Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukt Model S til under 400k?

Startet av Rosstopher, onsdag 24. juli 2019, klokken 09:50

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: SuperSigurd på torsdag 25. juli 2019, klokken 20:59
Ville gått for en sen 2014-modell med autopilot. De med AP1 holder seg greit i pris. De uten er tungsolgt.

Sjekk at lakken er fin. Gå for metallic.

Performance setene er ikke fine i det hele tatt med den røde stripen sin. Jeg syntes tekstil er finest.

Hifi pakken gir dab+ på eldre biler. Tror ikke de uten dette har dab+ tidligere enn 2015? (Trenger bekreftelse på dette. )
Stemmer det..! ingen dab uten hifi pakken for de eldre..

Rosstopher

Sitat fra: Haralda på fredag 26. juli 2019, klokken 16:06
Ingen utgifter til reparasjoner ved ny Tesla. Men se frem til ett stort verditap. Tesla raser i pris som alt annet nytt. Ved konkurs er vell heller ikke garantien mye verdt.

Ny Telsa blir det uansett ikke. 3 er for liten og S/X blir for dyr.

Så en 2016 S90D på Finn. Den hadde gått 4X.XXX km og kosta 499'kr. Noe slikt håper jeg på, men den ble selvfølgelig solgt fort. Nå abonnerer jeg på et søk og er klar til å hoppe på neste mulighet.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Øyvind.h

Har hatt en S90d fra 2016 (pre facelift). Knallbra bil!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OlaM

Sitat fra: Rosstopher på fredag 26. juli 2019, klokken 17:50
Sitat fra: Haralda på fredag 26. juli 2019, klokken 16:06
Ingen utgifter til reparasjoner ved ny Tesla. Men se frem til ett stort verditap. Tesla raser i pris som alt annet nytt. Ved konkurs er vell heller ikke garantien mye verdt.

Ny Telsa blir det uansett ikke. 3 er for liten og S/X blir for dyr.

Så en 2016 S90D på Finn. Den hadde gått 4X.XXX km og kosta 499'kr. Noe slikt håper jeg på, men den ble selvfølgelig solgt fort. Nå abonnerer jeg på et søk og er klar til å hoppe på neste mulighet.

Lurt, men ikke kjøp denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=153127434 Amerikansk importbil og i stor grad ubrukelig. Priset ca 200k for høyt. Men hvis grensen er 500k så finner du sikkert en facelift 75D. Sett grensen på søket høyere og prut.  :)
'21 3LR

Rosstopher

Sitat fra: OlaM på fredag 26. juli 2019, klokken 18:05
Lurt, men ikke kjøp denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=153127434 Amerikansk importbil og i stor grad ubrukelig. Priset ca 200k for høyt. Men hvis grensen er 500k så finner du sikkert en facelift 75D. Sett grensen på søket høyere og prut.  :)

Nei, jeg har sett den, og skjønt at det ikke er noe å satse på. Ser det fins facelift 75D, men håpet er å heller finne en pre-facelift 90D. Tiden vil vise hva det blir. Søker er satt til 600k, men maks blir nok rundt 520-530 tenker jeg.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Sandvika

Hvorfor skulle Tesla gå konkurs??
De tjener penger på hver eneste bil de selger ( taper riktignok på overordnet nivå)  og har aksjonærer som verdsetter aksjen relativt høyt og naturligvis vil spytte inne mer om ikke noe fundamentalt skulle skje.

Vaduz

Om de skulle få store og vedvarende problem med selvkjøring og tesla network kan det kanskje gå dårlig, men verdien av fabrikker, deler, merkevare, kompetanse, teknologi, superladere og service senter/salg og distribusjonsnett er så enorm at de uansett ville blitt kjøpt opp og eksistere videre. Apple trenger noe å bruke penger på samt hardware for all programvaren sin;)

Thobly

Sitat fra: Rosstopher på fredag 26. juli 2019, klokken 17:50
Sitat fra: Haralda på fredag 26. juli 2019, klokken 16:06
Ingen utgifter til reparasjoner ved ny Tesla. Men se frem til ett stort verditap. Tesla raser i pris som alt annet nytt. Ved konkurs er vell heller ikke garantien mye verdt.

Hei! Har du fått kjøpt en brukt Tesla? Skal kjøpe brukt selv, men med langt mindre budsjett (300k). Har du gjort deg noen erfaringer som er verdt å dele?

Ny Telsa blir det uansett ikke. 3 er for liten og S/X blir for dyr.

Så en 2016 S90D på Finn. Den hadde gått 4X.XXX km og kosta 499'kr. Noe slikt håper jeg på, men den ble selvfølgelig solgt fort. Nå abonnerer jeg på et søk og er klar til å hoppe på neste mulighet.

Rosstopher

Sitat fra: Thobly på lørdag 03. august 2019, klokken 08:54
Hei! Har du fått kjøpt en brukt Tesla? Skal kjøpe brukt selv, men med langt mindre budsjett (300k). Har du gjort deg noen erfaringer som er verdt å dele?

Har ikke kommet så langt ennå. Har kommet hjem fra ferie i dag, og tenkte å legge ut fossil-SUVen for salg i morgen.

Med vårt budsjett ser jeg vi kan få facelift 75D (2017-modell) eller 2016-modell 90D. Vi går nok for 90D da vi kjører en del langt og ønsker å ha muligheten til å lade når vi vil og ikke når vi må. Dette blir vår første elbil, så det er mulig prioriteringene blir annerledes neste gang, men det er i hvert fall slik jeg tenker i mitt fossil-hode.

Nå er jeg ingen Tesla-ekspert, men jeg hadde ikke kjøpt Tesla uten garanti. Ser man får brukt Model S fra Tesla med garanti innenfor ditt budsjett (pluss en kasse øl) https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA3S1XEFP31329
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Rosstopher

#24
Nå tenkte jeg at jeg skulle spørre dere eksperter om litt prisråd.
Jeg så på denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=151723762 men den ble solgt nå, over 1 måned etter den ble publisert. Syns den så bra ut, men regner med at den var priset for høyt siden det tok lang til å selge den.

Nå ser jeg på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146692957
Den har også tilsynelatende ligget ute til salgs lenge.
Jeg syns generelt det ser ut som bilene jeg ser på er priset for høyt. Har jeg rett i det?

Hva er realistisk salgspris for en 2017 90D med 50-60k km?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Lacaixxa

Jeg vil tror at disse er riktig priset. Den første mangler tilsynelatende, HiFi, vinterhjul og har stoffseter som ikke er nyeste type. Da blir den veldig tungsolgt. Den røde har lite opplysninger i teksten, men har stoffseter og ikke FSD. Jeg har en tilsvarende blå med alt og ville forventet mellom 600-650.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Rosstopher

Takk for svar. Jeg har tydeligvis ikke sett at disse ikke har skinnseter. Regna liksom med at alle har det. Men hvordan ser man om en bil har FSD hvis det ikke er informert om i annonsen?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Contango

Sitat fra: Rosstopher på søndag 11. august 2019, klokken 11:29
Takk for svar. Jeg har tydeligvis ikke sett at disse ikke har skinnseter. Regna liksom med at alle har det. Men hvordan ser man om en bil har FSD hvis det ikke er informert om i annonsen?
Da har den det ikke. Men hva skal du med det?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Rosstopher

Sitat fra: Contango på søndag 11. august 2019, klokken 11:43
Da har den det ikke. Men hva skal du med det?

You tell me... Hva får man ekstra med FSD? Navigate on Autopilot og filskifte på AP?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Hodetelefoner

Jeg ville valgt en bil med ap1.  P90D 90D. Mest bil for pengene. Autopilot kan brukes også

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA