Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EQS - rykter, spionbilder og mer

Startet av daktari, torsdag 25. juli 2019, klokken 23:13

« forrige - neste »

daktari

I denne saken er det bilder av interiøret,  det ligner en god del på nye Sen.https://www.motorauthority.com/news/1116134_2022-mercedes-benz-eqs-spy-shots-and-video
De har bilder av EQS Suv i en annen sak også.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Carboy

Nye rykter om EQS:

2 trinns girkasse på bakakslingen
Opptil 700km rekkevidde
350kw lading på 800volt-system
100kwh netto batteri
AMG versjon med over 600hk kommer

Har hørt rykter om utvendig ambientebelysning, altså eksteriørt, men ikke fått dette bekreftet noe sted.

https://mercedes-world.com/eq/mercedes-benz-eqs-teaser

Dersom det bildet i artikkelen blir fronten blir jeg imponert  8)
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Trond.m

Sitat fra: Carboy på søndag 20. desember 2020, klokken 18:59
Nye rykter om EQS:

Opptil 700km rekkevidde
100kwh netto batteri
Et forbruk på 14 kw/100 km høres ikke veldig realistisk ut. Tror vi skal være fornøyd med en rekkevidde på 5-600 km

Carboy

#48
Enig i at 140 wh/km i wltp-forbruk er noe lavt. Wltp forbrukpp EQC er 234 wh/km og da er wltp 38,9 mil.
Dersom EQS skal ha wltp på 70 mil og forbruket skal være rundt 180-200 wh/km må batteriet være 130-140kwh.
Kanskje blir vi overrasket over batteristørrelsen? Er tross alt en S-klasse. Den bør gi noe mer enn andre mer normale store elbiler. Så det vil vel si at de har enten lavere wltp-forbruk pga supereffektivt karosseri og 2 trinnsgirkasse eller et større batteri med mer kwh enn de har gått ut med rykter om. Jeg tipper en kombinasjon.
Personfrakteren MB EQV har allerede 100 kWh batteri, det vil være litt rart om ikke EQS-klasse har enda større batteri. Jeg tipper 110-135kwh netto batteri.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Egil Fonn

Gode spesifikasjoner :+1:
Ikke utenkelig med 70mil med 100kw/t batteri på denne.
Kjører EQC greit ned i 17kw/100km forbruk på fin sommer landevei kjøring. (470km) Foto: Tur fra Evenes til Vesterålen i høst 17,2
EQS er lavere, mer aerodynamisk og med siste og beste teknologi fra Mercedes. Har god tro på at dette blir en meget bra bil fra Mercedes :)
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Carboy

Jeg har snittforbruk på vår EQC fra den var ny i oktober til nå på rundt 274 wh/km. Ca 4500km kjørt nå.
Men kjører da mye 130 i 110 sonene og det har vært voldsomt med plaskeregnvær og sludd og snø siste 5-6 uker og jeg står dessuten en del på «tomgang» og har en del bykjøring til vanlig.
Forsiktig landeveiskjøring med mye 70-80 går nok ned til dine nivåer ja. Har liten erfaring med sommerkjøring foreløpig, men med mye 120-130 tur retur oslo-larvik ble det vel rundt 235 wh/km. Men nå kjører jeg ikke spesielt økonomisk og ser ikke på forbruket noe særlig før jeg har kommet frem.

Dersom EQS klarer over 500km i motorveishastigheter på 130km/t er jeg fornøyd nok til å bytte ut min S 500 4matic coupe. Den klarer 65-70 mil på en tank i slike hastigheter, selv med 456hk turbo V8. Men hvis ikie venter jeg litt og kjøper en billigere elbil. Kanskje BMW i4.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

daktari

Wltp på 700 km men reelt sett 550-600 km er vel realistisk fra 100 kWh netto batteri.

Siste utgave Model S LR+ har visst 650 km oppgitt i displayet, og rapporter om 1,8 kWh/mil forbruk nå på vinteren dukker opp.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Carboy

Men hvordan kjører folk når de oppnår så lave forbrukstall? Har aldri sett det selv i egolfen vi hadde. Selv liker jeg å aksellerere litt og å ligge litt over på motorveier.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

4Matic Fanatic

Sitat fra: Carboy på mandag 04. januar 2021, klokken 23:13
Men hvordan kjører folk når de oppnår så lave forbrukstall? Har aldri sett det selv i egolfen vi hadde. Selv liker jeg å aksellerere litt og å ligge litt over på motorveier.
Hvordan tror du de kjører?  ::)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Carboy på mandag 04. januar 2021, klokken 23:13
Men hvordan kjører folk når de oppnår så lave forbrukstall? Har aldri sett det selv i egolfen vi hadde. Selv liker jeg å aksellerere litt og å ligge litt over på motorveier.

Det er jo en utkant av Norge som ikke er en del av "Øst-Landet". På den 400 mil høye utkanten er motorvei noe som er 11km, hvor lengre strekk kun kan nytes i sommerferie til Øst-Landet. Og når det først bygges lange undersjøiske tunneler, som er helt bene, med 2 felt hver vei, så settes fartsgrensen til 80km/t, og det monteres 89 kameraer hver kilometer. Ved den minste katt i kjørebanen så stenges hele tunnelen i flere timer til katten er fanget, eller som regel løpt ut av egen kjedsomhet, da det tar så lang tid å få ut folk til å arrestere katten. Dersom mennesker kjører i 92km/t så blir de arrestert og puttet i trekasser med luftehull, som så katter blir sluppet oppå, for å servere lunsj. Nå har og disse kameraene vist at mange mennesker finner ut at det å kjøre i motsatt kjøreretning virker som det mest fornuftige i mange tilfeller. Det er usikkert hvilken side av fjorden disse sjåførene stammer fra...men poenget er at 130km/t i snittfart over lengre strekninger må vi lenger inn i landet med....
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 05. januar 2021, klokken 08:27
Det er jo en utkant av Norge som ikke er en del av "Øst-Landet". På den 400 mil høye utkanten er motorvei noe som er 11km, hvor lengre strekk kun kan nytes i sommerferie til Øst-Landet. Og når det først bygges lange undersjøiske tunneler, som er helt bene, med 2 felt hver vei, så settes fartsgrensen til 80km/t, og det monteres 89 kameraer hver kilometer. Ved den minste katt i kjørebanen så stenges hele tunnelen i flere timer til katten er fanget, eller som regel løpt ut av egen kjedsomhet, da det tar så lang tid å få ut folk til å arrestere katten. Dersom mennesker kjører i 92km/t så blir de arrestert og puttet i trekasser med luftehull, som så katter blir sluppet oppå, for å servere lunsj. Nå har og disse kameraene vist at mange mennesker finner ut at det å kjøre i motsatt kjøreretning virker som det mest fornuftige i mange tilfeller. Det er usikkert hvilken side av fjorden disse sjåførene stammer fra...men poenget er at 130km/t i snittfart over lengre strekninger må vi lenger inn i landet med....
Man aner en viss misnøye med veistandard

En vill gjetning sier meg også at du ikke er kattemenneske.......

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

For å komme tilbake til EQS som virkelig er en nydelig prototype. Så har de kamuflert den godt.

Var bra å se i en av de siste spionbildene at de hadde eksponert den lekre takbuen.
Om ikke annet blir det da kanskje en pen bil å se på i trafikken

Carboy

Livestream EQS MB UX. Man ser hekken til EQS i mørket med baklysene, rett og slett griselekkert!


https://www.youtube.com/watch?v=FBLVSxXcTuE
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Carboy

Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA