Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

Jeronan

#15
LOL! Maybe they can fix the mess that is V.9 first, before releasing V.10.  >:( :-1:

AP is a big mess right now, where phantom braking is back in full force for months now and Automatic Lane change no longer works since the release of NoA two months ago!  :-1:
Spotify has been useless for over 4 months!
Front passenger airbag keeps disabling itself for over 10 seconds every 5-10 minutes...sometimes even for up to a minute!
Instrument panel is lagging like hell, where blinking lights feedback half the time come after the blinking lights already done their job! Same with enabling/disabling AP!

Tesla has serious problems with their priorities right now, when they focus on adding new video games and streaming services over actually fixing the serious bugs they keep introducing in software updates due to a complete lack of any form of QA !!  >:(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Motorwatt

Lane Change virker da? Passer du på å ta "mykt avtrekk"? Altså ikke blinklys-hendelen helt ned.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Jeronan

#17
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 30. juli 2019, klokken 12:55
Lane Change virker da? Passer du på å ta "mykt avtrekk"? Altså ikke blinklys-hendelen helt ned.

Nope, I keep getting lane change prohibited warning. Then suddenly it starts the lane change...stops halfway over the lane aborting and swinging back again! Really dangerous on a busy highway!

I have tried with both NoA enabled and disabled.... doesn't matter. It just stopped working ever since I got the NoA update.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Motorwatt

Tror at problemet er isolert til din bil (og sikkert noen andre også), men akkurat Lane Change er en av de tingene som faktisk har fungert tålelig bra for meg.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Jeronan

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 30. juli 2019, klokken 13:03
Tror at problemet er isolert til din bil (og sikkert noen andre også), men akkurat Lane Change er en av de tingene som faktisk har fungert tålelig bra for meg.

I have read others complaining about the same thing on Facebook. So its not just me.

PS. I have tried both methods with blinking light handle. Before I always just pushed the handle all the way up or down, let the Auto lane change do its job and when finished, switching the handle back to neutral.
This has worked for me perfectly fine ever since getting the car back in November 2017..... until I received the NoA update two months ago.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Meld fra til servicesenter og få sjekket bilen din. Kan høres ut som du har en buggy sensor eller kamera som gir forstyrrelser?

Så lenge min bil viser flere filer, så fungerer filskifte 100%, problemet mitt er at den har mistet doble filer på vei den tidligere har hatt det på. Med den siste kartoppdateringen. Irriterende.

OhmPaPa

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 30. juli 2019, klokken 12:52
LOL! Maybe they can fix the mess that is V.9 first, before releasing V.10.  >:( :-1:

Jeronan - her kunne du fint ha startet en egen tråd om problemene med V9. Denne tråden er for nyheter og rykter om V10.

Jeronan

Sitat fra: gr på tirsdag 30. juli 2019, klokken 13:14
Meld fra til servicesenter og få sjekket bilen din. Kan høres ut som du har en buggy sensor eller kamera som gir forstyrrelser?

Så lenge min bil viser flere filer, så fungerer filskifte 100%, problemet mitt er at den har mistet doble filer på vei den tidligere har hatt det på. Med den siste kartoppdateringen. Irriterende.

I will wait till I go to Vestlandet again and able to drop it off at Ålesund. I am scared to death to deliver the car to an SC in Oslo.  :P
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

sfinxern

#23
Jeg har akkurat samme problemene som Jeronan beskriver. Jeg har ikke meldt dette inn til Tesla fordi jeg er rimelig sikker på at dette er SW relatert. Det har også vart en god stund. Kjenner meg igjen i alle punktene som du skriver, Jeronan.

Og til dere som skriver at lane change virker knirkefritt, hvor mye har dere brukt det? Det funker en del ganger hos meg og, men siste tur på E6 mellom Hamar og Eidsvoll, så opplevde jeg mange ganger at den avbrøt lane change og det ble en meget ubehagelig opplevelse. Du blinker soft, bilen begynner å svinge, så svinger den brått tilbake igjen og kommer med melding på skjerm om at den ikke kunne gjennomføres. Alle gangene dette skjedde så var det ingen andre biler foran eller bak i noen av feltene. Veimerking fin. AP ellers har fungert veldig bra. Eneste som er rart er at når jeg kjører forbi biler på venstre fil (4-felt), så bremser bilen ned til 80 i 110 sone når jeg passerer bobiler av en eller annen grunn...? Og når jeg har kjørt forbi dem, så øker den opp til 110 igjen. Og hele tiden står det 110 fartsgrense i dashen, selv om den bremser ned til 80 når jeg passerer bobiler.

Lastebiler og busser er ikke slik. Kun bobiler ???.

Mye rart med SW for tiden. Hadde heller sett at Tesla får skikk på alt dette uten å kamuflere dette med alt mulig annet tull.

Og hva skjer egentlig med camper mode? Skulle ikke det være på plass for år siden? Mer nyttig funksjon enn alle disse spillene. Og det er vel ikke største utviklingen?

Foreløpig på software 2019.24.4. Denne kom for noen dager siden.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Motorwatt

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 30. juli 2019, klokken 18:55
Og til dere som skriver at lane change virker knirkefritt, hvor mye har dere brukt det?
Hvis det er meg du sikter til, så skrev jeg:
Sitatmen akkurat Lane Change er en av de tingene som faktisk har fungert tålelig bra for meg.

Tålelig bra er ikke helt det samme som knirkefritt  :D
Når det gjelder frekvensen av bruk, så "Tja". På grunn av alle andre problemer med TACC, så kjører jeg mer og mer manuelt. Men når det er lite trafikk er den i bruk, og da kan det vel bli 10-15 ganger, eller 20-30 tur retur. Noen triks har man jo lært seg, og det er bla annet å gi litt "watt" samtidig med bruk av blinkhendel. Det forhindrer automatisk fartsregulering under prosessen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Kjørte fra Hirtshals-Oslo med NOA aktivert store deler av turen og her funket det alle ganger utenom 1 gang. Blinket 5-6 blink også sluttet den, lå stabilt i samme felt. Tippet jeg hadde kanskje 80 filbytter uten feil. I Danmark/Sverige på motorvei funket AP veldig bra! Ikke en eneste oppbremsing, men når jeg kom til Norge begynte det med en gang. Hadde filbytte stilt inn på mad Max og den ga beskjed i god tid før den reduserte fart. Var meget behagelig å bruke NOA.

Ser at nå et det er flere steder som det ikke tillates å bruke bruke autobytte lengre.

Dette med at man kun skal trykke hendel litt ned er vel det nye direktivet fra EU.

Trege skjermer og hakking på Spotify har jeg typ aldri opplevd og er ikke plaget med så dette kan nok ikke gjelde alle, selv om jeg har lest en del er plaget med det.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

KJørte samme tur som deg, bare motsatt vei. Passasjerene forlangte etterhvert at jeg bare brukte AP når det var lite traffik, fordi de ikke ville være "nikkedukker" ved alle uberettigede bremsesituasjoner.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tuxedo

Alle som sliter med langvarige softwareproblemer: Ta en factory reset fra storeskjermen. Hjelper garantert.


Motorwatt

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 30. juli 2019, klokken 23:17
Alle som sliter med langvarige softwareproblemer: Ta en factory reset fra storeskjermen. Hjelper garantert.
Resette MCU hjelper vel ikke på AP/TACC. Men muligens for Spotify.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Jeronan

Sitat fra: Kim- på tirsdag 30. juli 2019, klokken 19:47

Trege skjermer og hakking på Spotify har jeg typ aldri opplevd og er ikke plaget med så dette kan nok ikke gjelde alle, selv om jeg har lest en del er plaget med det.

Then I assume you have a newer car with MCU2.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA