Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EQS - rykter, spionbilder og mer

Startet av daktari, torsdag 25. juli 2019, klokken 23:13

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Carboy på torsdag 07. januar 2021, klokken 14:13
Livestream EQS MB UX. Man ser hekken til EQS i mørket med baklysene, rett og slett griselekkert!


https://www.youtube.com/watch?v=FBLVSxXcTuE
Helt enig i at dette ser veldig bra ut. Men jeg kan ikke se om dette er prototypen.
Spolte bare raskt gjennom (uten lyd) for å se bilen. Sier de hvilken utgave det er?

Carboy

#61
Man ser produksjonsbilen.

Se artikkel her:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/2021/01/eqs-startet-mit-grossen-auto-kino-alle-bilder-zum-mbux-hyperscreen/?fbclid=IwAR24w4H5s_Ul1IBLwi0ltRW7bfx88cJXsznti4AyT2ZeBc95dGe2d-49ghM

En ting er sikkert, veldig mange har nok ikke ventet at Mercedes skal komme så langt frem på elbiler. Men med EQS er de nødt til å være best. Hvis man ser bort fra pris på bilen og økonomi med mest bil for pengene etc ved bilvalg (Mercedes er gjerne kvalitet fremfor økonomi), så er det sånn at dersom noe er bedre enn EQS eller S-klasse så er du bedre enn hele Mercedes-Benz.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Øyvind.h

Kikket igjennom et par av videoene samt bildene nå og kan ikke si jeg ble veldig imponert. Jeg trodde først det var snakk om en sammenhengende stor skjerm, men det er bare en plate med flere skjermer i? Noe av grensesnittet så bra oppgradert ut, mens andre så litt klassisk Mercedes ut. Mulig jeg overså noe, men hvor er Google Maps? Integrerte klienter? Mulighet for å justere størrelse på skjermene? Deler av det jeg så virket bare som en videreutvikling av MBUX jeg har i EQC`en, som forsåvidt er greit nok. Men det er en del mangler og ting jeg nok tilsynelatende vil savne i S-klassens MBUX også.

Størrelsesmessig kunne nok S-klassen vært interessant. Om den får kombikupe-bakluke hadde det vært perfekt, og designet ser ut til å bli veldig bra. Men - jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe meg prismessig litt nedover med tiden, ikke oppover. Jaja. Får se hva den lander på når den kommer :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: Carboy på torsdag 07. januar 2021, klokken 20:29
Men med EQS er de nødt til å være best. Hvis man ser bort fra pris på bilen ......
Kult om det er produksjonsmodell

Ble positivt overrasket over prisen på EQC så håper de er offensive med EQS også

Carboy

#64
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 07. januar 2021, klokken 20:46
Kikket igjennom et par av videoene samt bildene nå og kan ikke si jeg ble veldig imponert. Jeg trodde først det var snakk om en sammenhengende stor skjerm, men det er bare en plate med flere skjermer i? Noe av grensesnittet så bra oppgradert ut, mens andre så litt klassisk Mercedes ut. Mulig jeg overså noe, men hvor er Google Maps? Integrerte klienter? Mulighet for å justere størrelse på skjermene? Deler av det jeg så virket bare som en videreutvikling av MBUX jeg har i EQC`en, som forsåvidt er greit nok. Men det er en del mangler og ting jeg nok tilsynelatende vil savne i S-klassens MBUX også.

Størrelsesmessig kunne nok S-klassen vært interessant. Om den får kombikupe-bakluke hadde det vært perfekt, og designet ser ut til å bli veldig bra. Men - jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe meg prismessig litt nedover med tiden, ikke oppover. Jaja. Får se hva den lander på når den kommer :D

Jeg ble imponert jeg da :-)
Har en 2015 S 500 coupe 4m ved siden av EQC som jeg er meget fornøyd med og kan gjerne bytte den i denne EQS om den fortsetter slik. Vil dog se hele designet først. Er veldig opptatt av at den skal gi meg en usedvanlig wow-følelse som min nåværende S-klasse gir.
Det jeg ikke liker med vår EQC er at de har tatt bort betjeningshjulet, jeg liker det meget godt i S-coupe. I EQS må man like touch screens og håpe at den er responsiv som i en Tesla.

Det er sagt at hyperscreen er ekstrutstyr og at standard er mer lik den nylig lanserte W223 S-klasse som kommer i butikkene i disse dager.

Har hørt at de skal opprette nå før lansering MB sin utgave av et «online update senter» til nye EQS lignende det Tesla har.

Google maps vises ikke ser jeg, men 2017-2018 MB S-klasse har dette, og også den nye W223, så rart om det ikke skulle komme i V297 EQS.

De sier den skal kjøre og være eksklusiv som en ekte S-klasse. Komfort og støydemping i helt ypperste klasse. EQC er stillegående, men den er ikke helt på nivå med min S-klasse coupe og nye S-klasse er enda en anelse bedre i følge prøvekjøringer jeg har sett. I S-klasse hører man f eks ikke at man kjører i vanndammer i regnvær. Det gjør man i den ellers stillegående EQC  ;)

Ps: EQS får karosseri med 4 dører og «Model S bakluke». Altså hatchback sedan.

Enkelte steder sies det inntil 700km wltp, men andre steder sies det «minst 700km rekkevidde». Det skal bli spennende å se hele utseendet og alle info om bilen. Det blir andre tøffe konlurrenter som kommer i år, f eks Jaguar XJ electric. Mye spennende for oss som liker komfort, stil og kvalitet fremover, også i elbilverdenen.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

dundun

...og det er jaggu på tide! "Fornuft" og "ytelse" har altfor lenge fått styre i elbilverden. På tide med "luksus" som parameter også. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om skjermstørrelse (så lenge jeg får carplay er jeg happy!), men stille og godt skrudd sammen i topp materialer? Ja takk!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

turfsurf

Sitat fra: Carboy på torsdag 07. januar 2021, klokken 22:57
Det blir andre tøffe konlurrenter som kommer i år, f eks Jaguar XJ electric.
Nå liker jeg Jaguar, men XJ blir vel neppe på nivå med EQS komfort og kvalitetsmessig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

HelectriC

Sitat fra: turfsurf på fredag 08. januar 2021, klokken 07:24
Sitat fra: Carboy på torsdag 07. januar 2021, klokken 22:57
Det blir andre tøffe konlurrenter som kommer i år, f eks Jaguar XJ electric.
Nå liker jeg Jaguar, men XJ blir vel neppe på nivå med EQS komfort og kvalitetsmessig.

Nå er kanskje Jaguar litt av et oddevalg sett til de store luksusmerkene, men jeg mener nok Jaguar XJ lenge har vært på nivå med Audi A8, BMW 7 og Merca S-klass. At Jaguar kanskje ikke har samma nivå på tekniske duppeditter må være, men komfortnivået et nok ikke langt vekke.
ioniq 5

Carboy

#68
Sitat fra: turfsurf på fredag 08. januar 2021, klokken 07:24
Sitat fra: Carboy på torsdag 07. januar 2021, klokken 22:57
Det blir andre tøffe konlurrenter som kommer i år, f eks Jaguar XJ electric.
Nå liker jeg Jaguar, men XJ blir vel neppe på nivå med EQS komfort og kvalitetsmessig.

Er like fan av både Jaguar XJ og Mercedes S-klasse og er veldig spent. Mercedes har vel ligget et hestehode foran på komfort, teknologi og korrekthet med kvalitet og luksus, men eleganse og kombinasjonen sport og komfort og med enda litt mer pertentlighet har ofte Jaguar vært flinkest på. XJ/XK og Jaguarer ellers har gjerne ikke kunnet sammenlignes, litt i likhet med S-klasse/SL. Jeg håper bare at Jaguar klarer seg som bilprodusent i sine utrolig tøffe økonomiske tider oppe i brexit og alt i tillegg til at de har gjort det litt for svakt.

Mercedes-Benz er nødt til å imponere noe helt utrolig med EQS. Nå er det bare å håpe på at batteriet blir større enn de «minimum 100kWh» de snakker om i prototypen, som egentlig kjennes «litt 2019 Tesla»aktig størrelse. Bør være 115-130.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Carboy

Har sett en Mercedes- lanseringsplan som stemmer med EQA og en del annet og i følge den kan det være 27.april som er dato man kan bestille EQS. Det betyr gjerne lansering like i forkant.

BMW i7 får 120kWh batteri og mulighet for en modell med 80 kWh også. Det betyr ar EQS må ha mulighet for 120kWh for å holde tritt med BMW. Jeg tror EQS kommer som standard med 100kWh batteri og at man kan velge et større batteri som option. Vi får se  8)
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

Hmmm.... Får inntrykk av kombikupe bakluke? Om denne ikke blir ren sedan spørs det vel faktisk om ikke jeg må prate litt med min selger om denne :) Og jeg som forsøker å bytte meg nedover i pris.....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. februar 2021, klokken 21:19
Hmmm.... Får inntrykk av kombikupe bakluke? Om denne ikke blir ren sedan spørs det vel faktisk om ikke jeg må prate litt med min selger om denne :) Og jeg som forsøker å bytte meg nedover i pris.....
Ja stemmer, gamle spionbilder viser at den er combi.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. februar 2021, klokken 21:19
Hmmm.... Får inntrykk av kombikupe bakluke? Om denne ikke blir ren sedan spørs det vel faktisk om ikke jeg må prate litt med min selger om denne :) Og jeg som forsøker å bytte meg nedover i pris.....
Enig. Men EQS kan jo være et relativt gunstig kjøp hvis den leveres før det innføres mva.

Carboy

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. februar 2021, klokken 21:19
Hmmm.... Får inntrykk av kombikupe bakluke? Om denne ikke blir ren sedan spørs det vel faktisk om ikke jeg må prate litt med min selger om denne :) Og jeg som forsøker å bytte meg nedover i pris.....

Jeg har snakket med min selger og han turte å si at de antok en helt ok utstyrt EQS ville komme på mellom kr 1,2 til 1,3 mill uten at han ville binde seg til det. Om den får 120kWh batteri må det vurderes.
Og ja, det har vært kjent en god stund at EQS får liftback bakluke, så det er jeg sikker på. Mens EQE blir en tradisjonell sedan.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA