Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Klykken på torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:14
Samme skjedde på vår 15' TMS. Justerte volum og knappen bare delvis forsvant inni rattet. Alt var laget av plast og tåler derfor ingenting. Nye revisjonen av knappen skulle visstnok være mer solid påstod de på SC.

Håper ny revisjon er en reell forbedring da, i motsetning til ny revisjon av takfeste-lokkene i plast, som er minst like lite holdbare i versjon 2 som de var i versjon 1.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Spiller vel ingen rolle. Vi med gamle biler vil vel neppe merke noen forskjell uansett, og Tesla trenger sikkert å rulle ut på et visst antall veteraner for å teste om det funker.

JorEl

Sitat fra: Amperson på torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:25
Stilig, så nå er spørsmålet, hvilke forbedringer er det til min "gamle" 2014 pre AP bil.
Se post nr 237 i denne tråden.  :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Milo

Jeg prøver å åpne garasjeport (Homelink) fra Appen, men får følgende feilmelding: There are no HomeLink-enabled garage doors near your vehicle.

Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Porten åpner fint når jeg bruker Homelink fra bilen.

k1

Sitat fra: JorEl på torsdag 03. oktober 2019, klokken 11:32
Sitat fra: Amperson på torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:25
Stilig, så nå er spørsmålet, hvilke forbedringer er det til min "gamle" 2014 pre AP bil.
Se post nr 237 i denne tråden.  :)

Eller post #165...

JorEl

Her er en glad koselig mann fra Canada, som også synger for oss :)

https://youtu.be/t-cGesas_Bk?t=79
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Sitat fra: k1 på torsdag 03. oktober 2019, klokken 12:52
Sitat fra: JorEl på torsdag 03. oktober 2019, klokken 11:32
Sitat fra: Amperson på torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:25
Stilig, så nå er spørsmålet, hvilke forbedringer er det til min "gamle" 2014 pre AP bil.
Se post nr 237 i denne tråden.  :)

Eller post #165...
Post 237: https://elbilforum.no/index.php?topic=47541.237
Post 165: https://elbilforum.no/index.php?topic=47541.165

I korte trekk: Null og niks for museumsteslaeiere som oss.... Bare tregere lading og capping av rekkevidde.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Syns at Joe-mode var fin, iom at musikken ikke ble avbrutt. Jeg slapp også å stille den inn for hver tur. :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Torkor

Måtte gjøre en factory reset for å få aktivert Caraoke og Theater. Men NOA ble deaktivert, og lar seg ikke konfigurere igjen. Får beskjed Navigate on Autopilot støttes ikke i den aktuelle regionen. Noen andre som har erfart dette? 2018 MCU2, Enhanced AP.

jodd

#294
Tror jeg venter litt med factory reset for å få Youtube og Karaoke.
Ringte support og meldte inn problemet. Det var selvsagt ukjent for de, men de skulle opprette en sak på det.
Satser på det ordner seg med en ny oppdatering snart.

Redigert:
Og der kom mail fra Tesla
"vi har mottatt en henvendelse av deg angående et problem med bilen din etter den siste oppdateringen. Vi har mottatt flere henvendelser angående Caraoke og Theater som ikke fungerer eller mangler. Vi har sendt dette videre til utviklingsavdeling og en løsning vil sendes til alle bilen med en fremtidig oppdatering. Takk for tilbakemeldingen din. "
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

Kim-

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:28
Undrer meg over prioriteringene til Tesla. En annen skriver om å ha fått V10 på en 2014 mod. (selvsagt uten FSD). Mens jeg med en 2018 mod. med FSD ikke har fått. Go figure!  :D

Uten å kunne bekrefte dette, har jeg når jeg ikke har fått oppdateringer, satt den til standard og så advanced igjen, eller no promotor eller hva det stod. Dette har stort sett gitt meg oppdateringer innen 1 døgn. Kan være tilfeldig, men gjorde dette i går, og 3 timer senere var det oppdatering klar.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geirci2

Sitat fra: Torkor på torsdag 03. oktober 2019, klokken 14:35
Måtte gjøre en factory reset for å få aktivert Caraoke og Theater. Men NOA ble deaktivert, og lar seg ikke konfigurere igjen. Får beskjed Navigate on Autopilot støttes ikke i den aktuelle regionen. Noen andre som har erfart dette? 2018 MCU2, Enhanced AP.

Jeg opplevde det samme etter factory reset.
Løsning (for meg): jeg kjørte en 10-minutters tur - på motorvei.
Valget for NOA ble aktivert da jeg var ferdig med kjøreturen.
Alt ok - NOA, Caraoke og Kino.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

geear

Må den gjøre vanlig AP-kalibrering etter factory reset, slik den gjorde da den var ny?

Ellers er felgbytte en ny mulighet for å resette, som et alternativ til språkbytte...

geirci2

Ingen AP-kalibrering hos meg etter Factory Reset. Kjørte ut på motorvei og Autopilot fungerte umiddelbart.

Tok et bilde av samtlige instillinger før jeg aktiverte Factory Reset :-)

Det første som skjedde etter reset var engelsk språk og merkelig nok: bilens posisjon ble ikke oppdatert der den faktisk sto. Kartet på skjermen viste at bilen sto i USA med tilsvarende klokke (5:00), slik at skjermen sto i nattmodus. Løsning: kjøre en meter frem :-)

Forøvrig "mistet" jeg ikke tilkoblingen til iPhone, og dens nøkkelfunksjon - den var som tidligere.
Alle favoritter (bla. i navigasjon og radiostasjoner) forsvant riktignok.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Smurfboy

Fått på model3 uten FSD. Så virker som "fordelen"med FSD var å få det 5 dager før de uten da

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA