Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

emmern

Noen endringer på brukergrensesnitt? Savner V8-grensesnittet... Vil ha split screen igjen!
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emmern

Høres ikke ut som noe særlig nyheter for Europa, og ikke hørt noe om noe nytt UI-design heller. No confirmation NoA forbedringer? Har ikke noe å si for oss....

De burde "fikse" V9 slik at det blir V8 i S/X igjen... Savner split screen noe veldig. Og det tror jeg de stakkarene med MCU1 gjør og.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Øyvind.h

Merker faktisk overraskende liten endring i flyt på MCU1. Dvs. alt er omtrent like raskt som før. Kartet flyter riktignok ikke like raskt som forrige versjon, men det skal sies at forrige versjon var et bra løft som nå er gått litt tilbake.

Men V9 var et steg tilbake på brukervennlighet. Personen som fant ut at snarveier skulle plasseres i bunn kan umulig kjøre Tesla til vanlig. Det er omtrent det verste stedet hurtigsnarveier kunne plasseres på skjermen. Men det har jo gradvis forverret seg fra permanente snarveier øverst, til snarvei som skjules og må trykkes frem til nå skjult på bunn av skjerm.
Merker også at det irriterer at jeg ikke kan hoppe rett til luftunderstell-meny. Menyen åpnes nå alltid på den generelle kontroll-siden. Sikkert et steg frem for en del, men for meg som liker å komme rett inn der jeg var når jeg trykker control var et et steg tilbake.

Kanskje V10 kan forbedre brukervennligheten igjen? Who knows....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cra

Grensesnittet trenger definitivt en remake til S og X ja. Ingen tvil om det bare har gjort minimum jobb for å porte skjermbildet fra TM3 rett over. Uten å tenke på hvor mye lenger nede underkanten på skjermen egentlig er. Vedlagte bilde illustrerer forskjellen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Motorwatt

Det jeg kunne tenke meg var et startskjerm-bilde hvor man selv kunne definere det man ønsket å ha der. Men tror nok jeg må "keep on dreaming".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: emmern på onsdag 07. august 2019, klokken 13:01
De burde "fikse" V9 slik at det blir V8 i S/X igjen... Savner split screen noe veldig. Og det tror jeg de stakkarene med MCU1 gjør og.

Ikke jeg ihvertfall (har X75D med MCU1). Jeg er svært fornøyd med å kunne velge i 3 steg hvor stor del av skjermen mediaplayeren skal ta. Skulle jeg gått tilbake til tidligere versjoner er ihvertfall ikke  V8 valget, da snakker vi nok V6 ihvertfall. Fra den tiden før menyen på topp forsvant automatisk når kart lå øverst. Den funksjonen gjorde at jeg alltid la kartet nederst for å unngå det, men da måtte jeg bytte manuelt hele tiden siden default var øverst :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sveip opp synes jeg er en god løsning for å utvide info. Klimaopplegget fungerer også greit. Bra de implementerte hurtig av-knapp ved å trykke og holde på viften :) Og seteklimatiseringen synes jeg også har bedre grensesnitt.

Det er primært snarvei til hovedfunksjonene (navi, ryggekamera, energy app etc) som er hårreisende dårlig plassert og er blitt trinnvis verre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. august 2019, klokken 16:21
Sveip opp synes jeg er en god løsning for å utvide info. Klimaopplegget fungerer også greit. Bra de implementerte hurtig av-knapp ved å trykke og holde på viften :) Og seteklimatiseringen synes jeg også har bedre grensesnitt.

Det er primært snarvei til hovedfunksjonene (navi, ryggekamera, energy app etc) som er hårreisende dårlig plassert og er blitt trinnvis verre.

Det kan godt være. Jeg kan ikke huske sist jeg var innom energy appen eller startet ryggekamera manuelt så får min del spiller det null rolle ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Kjører en del med henger. Da er kameraet veldig fint å ha. Energy sjekkes i blant for å se rekkevidde om jeg ikke bruker navi.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

spirrevipp

Foretrekker v9 fremfor tidligere versjoner (har MCU1). Synes det meste fungerer bra etter at de samlet klima til 1 side. Siden jeg stort sett bare bruker ryggekamera (i tillegg til kart & musikk) så er det bare å sveipe opp fra ikonet for å aktivere kameraet siden det var sist i bruk.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

OhmPaPa

https://twitter.com/elonmusk/status/1159727724287520768


Tesla software V10 is lookin real good! Releasing to early access list soon ...

Motorwatt

Og så kom dette på Twitter (emmern, noe for deg?) vedr. Early Access Program, FSD og V10:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

thbo

#44
Er ikke så hissig på gaming i Teslaen som Elon, og synes det er rart de visstnok jobber med å få inn Minecraft (!) også (i følge CleanTechnica) når så mye annet ikke er stabilt. Har ikke ungene det på iPaden i baksetet allerede? Sjakk er greit nok tidsfordriv da, og spesielt YouTube og Netflix.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA