Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

cra

#120
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 26. september 2019, klokken 22:37
Jeg har en garasje som ligger så langt unna at jeg ikke alltid gidder å parkere i den, men har allerede laget et Homelink-basert system som slår på lyskaster på gårdsplassen, låser opp utgangsdøren, drar opp rullegardiner, og tenner innelyset når bilen er 20 meter unna. Og det motsatte når jeg kjører vekk.  8)

Det høres fett ut! Noe du kan forklare litt mer om (gjerne i en separat tråd i dertil egnet delforum)? Sitter og fikkler litt med det samme selv, så langt i en sped begynnelse med Philips hue og Apple Home. Skal ha funksjon for å slukke alt når sistemann går, og slå på når noen kommer hjem. (Forutsatt at man har med telefonen da).

Edit: Startet en tråd her: https://elbilforum.no/index.php?topic=48480.0
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

geear

Sitat fra: cra på fredag 27. september 2019, klokken 09:51
Jeg synes ikke det er så mye klokkespill i Teslaen i det daglige? Om en ikke slår AP av og på stadig vekk av ulike årsaker da (som å holde på rattet for å hindre "fylekjøring" på busslommer etc).
Enig, ikke ille i Tesla, men AP av og på er plagsomt høy, og kjører man i litt tett strøk eller steder der den ikke skjønner at det er to felt i samme retning, så må den hyppig av og på for å bytte fil, da er det slit.

Hadde nettopp Leaf 2 som lånebil, og herregud som den plinga og oia seg for absolutt alt tenkelig og utenkelig. e-Niroen er også i grenseland, men bedre enn Leafen, som var helt absurd.

Motorwatt

Japanere og koreanere er tydeligvis veldig opptatt av lyder. Tesla er ikke av de verste, men overgangen fra europeiske biler er påtagelig. IMO.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

cra

Sitat fra: gr på fredag 27. september 2019, klokken 10:35
Hadde nettopp Leaf 2 som lånebil, og herregud som den plinga og oia seg for absolutt alt tenkelig og utenkelig.

Jo takk. Jeg har en '12 Leaf (som kona bruker). Den plinger og plonger i eningen; spesielt når den parkeres. Jeg har enda ikke funnet ut hva det er den egentlig vil.  ??? Men nå er det kona sitt problem, så det får bare være. Hun får lese seg opp hvis hun gidder.  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HKS

Sitat fra: odahle på fredag 27. september 2019, klokken 09:51
Sitat fra: gr på torsdag 26. september 2019, klokken 23:12
Mest spent på hvor mye av dette som kommer på MCU1, og om jeg blir kvitt hakkingen i spotify, eller om det bare blir enda verre.
Tenker akkurat det samme. Klarer meg fint uten spill, Netflix ol. men det hadde vært veldig hyggelig om de kunne optimalisert bruken av de nåværende funksjonene. Eventuelt lansert en nedstrippet versjon som var tilpasset MCU1, så slipper vi hakking og treg responstid. Ellers håper jeg de lar oss oppdatere til MCU2 snart, kostnaden er det kanskje verdt å ta. Spesielt for oss som var noen uker for tidlig ute ved kjøp (produsert i slutten av januar 2018).
Tenker MCU1 får alt i V10 med unntak av Tesla Theater og nye spill (Cuphead).

Jeg tviler også på at det noen gang kommer en oppgradering fra MCU1 til MCU2.
Nå er ikke akuratt MCU2 noe kraftig hardware heller, så om et par år har vi sikkert samme problematikken med folk som vil oppgradere til MCU3... :)
Tesla Model 3 Long Range

turfsurf

Sitat fra: HKS på fredag 27. september 2019, klokken 13:44
Tenker MCU1 får alt i V10 med unntak av Tesla Theater og nye spill (Cuphead).
Så Joe mode da...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

Står at "vent windows" kun gjelder X og 3.
"Additionally, you can now do even more with your car from your Tesla app with the latest mobile software, including opening and closing your garage door via HomeLink, defrosting your vehicle's cabin at the maximum temperature, and remotely controlling your Model 3 and Model X windows."

https://www.tesla.com/no_NO/blog/introducing-software-version-10-0?redirect=no

Trivelig at S blir utelatt!

Står ellers ingenting om at Smart Summon ikke gjelder for EU.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Aiai, nå kommer misnøyen til å hagle, for at man ikke får noe man ikke har kjøpt og heller aldri blitt lovet å få.  :P

Dersom det stemmer, så er det nok tekniske årsaker for det.

Har selv aldri savnet lufte-funksjon, men har maange ganger savnet mulighet til å lukke glemte vinduer fra key fob (evt. app), slik jeg har vært vant med fra BMW.

Klykken

Det er nettopp det. I det minste få muligheten til å se at vindu er åpne...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Sitat fra: Klykken på fredag 27. september 2019, klokken 15:05
Står ellers ingenting om at Smart Summon ikke gjelder for EU.
Det er begrenset av EU regulativet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

emmern

#130
Sitat fra: turfsurf på fredag 27. september 2019, klokken 16:08

Det er begrenset av EU regulativet.

Jeg som forbruker vet ikke det. Så når det står der så regner jeg jo med at jeg får det på den norske siden...
Musk nevnte også at release til Europa må vente pga corner cases og regulative godkjenninger, så jeg HÅPER dette kommer nå...
https://twitter.com/elonmusk/status/1177236839406559232
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

cra

Høres veldig rart ut om S ikke skal kunne få samme funksjon på vinduer. Det var jo mulig fra FOB tidligere, inntil de (heldigvis synes nå jeg) fjernet long-press som "åpne alle vinduer"-signal. I app hadde det vært ypperlig (spesielt med tanke på å lukke vinduer når kvelden og/eller regnet kommer) siden det er en del hakk vanskeligere å gjøre det ved et uhell fra app enn fra long-press på FOB.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorEl

Kanskje gammelt nytt for dere andre, men nå skal SentryMode bruke ryggekameraet.
"The early access release already had several improvements to Sentry Mode and Dashcam features, but the wider release also confirms that it can now record from the rear-facing camera."

https://electrek.co/2019/09/27/tesla-v10-update-suprise-features/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Handyman

Sitat fra: JorEl på fredag 27. september 2019, klokken 21:52
Kanskje gammelt nytt for dere andre, men nå skal SentryMode bruke ryggekameraet.
"The early access release already had several improvements to Sentry Mode and Dashcam features, but the wider release also confirms that it can now record from the rear-facing camera."
Det stemmer ikke i følge Release Notes.
Der er det bare Dashcam som tar i bruk "ryggekameraet"
Det står ingenting om det under Sentry Mode, men det er jo lov å håpe.
https://twitter.com/tesla_truth/status/1177195496605020160/photo/3
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fornybarbil

Det kommer jo en V10.1 også, med en god del nye funksjoner.

Når jeg ser videoer av Smart summon fra US nå ser jeg at jeg hadde elsket å ha det, men jeg greier ikke se hvordan det skal bli tillatt. Om ikke Tesla har en egen dialog med norske eller europeiske kontrollorgan som exempter de fra det berømte EU-direktivet.

Mulig man kan gå tur med bilen sin med SS, men hva er liksom vitsen med det.

At DashCam blir forbedret er jo verdt noen kroner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA