Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Bremseskiver  (Lest 10766 ganger)

Ferry

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Bremseskiver
« Svar #60 på: Onsdag 19. Mai 2021, klokken 13:42 »
Hvor kjøper dere delene? Jeg kjøpte skiver og klosser foran hos Bilia, mener det kostet 4200,- Har kjøpt skiver og klosser bak fra bildeler.no  Ble veldig mye rødt støv av de klossene, så jeg vil vurdere noe annet neste gang.

Viks

• Full Member
  • Sandnes
    • Vis profil
« Svar #61 på: Onsdag 19. Mai 2021, klokken 23:04 »
autodoc.co.no - lave priser men sender fra Tyskland så det blir da + mva og fortollingsavgift (fortsatt billigere enn mange andre plasser).

eurodel.no (norsk nettbutikk, sender fra Oslo) gode priser og rask levering.

Akkurat nå så er det kjempebra tilbud på bremsepakker fra EBC hos GSbildeler:
https://www.gsbildeler.no/bremser-performance_meny  Har kjøpt skivene/klossene der sist uke og ordnet bremsene bak.
« Siste redigering: Onsdag 19. Mai 2021, klokken 23:07 av Viks »

pberg

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #62 på: Onsdag 19. Mai 2021, klokken 23:43 »
koed.no og schmiedmann.no har også deler. Har veldig gode erfaringer med Koed på BMW-deler generelt.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Ferry

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #63 på: Torsdag 20. Mai 2021, klokken 07:47 »
Akkurat nå så er det kjempebra tilbud på bremsepakker fra EBC hos GSbildeler:
https://www.gsbildeler.no/bremser-performance_meny  Har kjøpt skivene/klossene der sist uke og ordnet bremsene bak.

Takk for linker! Blir 2700,- for 4 hjul hos GS. Da har jeg 13.000,- 11.000,- for å gjøre jobben selv, sammenlignet med Bilia.  :o
« Siste redigering: Torsdag 20. Mai 2021, klokken 09:10 av Ferry »

lillemarius

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #64 på: Torsdag 20. Mai 2021, klokken 08:19 »
Jeg har kjøpt deler fra AUTODOC i Tyskland og har vært fornøyd både med pris og kvalitet. Fraktfritt over en viss sum. Må regne med over en uke leveringstid, men ofte er det greit når en kan planlegge jobben. Sist kjøpte jeg bremseskiver av merket Zimmermann som er noe dyrere (men billig norsk målestokk), og jeg mener bestemt at de har holdt seg bedre enn skivene jeg har hatt tidligere.

Roy Aasen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #65 på: Torsdag 20. Mai 2021, klokken 09:19 »
Kjøper også det jeg trenger fra autodoc.  Som nevnt over, regn med 1 til 1,5 uke leverinstid.
Norsk moms er innkludert, ingen fortollingskostnader. Avsender står selv for klarering i Norge.

Viks

• Full Member
  • Sandnes
    • Vis profil
« Svar #66 på: Torsdag 20. Mai 2021, klokken 13:12 »
...
Norsk moms er innkludert, ingen fortollingskostnader. Avsender står selv for klarering i Norge.

Da har de endret sin praksis. Bra! Tidligere så var alt av priser merket med "eks. mva" (men så var det over et år siden jeg handlet der sist.)

Sarwar

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #67 på: Mandag 09. August 2021, klokken 14:13 »
Rate my brakes:  :+1: or  :-1:

Ingeniøren

• Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #68 på: Tirsdag 10. August 2021, klokken 08:53 »
@Sarvar

You need new brake pads. The disks is probably still ok if they are above the minimum thickness  :+1:
« Siste redigering: Tirsdag 10. August 2021, klokken 08:57 av Ingeniøren »
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ferry

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #69 på: Tirsdag 10. August 2021, klokken 15:03 »
Den skiva ser ikke pen ut. Kan fort vekk bli underkjent på EU-kontroll. Ser antagelig enda verre ut på innersiden. Kan sikkert pynte på dem med litt pussing og lakk, om du gjør jobben selv. Koster kun 2700,- for komplett skiver og klosser til 4 hjul hos GSbildeler. Jeg bytta alt på min bil.

Sarwar

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #70 på: Tirsdag 10. August 2021, klokken 17:00 »
Den skiva ser ikke pen ut. Kan fort vekk bli underkjent på EU-kontroll. Ser antagelig enda verre ut på innersiden. Kan sikkert pynte på dem med litt pussing og lakk, om du gjør jobben selv. Koster kun 2700,- for komplett skiver og klosser til 4 hjul hos GSbildeler. Jeg bytta alt på min bil.

Hvilket merket?

Ingeniøren

• Medlem i Elbilforeningen siden 2015
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #71 på: Tirsdag 10. August 2021, klokken 22:02 »
Kan anbefale Bildeler.no. Der finner du og beskrivelse av hvordan du gjør det, om du vil bytte..

https://www.bildeler.no/vi-viser-deg-hvordan/ft/1
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #72 på: Onsdag 11. August 2021, klokken 08:22 »
Rate my brakes:  :+1: or  :-1:

Gode for 2 nye år med litt stell:

Ta av bremsekalipperen og finn fram en hammer for å banke av rusten langs kanten. Deretter kan du bruke flapdisk fra Biltema på selve bremseflaten før måler tykkelsen og sprayer på Zinkmaling som vil bli liggende ytterst der bremseklossene ikke sveiper.

Vi har sandblåsekabinet og pleier å blåse vekk all rust der før lakkering og tilbakemontering.

Dessverre er timeprisene på verksted for høye til at det svarer seg å overlate dette til proffene. Det betyr ikke at dette ikke er en fullverdig måte å ta service på bremseskivene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt Cree SAM og City el
Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Citroen C1 EVie, Berlingo, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino, Aptera #2246 og Sølv Monotrazer MTE-150 #7042

Daglig leder i Elbilhjelpen.no