Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konverteringsreglene i California

Startet av elektrolux, torsdag 25. juli 2019, klokken 16:44

« forrige - neste »

elektrolux


U.S. Department of Energy — Energy Efficiency & Renewable Energy — Alternative Fuels Data Center:


All-Electric Vehicle Conversions: A vehicle with an internal combustion engine can be converted to an EV by completely removing the engine and adding a battery pack, one or more electric motors, high-voltage cables, and instrumentation. To maximize EV driving range, such conversions are often performed on smaller, lighter-weight vehicles.

Neither EPA nor CARB require that EV conversions be certified, as long as the conversion does not add a device that produces fuel combustion emissions.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

eJoker


elbilfanen

Sitat fra: elektrolux på torsdag 25. juli 2019, klokken 16:44

U.S. Department of Energy — Energy Efficiency & Renewable Energy — Alternative Fuels Data Center:

All-Electric Vehicle Conversions: A vehicle with an internal combustion engine can be converted to an EV by completely removing the engine and adding a battery pack, one or more electric motors, high-voltage cables, and instrumentation. To maximize EV driving range, such conversions are often performed on smaller, lighter-weight vehicles.

Neither EPA nor CARB require that EV conversions be certified, as long as the conversion does not add a device that produces fuel combustion emissions.

California har vel noen av de strammeste reglene for nye fossile motorer og da sømmer det seg å ha et regelverk som legger tilrette for EV convertitter....
Skulle ønske at vår miljøbevegelse og miljømyndigheter kunne legge ett betydelig press på vegdirektoratet og få et liknende regelverk.

@elektrolux - takk for at du plukker opp og deler  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA