Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fersk E-Golfeier og hurtiglading. Leverandør? Brikke/app?

Startet av tepe2, søndag 21. juli 2019, klokken 02:36

« forrige - neste »

Roy Aasen

De "tokronerogfemti" som medlemskapet koster betaler jeg gjerne.

Men så er det nu slik at mange knapt ser til sin egen nesetipp.
Prinsippet blir da; meg, meg og drit i de andre.

tepe2

#16
Ja, jeg er jo direkte kriminell som ikke vil bli medlem.


automat

For å pense litt tilbake til hva denne tråden egentlig handler om. Nord-Sverige var nevnt, og der er det relativt tynt med hurtigladere. Uppladdning.nu gir jo et greit bilde av situasjonen.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

GOLF-raider

#18
Hvis Du er medlem i NAF; så kan man få tilsendt deres
ladebrikke kostnadsfritt. Brikken kan brukes hos følgende:
    BKK
    Circle K
    Fortum Charge & Drive
    Lade i Norge
    Lyse
(GK / Grønn Kontakt er ikke nevnt ?_)
https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/naf-ladebrikke/
NAF-medlemmer som vil reise med Hurtigruten; de får
10 % rabatt på reise-biletten når man er NAF-medlem.
https://www.naf.no/elbil/medlemsfordeler-elbil/
Lader Du hos Grønn Kontakt; da kan du få tilsammen 30 % rabatt:
https://www.naf.no/tjenester/naf-xtra/laderabatt/
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

tepe2

Jeg er ikke NAF-medlem, men godt tips likevel. Det kan være andre lesere her som får nytte av det.

Jeg skal ha både Fortum og Grønn Kontakt, og skjønner at jeg da må ha to brikker siden jeg ikke vil ha noen form for medlemsskap. Da lurer jeg litt på om det er lurt å bestille brikkene fra andre aktører, for å få brikker som er mest mulig anvendelig. For eksempel bestille "Fortum-brikken" fra Plugsurfing fordi den kan brukes hos fire andre leverandører i tillegg til Fortum. Eller finnes det en hake her som gjør det smartere å bestille direkte fra Fortum?

Og på samme måte: hva er greieste måte å skaffe brikke til bruk hos Grønn Kontakt? Direkte fra dem eller andre?

TB

Fordel med å bruke operatør sin brikke er at brikka er ferdig registrert på din konto.
En er også garantert at brikka faktisk fungerer.

Ulempe med å benytte operatører sine brikker er når det blir mange er å passe på brikker.

Jeg har brikke fra Fortum, GK og Elbil foreningen. Benytter normalt Elbil foreningen sin, men ved feil er det praktisk å ha de andre liggende klar i bilen. Har opplevd at Elbil foreningen sin ikke virket, men Fortum / GK har virket. Med kort rekkevidde er det krise.

Slike feil vil trolig skje i mindre omfang, og rekkevidden på dagens biler er gjerne så lang en har alternativer så behovet er trolig ikke så stort for både 'belte og bukseseler'.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

svingen

#21
Nå er de fleste brikkene gratis og bestille så er greit og bestille vel? Bare ha i bilen :)
Er i Polen nå og kjørte via Sverige kom til en lader som var bee og de har ikke app så må ha ladekort. Anbefaler appen plugshare der er de fleste laderen lista opp. Finner du 3 fase 16a er vel golfen full ladet på 4-5 timer så greit og sjekke om det er 3 fasa hvis du skal være noen timer :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Carl Anton Stenling

Sitat fra: tepe2 på torsdag 25. juli 2019, klokken 19:52
Ja, jeg er jo direkte kriminell som ikke vil bli medlem.

Du står alltid fritt med hensyn til om du vil være med i Elbilforeningen eller ikke!
Men vi som er med setter stor pris på om du vil være med.

Organisasjonen er en blanding av en bilorganisasjon, en praktisk miljøorganisasjon og en forbrukerorganisasjon.
Den største fordelen med medlemskapet er det overordnede arbeidet som blir gjort.
I dette ligger tilrettelegging av ladeinfrastruktur og andre bruksfordeler, som bl.a. fravær av bompenger og redusert årsavgift.

Også kjøpsfordelene er viktige for at vi skal få til den endringen i bilparken som er nødvendig.
Og uten foreningen så hadde avgifter som mva. vært tilbake for lenge siden, og da blir elbilen for dyr!

Av personlige goder knyttet opp til medlemskapet er ladebrikken kanskje den viktigste, men også gode tilbud på ladebokser skal nevnes.

Her er en oversikt over medlemsfordelene:  http://elbil.no/bli-medlem/medlemsfordeler/

I tillegg så driver Elbilforeningen nettstedene elbil.no og Elbilforum.

For min egen del er jeg aktivt med i lokalstyret i Elbilforeningen der jeg bor. Det er frivillig ubetalt meningsfylt arbeid.

Som sagt du står helt fritt til å være med, men hvis du er medlem så bidrar du til omleggingen til renere transport - og får samtidig noen medlemsfordeler.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA