Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min opplevelse med Tesla model 3 utlevering.

Startet av Cato_81, torsdag 25. juli 2019, klokken 22:08

« forrige - neste »

Cato_81


God kveld.

Fulgt med forumet her en stund. Og tenkte jeg skulle dele min første opplevelse hos Tesla.


Vi hentet bilen i Drammen den 23.07.
Forventningene var store. Hadde bestilt en Tesla model 3 long range i en nydelig blåfarge.
Jeg kommer inn til Tesla og sier navnet mitt og blir henvist til en sofa i rommet der. 5 minutter senere kommer det hyggelig fyr og presenterer seg. Vi går inn til stallen der bilene som står til utlevering står. Jeg får umiddelbar øye på bilen min. Jeg har jo selvfølgelig fått regnr på mail:). Men det første som møter meg er at skilt står skiltene skeivt på bilen. Altså det er tydelig 10 meter i fra. Jeg lar med vilje å si noe til selgeren om dette. Men akkurat dette slo litt pusten ut av meg. Hvordan kommer dette til å gå ? Vi går igjennom bilens funksjoner. Og jeg har jo selvfølgelig prøvekjørt. Så kan det grunnleggende. Jeg åpner trunk. Som nekter å låse seg ved lukking. Selgeren sier at han skal ta med bilen på verksted for å rette dette. Jeg sier da han kan justere skiltene i samme slengen, noe som han sier seg  enig i. I det han kjører ut av hallen ser jeg stygge riper på bakfangeren i sollyset. Jeg merker jeg blir mere og mere irritert. Når han kommer opp igjen så påpeker jeg riper på fangeren bak. Og spør om han ikke kan kjøre ut bilen i sollyset igjen. Men nei da. Det var det ingen mulighet for. Det hadde de nemlig ikke lov til ?!? Vi gikk igjennom resten av bilen. Fant 2 riper som i realiteten var limrester som de fikk polert bort (blant annet den på bakfangeren ) . Men fant sandkorn i lakken på panseret som ble laget som en «Consern».


Jeg tok ut bilen etter justeringen av skiltene og følte vel egentlig at han ville ha meg ut derifra fortest mulig. Mulig jeg som er sær. Men når man kjøper en bil til 460.000. Så forventer man vel litt service og at ting skal være 100%?

Alt i alt litt skuffet. Men bilen går som en drøm og ingenting å klage på der. Men fikk et lite sjokk når jeg skulle bruke vindusviskerne idag. Der kom det nemlig vann ut. De har rett og slett fylt på vann på spylervæske tanken.


Nok om dette. Bare min måte å få litt frustrasjon om nybilkjøp :)

Rosstopher

Sitat fra: Cato_81 på torsdag 25. juli 2019, klokken 22:08
Men fikk et lite sjokk når jeg skulle bruke vindusviskerne idag. Der kom det nemlig vann ut. De har rett og slett fylt på vann på spylervæske tanken.

Godt mulig det er vanlig å levere ut nye biler med vann i spylervæsketanken i sunny California, men her i det kalde nord kan det bli en dyr besparelse.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Daniel_0007

Tok levering i Drammen idag, skiltet ser rett og fint ut og laken ser grei ut, eneste at jeg har sandkorn på panser og, virker som ganske vanlig aner ikke om jeg gidder å reklamere det
Model 3 2019 LR Rwd

Anderskri

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 25. juli 2019, klokken 22:16
Tok levering i Drammen idag, skiltet ser rett og fint ut og laken ser grei ut, eneste at jeg har sandkorn på panser og, virker som ganske vanlig aner ikke om jeg gidder å reklamere det
Når bestilte du bilen?

Teslarius

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 25. juli 2019, klokken 22:16
Tok levering i Drammen idag, skiltet ser rett og fint ut og laken ser grei ut, eneste at jeg har sandkorn på panser og, virker som ganske vanlig aner ikke om jeg gidder å reklamere det

Jeg bestilte min i går 30. Juli fra Drammen og gleder meg veldig. Estimert levering (fra Tesla sine sider) er August, men tipper at jeg får den i midten av September, ettersom jeg leste om en annen her som bestilte for et par uker siden fra Drammen og fikk beskjed at den leveres mellom 3 og 7 september. Når bestilte du din?

Bzzlink

Sitat fra: Rosstopher på torsdag 25. juli 2019, klokken 22:11
Sitat fra: Cato_81 på torsdag 25. juli 2019, klokken 22:08
Men fikk et lite sjokk når jeg skulle bruke vindusviskerne idag. Der kom det nemlig vann ut. De har rett og slett fylt på vann på spylervæske tanken.

Helt sikker på at det er vann? Jeg trodde også det først, men det er en svaaaak blåfarge på min. Annerledes enn spylervæsken vi er vandt til her, men spylevæske er det.

uansett lurt å bruke den opp før vinteren tenker jeg

DagfinnN

Sitat fra: Cato_81 på torsdag 25. juli 2019, klokken 22:08
Men fikk et lite sjokk når jeg skulle bruke vindusviskerne idag. Der kom det nemlig vann ut. De har rett og slett fylt på vann på spylervæske tanken.
Er det bare jeg som er sær eller, men kan ikke forstå at dette kan gi deg et sjokk selv om det er sant.
Himmel...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

daktari

Vann i spylervæsketanken på e-tronen min også, og virket også ganske halvfull.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Toalmar

#8
Sitat fra: daktari på onsdag 31. juli 2019, klokken 13:17
Vann i spylervæsketanken på e-tronen min også, og virket også ganske halvfull.
Det var moro å høre. Når man leser i Tesla forumet virker det som det bare er feil med Tesla og ikke på de andre merkene.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

daktari

Sitat fra: Toalmar på onsdag 31. juli 2019, klokken 14:54
Sitat fra: daktari på onsdag 31. juli 2019, klokken 13:17
Vann i spylervæsketanken på e-tronen min også, og virket også ganske halvfull.
Det var moro å høre. Når man leser i Tesla forumet beriker det som det bare er feil med Tesla og ikke på de andre merkene.
Tenker det kan være greit for folk å høre at andre "premium"-merker har sine utfordringer de også. Det er f.eks mer hardplast i interiøret på e-tron enn på vår ex-Model S (selv om det ikke gjør bilen noe dårlig).
Beklager avsporing
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA