Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Connect EV, en vits fra 2011 til 2019.

Startet av muggost, onsdag 24. juli 2019, klokken 17:32

« forrige - neste »

muggost

Hei igjen,
Har nettopp kjøpt en brukt Leaf 40kWh og skal selge min trusty 2013 Leaf 24kwh. Jeg fikk slettet gammelLeafen fra nettsidene til Nissan og koblet til den nye etter en kort prosess. Men Connect EV-appen til Nissan fungerer jo ikke i det hele tatt. Når får jeg ikke engang logget inn på den, til tross for at jeg har gyldig brukernavn og passord som fungerer på nettsidene dems.

Hvordan kan Nissan være bekjent med et så pill råttent system, som har vært elendig helt fra første bil ble lansert? Skulle tro etter 8 år at de hadde klart å lage et system som fungerte oftere enn det ikke gjorde det? Det verste er at de markedsfører jo bilene sine med disse «connected» funksjonene og folk tror på dem! Hvis ikke det er en sak for forbrukertilsynet så vet ikke jeg!?

Men jeg har trua på forbrukermakt. Hva kan vi Leaf-eiere gjøre for å få Nissan på rett kjøl? Saksøke dem for villedende markedsføring? Produktet virker jo ikke. Tar gjerne imot forslag.

muggost

Det må være tilfeldigheter men nå er det ny versjon av appen i app-store! Den virker faktisk! Håper vi er ferdige med den sørgelige versjonen av historien nå da :)

xavdeq

Den gamle versjonen fungerte ikke lenger, den nye versjonen fungerer ikke idet hele tatt for meg...
ANDROID 9

ecx

Hei,

jeg forstår en god del av klagene dine.

Sitat fra: muggost på onsdag 24. juli 2019, klokken 17:32
[...] Men Connect EV-appen til Nissan fungerer jo ikke i det hele tatt. Når får jeg ikke engang logget inn på den, til tross for at jeg har gyldig brukernavn og passord som fungerer på nettsidene dems.

Jeg kommer meg inn via websiden, men har sluttet å bruke Nissan sin app pga. forskjellige årsaker.


Sitat fra: muggost på onsdag 24. juli 2019, klokken 17:32
Hvordan kan Nissan være bekjent med et så pill råttent system, som har vært elendig helt fra første bil ble lansert? Skulle tro etter 8 år at de hadde klart å lage et system som fungerte oftere enn det ikke gjorde det? Det verste er at de markedsfører jo bilene sine med disse «connected» funksjonene og folk tror på dem!

Aner ikke, hvordan de som er ansvarlig kan sove godt. Bruker sikkert ikke den appen selv.
Som sagt, byttet jeg til MyLeaf appen i marketplace for en stund siden. Kan derfor sier lite om hvordan Nissan appen har utviklet seg.
jeg kan bekreftet at backend-en virker veldig dårlig.


  • Reaksjonstida er ikke den beste og ikke tilfredsstillende. Appen (nissan og myLeaf) oppdaterer seg etter +10 sek. for å vise sirka statussen av bilen. Nissan appen var etter min erfaring enda mer treg.
  • Ladestatus får jeg selden tak it. I tillegg ser jeg bare at bilen lader (eller ikke) og ikke en gang har informasjon om hvor mye den har ladet.
  • Vi skal ikke glemme den sikkerthetshullen Nissan hadde i appen sin med å kunne bruke hvilken som helst tilgang for å lese og skrive til og fra bilen. Det gjenspeiler seg i den kvaliteten av backend-en og appen for meg.

Appen og fjernstyring er en del av det man kjøper fra Nissan. Selv om jeg synes bilen i seg selv er helt greit, den ekstra delen man har kjøpt funker ikke i det hele tatt. Min feil, at jeg ikke har tatt det opp med Nissan og presset hardere.

Oppsummert kan jeg sier at det har påvirker kjøpsvalget mitt i vår nå vi kjøpte en elbil til. Er mer fornøyd med løsningen en annen leverandør har.


kaiat

Kjøpte Leafen min i vår, så har ikke brukt appen så mye. Syns dog den funker helt greitt, om enn noe treg. Husalarmen har et tilsvarende system og er tilsvarende treg, så det er vel slik det er. Jeg har ikke noe annet å sammenligne med.

Har funnet en måte som funker stort sett alltid. Har stilt inn appen så den ikke er innlogget hele tiden (har krysset av for valget om at den skal huske innloggingsinfo). Når jeg åpner appen, logger jeg bare inn og oppdaterer deretter manuelt statusen. Hadde mer trøbbel når jeg var innlogget i appen konstant.

Har prøvd MyLeaf-appen også, men er ikke så fornøyd med denne da den oppdaterer bare tid og dato, og ikke statusen på bilen når jeg logger meg inn. Den bruker da status fra forrige gang jeg var inne på appen. I farten kan det derfor se ut som om den er oppdatert siden tid og dato er oppdatert. Jeg må derfor oppdatere statusen manuelt også her for å få riktig status på bilen. Vet ikke om andre opplever det samme.

ahorn

Jeg sliter veldig med å få batteristatus fra bilen. Noen flere med dette problemet?

Goggen123

Ja...får ikke ut noen status, sånn har det vært 99% av gangene de siste tre ukene..DRIIIT!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA