Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bremseskiver

Startet av Diesel, onsdag 24. juli 2019, klokken 23:25

« forrige - neste »

Ferry

Hvor kjøper dere delene? Jeg kjøpte skiver og klosser foran hos Bilia, mener det kostet 4200,- Har kjøpt skiver og klosser bak fra bildeler.no  Ble veldig mye rødt støv av de klossene, så jeg vil vurdere noe annet neste gang.

Viks

#61
autodoc.co.no - lave priser men sender fra Tyskland så det blir da + mva og fortollingsavgift (fortsatt billigere enn mange andre plasser).

eurodel.no (norsk nettbutikk, sender fra Oslo) gode priser og rask levering.

Akkurat nå så er det kjempebra tilbud på bremsepakker fra EBC hos GSbildeler:
https://www.gsbildeler.no/bremser-performance_meny  Har kjøpt skivene/klossene der sist uke og ordnet bremsene bak.

pberg

koed.no og schmiedmann.no har også deler. Har veldig gode erfaringer med Koed på BMW-deler generelt.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Ferry

#63
Sitat fra: Viks på onsdag 19. mai 2021, klokken 23:04
Akkurat nå så er det kjempebra tilbud på bremsepakker fra EBC hos GSbildeler:
https://www.gsbildeler.no/bremser-performance_meny  Har kjøpt skivene/klossene der sist uke og ordnet bremsene bak.

Takk for linker! Blir 2700,- for 4 hjul hos GS. Da har jeg 13.000,- 11.000,- for å gjøre jobben selv, sammenlignet med Bilia.  :o

lillemarius

Jeg har kjøpt deler fra AUTODOC i Tyskland og har vært fornøyd både med pris og kvalitet. Fraktfritt over en viss sum. Må regne med over en uke leveringstid, men ofte er det greit når en kan planlegge jobben. Sist kjøpte jeg bremseskiver av merket Zimmermann som er noe dyrere (men billig norsk målestokk), og jeg mener bestemt at de har holdt seg bedre enn skivene jeg har hatt tidligere.

Roy Aasen

Kjøper også det jeg trenger fra autodoc.  Som nevnt over, regn med 1 til 1,5 uke leverinstid.
Norsk moms er innkludert, ingen fortollingskostnader. Avsender står selv for klarering i Norge.

Viks

Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 20. mai 2021, klokken 09:19
...
Norsk moms er innkludert, ingen fortollingskostnader. Avsender står selv for klarering i Norge.

Da har de endret sin praksis. Bra! Tidligere så var alt av priser merket med "eks. mva" (men så var det over et år siden jeg handlet der sist.)

Sarwar


Ingeniøren

#68
@Sarvar

You need new brake pads. The disks is probably still ok if they are above the minimum thickness  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ferry

Den skiva ser ikke pen ut. Kan fort vekk bli underkjent på EU-kontroll. Ser antagelig enda verre ut på innersiden. Kan sikkert pynte på dem med litt pussing og lakk, om du gjør jobben selv. Koster kun 2700,- for komplett skiver og klosser til 4 hjul hos GSbildeler. Jeg bytta alt på min bil.

Sarwar

Sitat fra: Ferry på tirsdag 10. august 2021, klokken 15:03
Den skiva ser ikke pen ut. Kan fort vekk bli underkjent på EU-kontroll. Ser antagelig enda verre ut på innersiden. Kan sikkert pynte på dem med litt pussing og lakk, om du gjør jobben selv. Koster kun 2700,- for komplett skiver og klosser til 4 hjul hos GSbildeler. Jeg bytta alt på min bil.

Hvilket merket?

Ingeniøren

Kan anbefale Bildeler.no. Der finner du og beskrivelse av hvordan du gjør det, om du vil bytte..

https://www.bildeler.no/vi-viser-deg-hvordan/ft/1
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Sitat fra: Sarwar på mandag 09. august 2021, klokken 14:13
Rate my brakes:  :+1: or  :-1:

Gode for 2 nye år med litt stell:

Ta av bremsekalipperen og finn fram en hammer for å banke av rusten langs kanten. Deretter kan du bruke flapdisk fra Biltema på selve bremseflaten før måler tykkelsen og sprayer på Zinkmaling som vil bli liggende ytterst der bremseklossene ikke sveiper.

Vi har sandblåsekabinet og pleier å blåse vekk all rust der før lakkering og tilbakemontering.

Dessverre er timeprisene på verksted for høye til at det svarer seg å overlate dette til proffene. Det betyr ikke at dette ikke er en fullverdig måte å ta service på bremseskivene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA