Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer første V3 supercharger i Norge?

Startet av Counterpointer, torsdag 25. juli 2019, klokken 11:06

« forrige - neste »

Counterpointer


cra

Denne tråden hører vel strengt tatt hjemme i "Lading av Tesla" delen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Counterpointer

Siden det er Model 3 som har største effekten av dette valgte jeg å legge den her. Er moderator uenig kan han flytte den.

Autodidact

Jeg er bare innom her, så for meg er det en god (nok) plass. :police:

Sist jeg var på Aksdal, etter ukevis i utlandet, var det ankommet 4 nye stolper — som i og for seg er mer eller mindre identiske med de 8 som har stått der lenge.

Men — de 4 nye har et svært skap og en mindre boks mellom seg, så jeg tenkte umiddelbart at dette kunne være nye og oppdaterte V3 stolper.

Prøvde 2 av dem i forgårs, men lading startet ikke. Så de er sannsynligvis ikke operative enda. Noe jeg forsåvidt forventet siden de er plassert ganske rart, og ikke ser fullstendig monterte ut.

Skal finne frem et bilde og to som jeg knipset med mobilen ...

Håkon

Autodidact

Hmm...

Forhåndsvisning sier bare " [ Attachment has not been uploaded yet ] ",
så det feiler sikkert om jeg poster også.

Håkon


Counterpointer

De så litt «midlertidige» ut siden de står på paller og har heiseøyer på boksen .

automat

#7
Har sett slike før, i hvertfall på Gol og Klett, og jeg tror Elverum. De er nok ikke permanente, nei.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Amoss

Sitat fra: automat på torsdag 25. juli 2019, klokken 14:17
Har sett slike før, i hvertfall på Gol og Klett, og jeg tror Elverum. De er nok ikke permanente, nei.

Ja, dette er midlertidige mobile superchargere v1 eller v2. Kanskje satt opp som ekstra for å ta unna i sommer-/felles-ferien?  Evnt. som midlertidig fiks mens de venter på å få satt opp flere permanente. Har i alle fall ikke noe med v3 å gjøre.  Kommer ikke v3 med en lader pr. stolpe istedet for en lader delt på 2 som denne har?


Sitat fra: knut.aulie på torsdag 25. juli 2019, klokken 12:45
Siden det er Model 3 som har største effekten av dette ...

Sant nok, men ikke glem at også S og X vil ha glede av denne (vel, kanskje ikke 85kWt utgavene :p ). Så er enig med cra om at den hører hjemme under lading.
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på torsdag 25. juli 2019, klokken 14:26
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 25. juli 2019, klokken 12:45
Siden det er Model 3 som har største effekten av dette ...

Sant nok, men ikke glem at også S og X vil ha glede av denne (vel, kanskje ikke 85kWt utgavene :p ). Så er enig med cra om at den hører hjemme under lading.
To mot en..........

geear

ALLE vil ha stor glede av v3 siden det da blir slutt på deling av effekt.  ;D

OhmPaPa

Jo de er operative - ladet på en av disse midlertidige på Aksdal for noen uker siden.

ladov

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 26. juli 2019, klokken 11:32
Jo de er operative - ladet på en av disse midlertidige på Aksdal for noen uker siden.
Samme her, brukte en av disse for snart 3 uker siden.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

N00b

Det er veldig begrenset hvor lenge en Tesla 3 klarer utnytte hele kapasiteten på en V3 lader.

Så hvorfor da ikke ha A og B stolper? Heller det på V3 superlader en V2 og V1.

ladov

Sitat fra: N00b på fredag 02. august 2019, klokken 20:55
Det er veldig begrenset hvor lenge en Tesla 3 klarer utnytte hele kapasiteten på en V3 lader.

Så hvorfor da ikke ha A og B stolper? Heller det på V3 superlader en V2 og V1.
SuCv3 er for å løse 'hvordan komme seg raskest mulig fra A til B' og da har du ikke tid til å dele effekt med andre. ;)

Delt effekt er derimot helt greit når du allikevel skal tømme blæra, fylle magen og strekke på beina. :)

Usikker på hvordan dette vil løses på sikt. Vil 'alle' ladeuttak ha maks effekt, eller vil ladeparkene deles i seksjoner etter hvor lenge du har tenkt å stå før du må flytte bilen?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA