbi selvfølgelig, men slipper jeg wattpedalen før lastebilen er helt passert bråbremser den. Er det noen andre som har lagt merke til det? Skjer både i dagslys og i mørke og gjerne på rett fin strekning med lite trafikk  ???
Akkurat det samme opplever jeg med 2019.32.2.2 (altså ikke V10). Maksimalt irriterende. Kanskje norsk standard på veibredde avviker fra USA sin?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jazzwheel

Sitat fra: Motorwatt på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:59
Sitat fra: Inop på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:56
Men det er en rar ting i V10 jeg ikke har opplevd før. Når jeg ligger i venstre fil på 4 felts vei hender det at den bremser opp for en lastebil som er i høyre fil og nekter å kjøre forbi. Har prøvd å vente for å se om den ombestemmer seg, men det gjør den ikke. Hvis jeg overstyrer med wattpedalen kjører den forbi selvfølgelig, men slipper jeg wattpedalen før lastebilen er helt passert bråbremser den. Er det noen andre som har lagt merke til det? Skjer både i dagslys og i mørke og gjerne på rett fin strekning med lite trafikk  ???
Akkurat det samme opplever jeg med 2019.32.2.2 (altså ikke V10). Maksimalt irriterende. Kanskje norsk standard på veibredde avviker fra USA sin?
32.2.2 her, og samme problemstilling. Det har i praksis gjort AP ganske ubrukelig for øyeblikket. Trenger ikke være en lastebil engang. Jeg kjørte på E18 ved Sandvika i morges og da var en Toyota Corolla nok til å hindre forbikjøring. Den lå pent plassert midt i sitt felt.
Det rare er at hvis jeg skrur AP av/på så kan den plutselig finne på å kjøre forbi. Jeg antok at AP konstant overvåket trafikkbildet, selv om den er slått av, men kan virke som noe "refreshes" når man skrur den av og på.

Wibla

Sitat fra: Inop på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:56
Men det er en rar ting i V10 jeg ikke har opplevd før. Når jeg ligger i venstre fil på 4 felts vei hender det at den bremser opp for en lastebil som er i høyre fil og nekter å kjøre forbi. Har prøvd å vente for å se om den ombestemmer seg, men det gjør den ikke. Hvis jeg overstyrer med wattpedalen kjører den forbi selvfølgelig, men slipper jeg wattpedalen før lastebilen er helt passert bråbremser den. Er det noen andre som har lagt merke til det? Skjer både i dagslys og i mørke og gjerne på rett fin strekning med lite trafikk  ???

Dette har jeg sett i flere versjoner, er ganske plagsomt. Tror det henger sammen med at AP tror at lastebilen i høyre felt kommer til å bytte felt, fordi lastebilen er så brei at den ligger for nærme midtstripa. Her er det litt igjen å gjøre for AI-gutta...
2018 Tesla Model S 75D

1000kwh

Sitat fra: Wibla på fredag 04. oktober 2019, klokken 11:18
Sitat fra: Inop på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:56
Men det er en rar ting i V10 jeg ikke har opplevd før. Når jeg ligger i venstre fil på 4 felts vei hender det at den bremser opp for en lastebil som er i høyre fil og nekter å kjøre forbi. Har prøvd å vente for å se om den ombestemmer seg, men det gjør den ikke. Hvis jeg overstyrer med wattpedalen kjører den forbi selvfølgelig, men slipper jeg wattpedalen før lastebilen er helt passert bråbremser den. Er det noen andre som har lagt merke til det? Skjer både i dagslys og i mørke og gjerne på rett fin strekning med lite trafikk  ???

Dette har jeg sett i flere versjoner, er ganske plagsomt. Tror det henger sammen med at AP tror at lastebilen i høyre felt kommer til å bytte felt, fordi lastebilen er så brei at den ligger for nærme midtstripa. Her er det litt igjen å gjøre for AI-gutta...

Evt at den føler den ligger foran deg? Feks når en bil tar av fra veien så henger jo AP fast i bilen helt til den er godt utenfor feltet.

geear

Den vises i separat felt på visualiseringen? Og visualiseringen pleier vise temmelig smale filer der det er det, ikke bare US style...

martinho89

Har TMS 2017 75D. (og autopilot 2,0).
Får jeg netflix?
Foreløpig software er 2019.32.11.1, finner ikke youtube (satt bilen i P, var på 4g-nett).
Noen "triks" for å få det frem i så fall?

Klykken

Du har vel MCU1, som oss med eldre Teslaer, så nei dessverre.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Wibla

Sitat fra: 1000kwh på fredag 04. oktober 2019, klokken 11:23
Sitat fra: Wibla på fredag 04. oktober 2019, klokken 11:18
Sitat fra: Inop på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:56
Men det er en rar ting i V10 jeg ikke har opplevd før. Når jeg ligger i venstre fil på 4 felts vei hender det at den bremser opp for en lastebil som er i høyre fil og nekter å kjøre forbi. Har prøvd å vente for å se om den ombestemmer seg, men det gjør den ikke. Hvis jeg overstyrer med wattpedalen kjører den forbi selvfølgelig, men slipper jeg wattpedalen før lastebilen er helt passert bråbremser den. Er det noen andre som har lagt merke til det? Skjer både i dagslys og i mørke og gjerne på rett fin strekning med lite trafikk  ???

Dette har jeg sett i flere versjoner, er ganske plagsomt. Tror det henger sammen med at AP tror at lastebilen i høyre felt kommer til å bytte felt, fordi lastebilen er så brei at den ligger for nærme midtstripa. Her er det litt igjen å gjøre for AI-gutta...

Evt at den føler den ligger foran deg? Feks når en bil tar av fra veien så henger jo AP fast i bilen helt til den er godt utenfor feltet.

Kanskje en kombinasjon? :D
2018 Tesla Model S 75D

emurof

#329
Sitat fra: thbo på torsdag 03. oktober 2019, klokken 18:07
Fikk 32.11.1 mens jeg var på hytte på fjellet i dag.

Hvor ble det av waypoints osv i navigasjonen? Det hadde vært nyttig med utvikling av den.

«Sulten/Hungry» kommer kun med forslag til kroer i USA?!

Jeg skjønner ikke hvorfor de legger til nærmest ubrukelige ting som "hungry" i stedet for waypoints.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA