Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du fått SW begrenset ditt 85kW batteri?

Startet av Cato76, tirsdag 23. juli 2019, klokken 09:40

« forrige - neste »

Cato76

Angående "10% reduksjon på 85kWh-batteriet..." -diskusjonen som pågår ønsker jeg å vite hvor mange som er berørt av dette. I første omgang gjelder denne pollen kun 85kWh-pakken, men dersom du er berørt og har annen størrelse på batteriet, så skriv gjerne en kort kommentar her.

Dersom du ikke er berørt, men blir det etter avstemning så har du mulighet til å endre din stemme  :)

Begrensing i superlading menes at du kun lader ca 50kW 70kW på max.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Cato76

Done, men holder meg til hours i stedet for timer  8) 8) 8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Tuxedo

Det mangler et alternativ:  Noen har fått redusert hastighet på superlading, men ikke redusert kapasitet på batteri.

Dessuten kan man få over 70 kW superlading på lav SOC selv med redusert hastighet.  Den gamle toppeffekten var over 115 kW.

THE

Har X100D og har fått betydelig raskere nedtrapping av SuC-effekt. Makseffekt ser ut til å være lik som før.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Johnny

Det ser ut som om min S2013 lader med en lineær kurve som ser slik ut. Er dette å regne som redusert ladehastighet eller ikke?

20/90
30/80
40/70
50/60
60/50
70/40
80/30
90/20
TMS og eGolf.

Isbjørn

Har 2 P100D (X+S). Begge starter lading rund 116 kW. Men kurven faller bratt. Senest i går fikk jeg kun 30 kW ved 50% SoC etter at jeg startet med 116 kW ved 30% SoC. Har opplevd dette ca. siden FW 20.12 kom. Før hadde jeg rundt 100 kW langt ut til ca. 70% og så sakte avflatning av effekten først med 90ish og så 80ish osv. kW. Men nå faller effekten bratt i begge bilene!
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Muffinman

Det er noe annet enn det som diskuteres i denne tråden; 85-batteriet. At kurven er endret på bl.a. 100 er etterhvert godt kjent, og diskuteres for eksempel på TMC forum.

Isbjørn

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. juli 2019, klokken 13:48
Det er noe annet enn det som diskuteres i denne tråden; 85-batteriet. At kurven er endret på bl.a. 100 er etterhvert godt kjent, og diskuteres for eksempel på TMC forum.

Det står i utgangspost at man kan nevne i tråden om man har en annen størrelse og fått begrensninger. Det er også nevnt begrensning ved superlading. Hvorfor mener du altså jeg har ikke lov å nevne dette her?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Tuxedo

Han sa ingenting om at du ikke hadde lov til å nevne det, det var kun faktainformasjon.

Contango

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. juli 2019, klokken 13:48
Det er noe annet enn det som diskuteres i denne tråden; 85-batteriet. At kurven er endret på bl.a. 100 er etterhvert godt kjent, og diskuteres for eksempel på TMC forum.
Beklager avsporingen men jeg må innrømme at jeg ikke har fått med meg dette. Er det en software glitch som skal fikses og som ikke har noe med 85 avkortingene å gjøre?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Henke


Muffinman

Sitat fra: Contango på tirsdag 23. juli 2019, klokken 16:43
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. juli 2019, klokken 13:48
Det er noe annet enn det som diskuteres i denne tråden; 85-batteriet. At kurven er endret på bl.a. 100 er etterhvert godt kjent, og diskuteres for eksempel på TMC forum.
Beklager avsporingen men jeg må innrømme at jeg ikke har fått med meg dette. Er det en software glitch som skal fikses og som ikke har noe med 85 avkortingene å gjøre?
Om det skal fikses vet jeg ikke, men folk opplever at makseffekten på lav soc er økt samtidig som nedtrappingen kommer tidligere. Hvis du ser innom TMC forum er det mulig å lete opp diskusjoner på temaet.

THE

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. juli 2019, klokken 13:48
Det er noe annet enn det som diskuteres i denne tråden; 85-batteriet. At kurven er endret på bl.a. 100 er etterhvert godt kjent, og diskuteres for eksempel på TMC forum.

Er det noen som har en link til diskusjonstråd på TMC forum som omhandler dette? Finner et par diskusjoner om redusert batterikapasitet på 85 kWh batterier og også om redusert superladerhastighet på 85 kWh batterier, men finner ikke noe som omhandler redusert superladehastighet på 100 kWh batterier.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

fonberg

Også noe off topic: Min S90D har i sommer fått økt SuC-effekt i mellomregisteret. Den lader 116-118 ved lav SOC som før, men holder over 100kW forbi 50% SOC. Mener bestemt den har vært betydelig lavere ved 50% før, ca 70kW.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA