Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring SR+

Startet av Rocklobster, tirsdag 23. juli 2019, klokken 11:47

« forrige - neste »

Rocklobster

Ja jeg vet det er masse tråder om forsikring, men prisene går jo opp hele tiden virker det som så jeg starter en ny for SR+.
Fant skjult VIN på og begynte å sjekke litt. På min Kona electric, betalte jeg 338 i mnd. med 12000 km årlig,75% +1år, kasko, 4000 i egenandel etc. Så jeg sjekket med samme selskap (Enter)og de kunne tilby litt over 17000 årlig, altså mer enn 4 ganger så dyr forsikring og nesten 5% av bilens nypris i årlig premie! For en bil i samme prisklasse. Jeg begynte å le, takket høflig for "tilbudet" og la på..

TOCN skal ha 7800,- med helt ok vilkår.
CODAN tilbyr 9000,- gitt at jeg flytter et par andre forsikringer dit, de ser ut til å ha bedre dekning på papiret, 3 års nybilgaranti etc. må lese vilkårene bedre.

Det mest sjokkernde var at Codan kunne fortelle at 47 % av alle Tesla de hadde forsikret hadde meldt inn skade i fjor! Det er jo riv ruskende galskap, og man kan skjønne at en del selskaper helst unngår Tesla. Hvorfor er det blitt slik? Er det Tesla eiere som er elendige sjåfører med alt for kraftige biler, eller er det noe med selve bilene som gjør dette?

Litt lek med tall vil jo si at alle Tesla innen to år har en forsikringssak, det er altså uunngåelig hvis du planlegger å ha bilen i tre års tid... (Og det blir ekstra viktig å ha en god forsikring) :)

Annyway, noen som har funnet noen flere selskaper som fortsatt ønsker Tesla SR+ kunder?

Daniel_0007

Tror problemet er at forsikring selskapene ikke kjenner til at sr+ er ikke like kjapp som en awd men du må huske på at det koster like mye å reprarere en sr+ som en awd og p som regel.
På tryg fikk jeg 1080 i måneden på 70% andre året på en lr rwd, har i tillegg 3 andre forsikringer der
Model 3 2019 LR Rwd

Rocklobster

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 23. juli 2019, klokken 12:23
Tror problemet er at forsikring selskapene ikke kjenner til at sr+ er ikke like kjapp som en awd men du må huske på at det koster like mye å reprarere en sr+ som en awd og p som regel.
På tryg fikk jeg 1080 i måneden på 70% andre året på en lr rwd, har i tillegg 3 andre forsikringer der
Ja er vel kombinasjonen av veldig hyppige og dyre skader som gjør prisene så høye. Vil tro det store fokuset på akselerasjon har tiltrukket seg en del sjåfører som ikke nødvendigvis er god reklame for Tesla. Og "alle" har jo råd til en Model 3. Sr+ har jo godt med (heste)krefter, er jo samme motor som din LR RWD(samme bil med mindre batteri i grunnen).

corinaturbo

Hei! Jeg er i en liknende situasjon som deg og er på jakt etter en god forsikring til min SR+ som er henteklar i aug/sept. For min del gir Cover Me (TOCN Cover Club) en betydelig rimeligere pris enn alle andre aktører, sannsynligvis fordi det for meg og min første bil er en fordel at de har gått bort fra bonusordningen. Jeg er dog skeptisk da jeg ikke har fått tak i noen i kundeservice og jeg ikke har oversikt over hvilken dekning de har sammenliknet med for eksempel Codan. Ellers har jeg sjekket med Gjensidige, Frende, Tryg og Tribe. Ingen virker spesielt villige til å forhandle. Har dere forslag til andre selskap man burde høre med?

Bastian

Jeg har LR LWD og det var min første bil. Valget falt på Storebrand.
De gir 50% på første bil, noe som er gunstigere enn de andre jeg sammenlignet med. De har også en vesentlig bedre dekning enn TOCN. Spesielt mtp større skade de første årene. Og å bygge bonus er jo også kjekt, da jeg tviler på at bonus-prinsippet utfases.
Jeg valgte beste type forsikring, 16.000 km, 4000 egenandel og endte på ca 1.200 kr i mnd. Mulig prisen var noe gunstig pga rabattavtale via jobb også, men tror ikke det er mye forskjell.

corinaturbo

Sitat fra: Bastian på tirsdag 30. juli 2019, klokken 17:35
Jeg har LR LWD og det var min første bil. Valget falt på Storebrand.
De gir 50% på første bil, noe som er gunstigere enn de andre jeg sammenlignet med. De har også en vesentlig bedre dekning enn TOCN. Spesielt mtp større skade de første årene. Og å bygge bonus er jo også kjekt, da jeg tviler på at bonus-prinsippet utfases.
Jeg valgte beste type forsikring, 16.000 km, 4000 egenandel og endte på ca 1.200 kr i mnd. Mulig prisen var noe gunstig pga rabattavtale via jobb også, men tror ikke det er mye forskjell.

Betyr det at dersom jeg går over fra TOCN til f.eks. Gjensidige etter et år, så vil jeg fortsatt bare ha startbonus, selv om jeg har kjørt skadefritt i det året?

Daniel_0007

Sitat fra: corinaturbo på tirsdag 30. juli 2019, klokken 19:31
Sitat fra: Bastian på tirsdag 30. juli 2019, klokken 17:35
Jeg har LR LWD og det var min første bil. Valget falt på Storebrand.
De gir 50% på første bil, noe som er gunstigere enn de andre jeg sammenlignet med. De har også en vesentlig bedre dekning enn TOCN. Spesielt mtp større skade de første årene. Og å bygge bonus er jo også kjekt, da jeg tviler på at bonus-prinsippet utfases.
Jeg valgte beste type forsikring, 16.000 km, 4000 egenandel og endte på ca 1.200 kr i mnd. Mulig prisen var noe gunstig pga rabattavtale via jobb også, men tror ikke det er mye forskjell.

Betyr det at dersom jeg går over fra TOCN til f.eks. Gjensidige etter et år, så vil jeg fortsatt bare ha startbonus, selv om jeg har kjørt skadefritt i det året?

Ja man opptjener ikke bonus med tocn
Model 3 2019 LR Rwd

jpg

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 30. juli 2019, klokken 19:53
Sitat fra: corinaturbo på tirsdag 30. juli 2019, klokken 19:31
Sitat fra: Bastian på tirsdag 30. juli 2019, klokken 17:35
Jeg har LR LWD og det var min første bil. Valget falt på Storebrand.
De gir 50% på første bil, noe som er gunstigere enn de andre jeg sammenlignet med. De har også en vesentlig bedre dekning enn TOCN. Spesielt mtp større skade de første årene. Og å bygge bonus er jo også kjekt, da jeg tviler på at bonus-prinsippet utfases.
Jeg valgte beste type forsikring, 16.000 km, 4000 egenandel og endte på ca 1.200 kr i mnd. Mulig prisen var noe gunstig pga rabattavtale via jobb også, men tror ikke det er mye forskjell.

Betyr det at dersom jeg går over fra TOCN til f.eks. Gjensidige etter et år, så vil jeg fortsatt bare ha startbonus, selv om jeg har kjørt skadefritt i det året?

Ja man opptjener ikke bonus med tocn

Finner ikke igjen lenke, men leste tidligere idag at en ikke "mister" bonus ihvertfall. Skulle en bytte selskap senere, mister en ihvertfall ikke tidligere opptjent bonus.

Syns det er meget rart om bonus settes på pause, slik at den ikke blir opparbeidet, selv om prisen ikke forandrer seg.
En kan forresten få bonus fra andre forsikringsselskaper ved å dokumentere at en har kjørt bil siste X antall år, f.eks. kjørt firmabil eller bodd utenlands i en del år. Sånn sett går du ikke glipp av noe bonus, uansett hvordan tocn opererer.
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Amoss

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 30. juli 2019, klokken 19:53
Ja man opptjener ikke bonus med tocn

Dette ble diskutert her tidligere i en annen tråd, og de ble da spurt spesifikt om dette. Svaret var at de ville oppgi antall år de har hatt denne forsikringen løpende (og evnt. skader), slik at andre selskap skal kunne omregne dette i bonus, og at årene derfor skal kunne regnes inn som bonus opparbeidene.

Dersom de har gått bort fra dette - eller at andre selskap oppgir at de ikke vil akseptere dette som bonus opparbeidelse - så kan det være greit å oppgi dette og/eller gi linker som bekrefter dette.
Model S 85D

Cowboystrekk

Sitat fra: Rocklobster på tirsdag 23. juli 2019, klokken 11:47
Ja jeg vet det er masse tråder om forsikring, men prisene går jo opp hele tiden virker det som så jeg starter en ny for SR+.
Fant skjult VIN på og begynte å sjekke litt. På min Kona electric, betalte jeg 338 i mnd. med 12000 km årlig,75% +1år, kasko, 4000 i egenandel etc. Så jeg sjekket med samme selskap (Enter)og de kunne tilby litt over 17000 årlig, altså mer enn 4 ganger så dyr forsikring og nesten 5% av bilens nypris i årlig premie! For en bil i samme prisklasse. Jeg begynte å le, takket høflig for "tilbudet" og la på..

TOCN skal ha 7800,- med helt ok vilkår.
CODAN tilbyr 9000,- gitt at jeg flytter et par andre forsikringer dit, de ser ut til å ha bedre dekning på papiret, 3 års nybilgaranti etc. må lese vilkårene bedre.

Det mest sjokkernde var at Codan kunne fortelle at 47 % av alle Tesla de hadde forsikret hadde meldt inn skade i fjor! Det er jo riv ruskende galskap, og man kan skjønne at en del selskaper helst unngår Tesla. Hvorfor er det blitt slik? Er det Tesla eiere som er elendige sjåfører med alt for kraftige biler, eller er det noe med selve bilene som gjør dette?

Litt lek med tall vil jo si at alle Tesla innen to år har en forsikringssak, det er altså uunngåelig hvis du planlegger å ha bilen i tre års tid... (Og det blir ekstra viktig å ha en god forsikring) :)

Annyway, noen som har funnet noen flere selskaper som fortsatt ønsker Tesla SR+ kunder?
Med skade antar jeg f.eks glass-skade og veghjelp hører til? I så fall er ikke 47% ekstremt, men kanskje litt høyt allikevel.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA