Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvitt premiuminteriør - holdtbart?

Startet av Svænnis, fredag 19. juli 2019, klokken 11:47

« forrige - neste »

Svænnis

Noen som har erfaring med hvitt premium interiør i en TM3? Har sett at det ultrahvite interiøret i TMX har en tendens til å få flekker fra både jeans og røde klær, men dette er vel et annet materiale enn det TM3 har?

Linka

Nå har vi ikke hatt bilen veldig lenge (starten av mai), men vi har to småbarn, jeg går «alltid» med jeans og har ikke sett antydning til «sitteflekker». De få flekkene som har kommet har lett latt seg fjerne. (Skitne sandkassehender, føtter etc).

Bilstolene står på beskyttelsestrekk, ellers har vi ikke gjort noen tiltak utover dette.

Nå skal det sies at jeg vasker nye jeans før jeg tar dem på, da jeg har ødelagt trekket på en lysegrå sofa og en hvit plaststol for flere år siden ved å sitte i den èn gang med nye bukser. (Avfarging varierer fra bukse til bukse). Husk at det også står en advarsellapp på nye jeans (i hvert fall de jeg kjøper) at avfarging vil forekomme uten vask, så skyld heller på jeansprodusenter enn Tesla.

Ellers er vi strålende fornøyd med hvor utrolig lekkert det er med hvite seter. Kjøpte hvit, matt  folie til midtkonsollen i tillegg, da ble det rene romskipet.

Magnus Hansen

Jeg har ikke erfaring selv, men ut fra hva jeg leser så er avfarging en reell problemstilling. Hvis du vil ha hvite seter så må du regne med mer jobb enn med de svarte. Jeg ville:

- impregnert en ekstra runde før bruk med denne (setene er også behandlet før levering) https://bilnerden.no/gyeon-q2-leather-shield

- hatt våtservietter og annen rengjøring tilgjengelig i bil til enhver tid for å ta evnt flekker/avfarging med en gang

- ikke vaske med sterke midler da det  ødelegger beskyttelsen.

- alltid vaske nye jeans før de brukes i bilen

Frode Stenstrøm

Jeg har hatt hvitt interiør siden mars. Null problem.

Har to gutter på 14 år.

Kommer det et flekk vansker jeg den bort med vann og klut. Trenger ikke noe mer
Mvh
Frode Stenstrøm

geear

#4
Sitat fra: Svænnis på fredag 19. juli 2019, klokken 11:47
Noen som har erfaring med hvitt premium interiør i en TM3? Har sett at det ultrahvite interiøret i TMX har en tendens til å få flekker fra både jeans og røde klær, men dette er vel et annet materiale enn det TM3 har?
Er vel samme materiale vel? Polyuretan...

Har 3 med hvite seter i familien, og førersetet fikk blåskjær på et par måneder, dessverre. Nyttet ikke med babywipes som mange sier funker. Hadde egentlig bestilt 3 med hvite seter selv, men nå ble den kansellert av andre årsaker - og skulle jeg bestilt ny Tesla nå, uansett modell, hadde jeg _ikke_ bestilt hvite seter, selv om det er superlekkert.

Oddaa

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 19. juli 2019, klokken 15:02
- impregnert en ekstra runde før bruk med denne (setene er også behandlet før levering) https://bilnerden.no/gyeon-q2-leather-shield
Er det gitt at det er lurt å bruke et produkt beregnet for skinn?



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Magnus Hansen

Sitat fra: Oddaa på fredag 19. juli 2019, klokken 17:56
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 19. juli 2019, klokken 15:02
- impregnert en ekstra runde før bruk med denne (setene er også behandlet før levering) https://bilnerden.no/gyeon-q2-leather-shield
Er det gitt at det er lurt å bruke et produkt beregnet for skinn?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, en del skinnprodukter skal man absolutt ikke bruke på tesla sine seter. Men produktet jeg linket til kan brukes.

jpg

Mistenker Tesla gjorde noen endringer rett før de første model 3 kom til Europa.
Jeans var et stort problem tidligere, også for S/X, men dette skal visst være utbedret.

VIDEO MÅ SEES  :laugh: Tesla har laget jeans rumpe robot  :laugh: :laugh: :laugh:

https://electrek.co/2019/01/30/tesla-butt-robot-jeans-test-model-3-seats/
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Toalmar

Har hvite seter i min TM3 og de er fortsatt like hvite etter nesten 8.000 km
Har ikke hatt antydning til noe misfarging, vasker setene lett med såpevann og mikrofiber hver gang jeg vasker bilen utvendig.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

znkr

#9
Sitat fra: Toalmar på fredag 19. juli 2019, klokken 21:01
Har hvite seter i min TM3 og de er fortsatt like hvite etter nesten 8.000 km
Har ikke hatt antydning til noe misfarging, vasker setene lett med såpevann og mikrofiber hver gang jeg vasker bilen utvendig.

Samme her. Generelt ikke noe problem i det hele tatt. Bare lettere å se hvor det må støvsuges og vaskes. Kan se tendensen noen ganger til at det setter seg litt mer på den venstre sidestøtten på sjåførsiden ettersom den blir mer utsatt vil jeg tro.

Dersom det likevel skulle bli fargeavsetning så er det gode tips å hente her (basert på produkter fra Colourlock): https://www.detailersclub.no/forums/topic/33589-ultra-white-seter-til-tesla-gjelder-tmsx3/
Model Y LR 2022

Toalmar

Som sagt tidligere i tråden har jeg selv hvite seter og synes de er veldig fine. De gjør seg også i bilen. Jeg har fått flere kommentarer fra forbipasserende når jeg har parkert om hvor fin bilen er med svart lakk og hvit interiør, men til sakens kjerne.

Er du i tvil velg svart så slipper du å gå rundt å være redd for å få hvite seter med misfarging på
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Nickelilltroll

9500km og ikke en flekk. Har med renslighet og vask med mild rengjøring. Nulls tress :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

geear

Eller at dere har vært heldige med jeansene, eller kanskje ikke satt dere inn med våte jeans feks.

Og helt greit at noen vasker seter hver gang de vasker bil, men det tilhører ikke normalen. Teslaselger prøvde å fortelle at misfarging var helt borte på de hvite da vi bestilte X for to år siden, men som sagt ser jeg at helt ny 3 fikk blåskjær på få uker. :(

Øyvind.h

Kritthvite seter - det sier seg selv at de krever oppfølging og kan bli skikkelig misfarget. Heldigvis ikke min smak uansett.
Krisesaken i DN nylig var vel delvis på grunn av hvite seter som var misfarget.

Trikset er å gå med kritthvite bukser.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA