Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EQS - rykter, spionbilder og mer

Startet av daktari, torsdag 25. juli 2019, klokken 23:13

« forrige - neste »

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

RJK

Stemmer, det var Audi som hadde det. Rotet litt der. ;-)


MB har jo «Das Beste oder nichts», og da er jo egentlig "kritikken" enda mer relevant. Hvorfor vise no avdempet og litt mere traust, når vi ser de kan? Hvorfor ikke vise frem «Das Beste oder nichts»?

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Øyvind.h

S klassen pleier å være lekker, men ikke banebrytende designmessig. Fokuset ligger mer på teknologi og komfort.

Men - hadde jo vært artig om de satt denne i produksjon, selv om den ikke er så god på norske veier...

https://youtu.be/47fmyXuVcgo
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RJK

Det hadde vært kult. Men kommer nok aldri til å skje. Dessverre.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

Sitat fra: RJK på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 20:31
Tydelig at MB ikke tør ta designet til prototypen videre til produksjonsmodellen, for her virket det som mye av det man likte med den, blir visket ut. Dette blir nok veldig mye mere likt tradisjonell s-klasse virker det som. Synd og skam.
Altså, du søyt og klaget over at du mener EQS ser ut som S-klasse. Jeg lenket til bilde av en S som ikke ligner EQS, bl.a.fordi S har stor motor, noe alle kan se at EQS overhodet ikke er designet for. Eqs er designet som elbil fra bånn.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Nå må du lese hva jeg faktisk skrev, og ikke hva du feilaktig oppfattet at jeg skrev.


Jeg skrev altså at den ble veldig mye likere S-klasse enn prototypen av EQS, ikke at den ble lik S-klasse. Det er STOR forskjell på de to alternativene.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

Sitat fra: RJK på onsdag 07. oktober 2020, klokken 00:02
Nå må du lese hva jeg faktisk skrev, og ikke hva du feilaktig oppfattet at jeg skrev.


Jeg skrev altså at den ble veldig mye likere S-klasse enn prototypen av EQS, ikke at den ble lik S-klasse. Det er STOR forskjell på de to alternativene.
nei, den blir overhodet ikke likere s-klasse. Det er poenget. Den vil ikke ligne i det hele tatt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

#37
Kanskje mye av innredningen blir lik den kommende bensin/hybrid S-klasse-bilen. Tør jeg skrive at de virker inspirert av Tesla Model 3, med den store landscape-skjermen, og forenklede dashbordet ;-). Nei.
Legger og merke til at de først kommer med bensinversjon som starter på over 1,3 millioner, men at de senere på året kommer med en hybrid som skal ha 100km elektrisk rekkevidde....da er de nesten der at en skulle kunne plukke ut noen hundre kilo med bensinmotor og erstattet med litt ekstra batterier, og slippe avgifter.... Dette er uansett veldig gode nyheter med tanke på den rene elbilen. De kommer nok til å lage en sykt bra elbil, siden de allerede gjør det med hybriden...på en måte...men er redd elbilen runder millionen i Norge uten avgifter...

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/nye-mercedes-s-klasse-blir-ikke-svindyr/ar-BB1awf6A?ocid=msedgntp
Tesla Model Y                         2021-

Øyvind.h

#38
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 30. oktober 2020, klokken 08:48
Kanskje mye av innredningen blir lik den kommende bensin/hybrid S-klasse-bilen. Tør jeg skrive at de virker inspirert av Tesla Model 3, med den store landscape-skjermen, og forenklede dashbordet ;-). Nei.
Vil vel si den i langt større grad er inspirert av S og X, med bred skjerm foran rattet og en mer stående skjerm i senterkonsollen (tett på firkantet). Bra layout!  Ser frem til at dette videreføres i modellene under, for dette var nesten perfekt oppsett etter min smak :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

#39
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 30. oktober 2020, klokken 08:52
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 30. oktober 2020, klokken 08:48
Kanskje mye av innredningen blir lik den kommende bensin/hybrid S-klasse-bilen. Tør jeg skrive at de virker inspirert av Tesla Model 3, med den store landscape-skjermen, og forenklede dashbordet ;-). Nei.
Vil vel si den i langt større grad er inspirert av S og X, med bred skjerm foran rattet og en mer stående skjerm i senterkonsollen (tett på firkantet). Bra layout!  Ser frem til at dette videreføres i modellene under, for dette var nesten perfekt oppsett etter min smak :)

Jo, du har et poeng i det med S og X. Var og litt av det med den stripen på tvers, hvor M3 har tre og mange folierer med karbon eller noe.

Er litt rart at det fremdeles ligger 100kWh batteri og 700km rekkevidde på EQS på Mercedes-hjemmesiden. Med mindre de har funnet opp et mye bedre hjul enn andre...og det er jo ikke usannsynlig...men da har de nok brukt mye karbon / titan på mange deler :-)

Er jo ok litt spennende at det og skal komme EQS Suv i tillegg til EQE....

Det betyr altså seks nye EQ-modeller bare i 2021; EQA, EQB, EQE, EQE SUV, EQS og EQS SUV.

https://bil24.no/mercedes-med-en-dross-av-nye-elbiler-i-2021/
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

#40
Ser det er lagt ut video fra Nurburgring. Nå er ikke jeg noen ekspert, men virker det ikke som om den krenger for mye og overstyrer? Ser ut som at sjåføren må avbryte flere svinger, men dette er gjerne før de finner de perfekte fjøringene...er jo tross alt bare testing...kanskje bilen var tyngre enn de hadde tenk:  https://youtu.be/dUfPQlqsezY

Sånn utenom det så virker det som at Mercedes har gjort en god innsats i å få den til å se veldig forskjellig ut fra hvordan sluttproduktet kommer til å se ut, med puter på panseret (ref rød pil på bildet) og kjipe felger.
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 30. oktober 2020, klokken 09:10

Det betyr altså seks nye EQ-modeller bare i 2021; EQA, EQB, EQE, EQE SUV, EQS og EQS SUV.
Har de rotet det til med navnene nå igjen. De ryddet jo opp i fossilnavnene. Når EQC allerede er SUV, hva skal sedan hete?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

#42
Det blir interessant å se om de rekker å levere EQS før det innføres mva.
EQS er nok definitivt i en kategori som vil få mva. Har en foreløpig kontrakt på levering av en av de første bilene, men prisen blir nok sannsynligvis godt over mitt budsjett.

Stig O

Klarte ikke å vente lengre, så har bestilt Taycan. Håper jeg ikke angrer, for har egentlig bruk for bakluke og lengre rekkevidde. Prismessig tror jeg det blir hipp som happ. På kjøredynamikk tror jeg ikke mange slår Taycan i hver fall.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Trond.m

Taycan er jo en fantastisk sportsbil, så EQS blir jo ikke helt sammenliknbar...kanskje bortsett fra prisen som du sier 😉

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA