Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

H228 utført - Flere forbedringer - gode nyheter

Startet av RayBomb, onsdag 24. juli 2019, klokken 22:03

« forrige - neste »

Tellus

H228 har ingen verdens ting med oppgradering til 19A og 15.2 å gjøre.

Grunnen til misforståelsen er nok at mange har fått slike oppgraderinger sammen med H228.

daktari

Sitat fra: Tellus på torsdag 08. august 2019, klokken 22:00
H228 har ingen verdens ting med oppgradering til 19A og 15.2 å gjøre.

Grunnen til misforståelsen er nok at mange har fått slike oppgraderinger sammen med H228.
stod det ikke i h228 at ALLE software-moduler skulle oppdateres til siste versjon?
Verkstedene lurer dere, og i vestre fall snyter de Jaguar også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Sitat fra: daktari på fredag 09. august 2019, klokken 09:10
stod det ikke i h228 at ALLE software-moduler skulle oppdateres til siste versjon?
Verkstedene lurer dere, og i vestre fall snyter de Jaguar også.

Det stod ikke ALLE. Det stod følgende:

SitatDear Colleagues
A potential concern has been identified on specific vehicles within the above Vehicle Identification
Number (VIN) range.
A number of software updates are available for I-PACE vehicles to bring each module up to the
latest level and make sure the customer receives highest possible vehicle quality.
This bulletin supersedes campaigns H159, H193 & H216 with immediate effect, retailers will have
one month to submit any claims for repairs already completed.

daktari

Jaha, hvordan tolker du "...to bring each module up to the
latest level and make sure the customer receives highest possible vehicle quality..."

Det er altså en lang liste kjente feil på 18C, 18D og telematics 14.2 og før som er løst. Hvorfor skal de unntas?

For meg betyr "each" samme som "hver enkelt" og som formulert over altså samtlige moduler der det finnes en mulig oppdatering.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Nordlands

Sitat fra: daktari på fredag 09. august 2019, klokken 12:01
Jaha, hvordan tolker du "...to bring each module up to the
latest level and make sure the customer receives highest possible vehicle quality..."

Det er altså en lang liste kjente feil på 18C, 18D og telematics 14.2 og før som er løst. Hvorfor skal de unntas?

For meg betyr "each" samme som "hver enkelt" og som formulert over altså samtlige moduler der det finnes en mulig oppdatering.
Verbet i setningen er jo "det finnes", altså på ingen måte noen bekreftelse på at alt skal oppdaters. Hva som skal oppdateres står i tilfelle i H228 service instruction. Det eneste som er klart fra bulletin er at H228 erstatter H159, H193 og H216, så den inneholder minst alt fra de: H159 = OTA "aktivering" + 100kW lading, H193 = sort skjerm hotfix, H216 = forbedret ladekurve.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

RayBomb

Sitat fra: Chimp på onsdag 07. august 2019, klokken 11:26
Lest om flere som har opplevd 12v-problematikk etter oppdatering i det siste.
Er det nå trygt ? Jeg har ikke oppdatert ifbm tilbakekallingen enda heller.

Jeg har nå fått problemer med 12v batteriet. Jeg oppdaget problemet på IONITY laderne som greide å tappe 12v batteriet til under 12v ved initialiseringen av lade-sesjonen.

Ladeporten begynte også og blinke rødt, og jeg fikk ett par feilmeldinger i instrument cluster om batteri problemer, en rød og en gul melding.

Jeg tenker det kan ha med et dårlig 12v batteri (Low cost - low performance)
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Eller bug i siste Software..... Ser du har det aller aller nyeste.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Chimp

Er det som også bekymrer meg og gjør at jeg holder igjen på oppdateringene. Det er flere som har rapportert feil på 12v/hybridbatterifeil osv i det siste, etter update. Men det skjer åpenbart svært svært få.

Tellus

#23
Problemer med 12 volts batteri på elbiler skyldes som regel feil/mangler med programvaren som styrer lading av 12 volts batteriet. På første generasjons Nissan Leaf måtte man passe på å trekke ut ladekabel hvis bilen skulle stå parkert over lengre tid. Hvis ikke risikerte man at 12 volts batteriet ladet ut.

RayBomb

Det ser ut at det kan være en software modul som igjen har klart å få i seg noen bugs. Bilen ville ikke lade 12v batteriene i bilen en liten stund hos meg. Da jeg skulle lade bilen på IONITY så begynte lyset i ladeporten å blinke rødt nesten med en gang jeg satte inn kontakten i bilen. Sjekket da hva 12v systemet lå på, og de var under 12v.
Håper Jaguar snart ansetter flinke programmerere for å fikse de utallige bugs som finnes. Jeg har kommet over så mye bugs/feil i software på bilen at jeg har døpt Jaguar om til Buguar 🥳
Jeg er nesten imponert over hvor mye bug jeg kommer over.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JPM

Har fått siste oppdatering på I-Pacen, og det har skjedd et par underlige ting. Radioen har ved et par anledninger ikke slått seg av når jeg slår av bilen. (ikke konsekvent virker det som). Infotainmentsystemet er ikke mye raskere, men en liten forbedring. Også har jeg hatt litt krøll med bagasjeluken, men her må jeg teste litt mer, før jeg bastant går ut og sier det er bugs.

Bilen var inne til forhandler etter 12 voltsen døde, og den måtte hentes av viking. Suveren service, men håper bugsene gir seg. Fikk 6 oppdateringer påstod de. Tok ut bilen til påske, og har ikke oppdatert siden da.

Ingeniøren

Forstår de ikke ruller ut SOTA enda... Min 18d har vært veldig stabil de siste ukene så jeg sitter rolig i båten til været bedrer seg  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Jaro

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 23. august 2019, klokken 16:45
Forstår de ikke ruller ut SOTA enda... Min 18d har vært veldig stabil de siste ukene så jeg sitter rolig i båten til været bedrer seg  :)
SOTA fungerer hos meg og jeg godtok oppdateringen til 19A_19.24.2.  Har ikke merket noe negativt enda i alle fall.  Har dog ikke testet om creep fungerer normalt.  Virker som noen sliter med den.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Tellus

Dere som har mottatt SOTA. Har dere vært i kontakt med forhandler for å få dette til eller begynte plutselig bare å virke ?

Ingeniøren

Synd at ingen svarer...det virker i hvert fall ikke hos meg hverken over nett eller SIM kort, testet senest i går ettermiddag.

Kan jo være at noen har vært på verksted og fått en buggy tidlig 19A og derfor er prioritert. Når jeg snakket med verksted for en drøy uke siden sa de at første ledig time var i oktober så de har vel nok å gjøre og ikke ønsker et renn av folk som vil få fikset biler der oppdateringen ikke fungerte. Mulig 18D er regnet som stabil nok til å vente en stund til og at en gruppe med tidlig 19A i bilen er prøvekaniner ?

For øvrig rart at den siste forsatt heter 19A. Vi skriver snart september og vi burde vært på 19B eller 19C om de skal følge det de har gjort tidligere eller driver de forsatt og avluser den første og ikke kommet videre ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA