Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sove og overnatte i Tesla

Startet av OhmPaPa, onsdag 24. juli 2019, klokken 12:09

« forrige - neste »

OhmPaPa

Har gjort dette noen dager nå i sommer og vil tipse om det jeg har funnet ut. Jeg har en 2017 TMX men vil tro mye er likt i bilene. Hvis ikke del gjerne dine erfaringer.


Hvis man setter på Sentry-mode så er det strøm i USB og sigarettenner-uttak hele natten. Fint hvis man ønsker å lade en dings eller holde kjølebaggen kjølig.


Lås med symbolet på skjermen. Hvis du låser med nøkkel eller app så låser bilen seg opp av og til når den gjenoppdager nøkkelen. Kanskje ikke så nøye med låst bil alltid men lyset slås på og vekker meg.


Sett klima på passende temperatur og velg "keep climate on". Jeg velger også å skru ned viftehastigheten.


Man får kjøpt skreddersydde sunshade/heatshield-løsninger. Eller man kan gjøre som Teslabjørn og kjøpe lyddempingsmatter av skumgummi på Biltema som kan dekke vinduene og hjelper til med å isolere varme.


Man får også kjøpt skreddersydde luftmadrasser. Som er fint hvis man vil sove to stykker. Eller man kan bruke en vanlig skumgummimadrass. I TMS blir det en knekk i gulvet ved bakseteryggen. Her kan det være greit med en plate man kan legge over.


Ellers kan det være praktisk å parkere ved et toalett. Rasteplasser, bensinstasjoner og kjøpesentre f.eks.

OhmPaPa

#1
Her er videoer fra Bjørn Nyland der han viser hvordan han sover i bilen. Han har flere slike videoer på kanalen sin: https://www.youtube.com/user/bjornnyland/


https://www.youtube.com/watch?v=2WeOc9qWujA


https://www.youtube.com/watch?v=DETZe8uIFzY


https://www.youtube.com/watch?v=S7CDPGp95s8

Kim-

Takk for gode tips. Skal sove i bilen selv fra fredag-lørdag. Hvordan er det med sentry og bevegelse innvendig, fare for at alarmen går?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

OhmPaPa

Nei tror ikke det. Har på Sentry og Tilt/Intrusion og alarmen. Aldri har noe gått pga meg.

Men en gang gikk den når hørte skritt utenfor av noen som sikkert bare ville se på bilen. Men da var jeg fortsatt oppe. Hadde akkurat tettet for vinduene.

geear

Trodde bevegelsessensoren innvendig gikk på uansett i sentry mode. Den tar selv en flue til vanlig...

k1

Takk for gode tips  :+1:. Kan du si hvor lang du er? Teslabjørn er jo nokså «liten» så han har jo alltid god plass.

OhmPaPa

Sitat fra: k1 på onsdag 24. juli 2019, klokken 20:59
Takk for gode tips  :+1:. Kan du si hvor lang du er? Teslabjørn er jo nokså «liten» så han har jo alltid god plass.

175 cm. Med bena mellom midtsetene i 6-seter. Plass til en god del mere lengde vil jeg tro. Hodet bakover i bilen.

Kim-

Hadde en liten lur i bilen i en times tid i førersete, låste dørene med knappen og satte på alarm på tlf. Når vekkingen gikk på telefonen, gikk alarmen på sentry mode og spilte på full guffe, kan si jeg våknet fort ja!! men, det fikk meg til å lure: Er det både lyd deteksjon og bevegelsesensor eller kun en av delene?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Mener å ha lest at den skal detektere ruteknusing, men er ikke sikker. Det er vel en fare for at du bevegde deg da alarmen gikk? ;)

Kim-

Sitat fra: gr på lørdag 03. august 2019, klokken 15:30
Mener å ha lest at den skal detektere ruteknusing, men er ikke sikker. Det er vel en fare for at du bevegde deg da alarmen gikk? ;)
jeg testet igjen etterpå og den trigget på lyd.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Rævedilter

X 7 seter med nedfellbare bakseter er jo konge å sove i, plass til to madrasser i bredden og 2 m lengde.

OhmPaPa

Sitat fra: Kim- på lørdag 03. august 2019, klokken 12:08
Hadde en liten lur i bilen i en times tid i førersete, låste dørene med knappen og satte på alarm på tlf. Når vekkingen gikk på telefonen, gikk alarmen på sentry mode og spilte på full guffe, kan si jeg våknet fort ja!! men, det fikk meg til å lure: Er det både lyd deteksjon og bevegelsesensor eller kun en av delene?

Jeg hadde Sentry på og låste med ikonet på skjermen. Tror den da tar høyde for at det er folk i bilen? Trigga i allefall ikke Sentry med lyder eller bevegelser inni bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA