Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD: prisreduksjon og godkjenning i Norge

Startet av Nemisen, lørdag 27. juli 2019, klokken 18:48

« forrige - neste »

Nemisen

Noen som har EAP og som nå vurderer å kjøpe FSD etter prisreduksjon til 25kNOK?

Er det begrensninger i Norge mhp FSD? Ser det er begrensninger i EU samt at Elon nevner problemer i Europa mhp regulering i Q2 presentasjonen.
X75D 2018 EAP

emmern

Ja. Tesla ser ikke ut til å bry seg om at vi kan tillate selvkjøring, og tar alle under EU og EØS under en kam...

Så vi kan nok se langt etter FSD i Norge...
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Nemisen

Men hva er det da man får hvis man kjøper FSD-pakken? Ser nå i lovdata at det er tillatt for R&D formål.
X75D 2018 EAP

k1

Du får en «Takk for kjøpet» mail av Tesla  ;D
Ellers lite annet pr i dag, utover en gnagende tanke i hodet om at det snart kommer mer som gjør det verdt det  :+1:

Krissgj

Tror jeg går for dette. FSD er nok foreløpig en utopi, men det vil være mange steg fra dagens nivå frem til dette som ligger innenfor dagens lovverk. Maskinkraften i HW3 er såpass mye bedre at den sannsynligvis vil muliggjøre langt mer avanserte operasjoner på en tryggere måte enn HW 2,5. Man kjøper en opsjon, men ut ifra hva uavhengige tester på HW3, videoer fra tesla på HW3 samt hva de har klart å levere til nå tenker jeg dette er en pris som er godt innenfor hva vi en gang betalte for denne bilen.

Øggen

Fortsatt litt sur for at ej ikkje kjøpte når det va 16k. Men fikk aldri bekrefta at det blei bytta til HW3 før tilbudet va over😪
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Vaduz

Ahhh, Tesla elsker å pine oss med fluktuerende priser på ting man egentlig vil ha men føler er overpriset:p Jeg ville aldri kjøpt en fossil over 200k, men har kjøpt ny MS med autopilot til 50k og vurdere nå 25k for noe som ikke finnes, alt fordi det er kul teknologi, samfunnshistorie og bare så jævlig interessante "must have" ting. Må tenke litt over dette, men har vansker for å tro at det blir vesentlig billigere i fremtiden.
Evt så hedger jeg ved å kjøpe 25k TSLA aksjer og dersom det blir ekte futt i FSD vinner jeg uansett;)

Somni

Er dette et tilbud som alle får, eller det et limited tilbud for de med EAP?
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

mthoring

Sitat fra: Somni på mandag 29. juli 2019, klokken 23:17
Er dette et tilbud som alle får, eller det et limited tilbud for de med EAP?

Det gjelder kun for de med EAP, da de allerede har betalt for endel av (den lovede) funksjonaliteten i dagens FSD-pakke.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Nemisen

Jeg er veldig usikker. Med EAP har jeg allerede summon, NAP, auto park. Noen som har oversikt over hva Elon har sagt mhp når vi vil se ytterligere på bygater og stoppskilt? Er det slik at man kan slippe rattet slik de viste på autonomy day? Blir også AP bedre mhp ny og mye sterkere prosessor? Elon har jo også sagt prisen øker med 1000USD i midten av august. Antar dette gjelder for alle alternativer.
X75D 2018 EAP

geear

Garanti om gratis oppgradering til hw3 iallfall.

emmern

Sitat fra: gr på tirsdag 30. juli 2019, klokken 22:57
Garanti om gratis oppgradering til hw3 iallfall.
Spørs om vi får det for han sa at det ville først komme når funksjonaliteten krevde det. Og Europa så er det kanskje ikke på leeeeenge
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

De må gjøre alt de har lovet, uavhengig av godkjenninger, med forutsetning om å holde i rattet. Per i dag er ikke AP det de har solgt oss de siste 2,5 årene, og om Hw3 er en forutsetning for å levere det vi har kjøpt så må de, på et tidspunkt, oppgradere alle, uavhengig av FSD. De må levere det de har solgt.

Jeg har reklamert på ikke fungerende skiltgjenkjenning nå, så får vi se hva svaret blir på det punktet.

Krissgj

Om man tror på Elon eller ikke får man vurdere selv, men Norge vil få den samme funksjonaliteten som i USA men med større krav om å holde hendene på rattet. Hva av dette som legges under EAP og FSD blir fort veldig uklart og nok bakgrunnen for at de har valgt å slå sammen FSD og EAP om man skal kjøpe ny bil i dag. Oppgradering til HW3 vil uansett inkluderes i de som har HW3 og med prisene for å bytte en MCU i dag så fremstår ikke 25k som dyrt. Dog så støtter jeg at alternativet om å putte 25k i aksjen kan være bedre i den grad de klarer å levere FSD ;)

S4e

Sitat fra: gr på onsdag 31. juli 2019, klokken 00:03
De må gjøre alt de har lovet, uavhengig av godkjenninger, med forutsetning om å holde i rattet. Per i dag er ikke AP det de har solgt oss de siste 2,5 årene, og om Hw3 er en forutsetning for å levere det vi har kjøpt så må de, på et tidspunkt, oppgradere alle, uavhengig av FSD. De må levere det de har solgt.

Jeg har reklamert på ikke fungerende skiltgjenkjenning nå, så får vi se hva svaret blir på det punktet.

Skiltgjenkjenning skal komme senere og kun for FSD - hvordan kan du reklamere for dette som en mangel nå, før det er lansert?

Tesla har vel aldri lovet ny hardware for vanlig AP, hvis du med det mener autosteering?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA