Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EQS - rykter, spionbilder og mer

Startet av daktari, torsdag 25. juli 2019, klokken 23:13

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: AJ82 på lørdag 14. september 2019, klokken 14:57
Også spent på E-Tron GT.
Den er det vel heller ikke antydet noe pris på, men er i samme klasse.


4Matic Fanatic

At den der vil selges for kun 80 tusen pund må jeg si jeg tviler sterkt på.
Hvilke norske avgifter mener du - foreløpig er det 0 i avgifter på en slik bil.

HelectriC

Det er nok like usannsynlig som de som mente Taycan vil bli solgt for 700.000.
ioniq 5

Counterpointer

Her er bilde av prototype sammen med preproduksjonsmodel, selv med massiv maskering ser en forskjellen.

Prototypen er utrolig lekker


ToWalkOrDrive

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 28. januar 2020, klokken 07:33
Her er bilde av prototype sammen med preproduksjonsmodel, selv med massiv maskering ser en forskjellen.

Prototypen er utrolig lekker



Kan man få den med fastmontert tilhengerfeste, Thule firkant-takbøyler, panserbeskytter og i grønt, med skiluke, og Ford Escort felger?
Tesla Model Y                         2021-

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Da lekkes det mer om EQS og det hevdes at rekkvidden er helt oppe i 700km ihht til WLTP.
(Håper de ikke har tatt en "RSA" og mener WLTP urban i stedet for WLTP kombinert ;))
https://www.carscoops.com/2020/07/mercedes-benz-eqs-range-announced-by-daimler-ceo-and-it-will-be-impressive/

Magnus Hansen

Indikeres i artikkelen at toppmodellen kan få så lang rekkevidde, men at det selvfølgelig kommer versjoner med kortere rekkevidde.

Spørsmålet er hvor stort batteri de må putte i bilen for å oppnå den rekkevidden. Og til hvilken pris.

Stig O

Har lest det meste av artikkler om denne, og det er hele tiden snakk om 100kWh, så tviler på at det kommer noe mindre. Det må i så fall være 85 kWh batteriet til EQC. AMG modellen kommer i hvert fall 1 år senere ,og har kanskje større batteri. WLPT på 700km er i hvetfall henspeilet på 100 kWh batteriet, selv om det virker rart. Da må de være mere effektiv en Model S med 100 kWh som har 610 km. Tviler i hvertfall på at den er lettere en Tesla, da den sikkert er bedre støyisolert bl.a.
Ser prisen på både Audi GT og EQS er estimert rundt 1 mil, noe jeg tror er realistisk. Så har du i tysk tradisjon x antall sider med tillegsutgifter du må krysse av.
Hadde avskrevet ny modell S, men krysser fingrene for at det annonseres et spenende eksteriør 22 sept. Ellers må jeg tømme alle lommene til en EQS.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

1317142119

Merker at denne bilen har et design jeg må venne meg til. Baklengs dråpe minner det meg om.


4Matic Fanatic

Det blir nok bra når du får trekt ut sidevinduene helt bak der de er skjult av folie nå, og litt linjer på langs av sidene.

Trond.m

#26
Daimler skriver dette i pressemelding i dag:

EQS arrives in 2021

The new generation of electric vehicles in the luxury and executive segment is based on a custom-developed architecture, which is scalable in every aspect and can be used across model series. The wheelbase and track as well as all other system components, especially the batteries, are variable thanks to the modular design

The EQS is the all-electric member in the new S-Class range and arrives on the market next year.
The EQS is the first to use the new electric architecture for electric vehicles of the luxury and executive segment at Mercedes-Benz.
With the EQE business saloon and the SUV variants of EQS and EQE, further models based on the new architecture will follow soon.
The development is running on schedule: at present, intensive test drives are being conducted mainly at the Test and Technology Centre in Immendingen to validate the production maturity.
In the compact class, production of the EQA, the fully electric brother of the GLA, will start later this year, followed by the EQB in 2021

RJK

Tydelig at MB ikke tør ta designet til prototypen videre til produksjonsmodellen, for her virket det som mye av det man likte med den, blir visket ut. Dette blir nok veldig mye mere likt tradisjonell s-klasse virker det som. Synd og skam.


Nå er det selvsagt sett etter dette kamuflerte bildet, og godt mulig jeg blir lurt, men samtidig har jeg ikke tro på at de klarer å skjule en virkelig lekkerbisken a la prototypen bak dette.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

Vet ikke jeg RJK, synes ikke den ligner S-klasse det spøtt, du får ingen V12er under det lave og korte panseret på EQS. S her derimot: https://www.mercedes-benz.no/passengercars/mercedes-benz-cars/models/s-class/saloon-wv223/pad.html

Samtidig var jo konseptet helt ekstremt, så ganske åpenbart at det ville bli endringer. EQC endte ganske nærme konseptet vil jeg si.

Fler bilder av EQE, EQS og EQS suv som var ny for meg og kan bli interessant. https://www.autobild.de/artikel/mercedes-eq-sechs-neue-modelle-geplant-18413211.html
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

#29
Hvorfor skal det være plass til en V12 i EQS, når den aldri vil komme med en slik motor? Det skal være MB som skal vise at de kan elbil, og dette skal være flaggskipet. Da må de spille på styrkene ved å lage en elbil fra bunnen av, og vise til hva man får til med enn elbil der de går all in.


EQS er selvsagt spektakulær, og det ville vært drit-tøft om MB virkelig hadde valgt å komme med en slik eller så nært en slik man kan med en produksjonsmodell, fremfor noe som bare ligner en vanlig S-klasse, men med el-motor og batterier.


Var det ikke "Vorsrung durch technik" som var slagordet dems? Hvorfor ikke vise det i noe som viser "vorsprung bei design" også?


Sorry om tysken ikke sitter der, men tror det blir riktigere med "bei" enn "durch" der.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA