Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilen finner ikke Wifi

Startet av Pallesnekkern, lørdag 09. mars 2019, klokken 10:28

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Pallesnekkern på lørdag 09. mars 2019, klokken 20:23
Jeg klarte til slutt å få en strek ved å parkere bilen i en spesiell vinkel rett utenfor huset. men jeg kan ikke parkere her.  Alle andre enheter har alle streker i dette området. Snur jeg bilen ser den ikke nettet en gang.  Mottakeren i model 3 må være montert på en plass hvor signalet blir blokkert. Feildesign.
Men har du sjekket routeren som flere her skrive? Viktig med hvilken kanal som brukes.

Jeg tar inn wifisignaler langt av gårde. Tipper 3 ikke er dårligere enn S

Toalmar

Sitat fra: offpist1 på søndag 10. mars 2019, klokken 06:12
Forsøk å unngå kanalene 12. 13 og 14. De brukes ikke i USA.

Min sto på kanal 12 og fant inne AP som står 1 meter unna bilen. Mens naboens nett som sendte på kanal 2 kunne jeg se. Så jeg endret til kanal 4 og vipps kom det inn.
ER nok en viktig detalj, som helt klart bør sjekkes av de som har problemer. Kan selvsagt sjekkes av de som ikke har problemer for å verifisere at dette er feilen.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

offpist1

Sjekket på nytt i dag.. kanal 12, 13 og 14 virker IKKE.

Toalmar

Sitat fra: offpist1 på søndag 10. mars 2019, klokken 15:21
Sjekket på nytt i dag.. kanal 12, 13 og 14 virker IKKE.
Da skal jeg gå inn på router og se til at den ikke er på disse kanalene. Har 2 nettverk hjemme så da burde jeg være sikret.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

v1sper

Sitat fra: offpist1 på søndag 10. mars 2019, klokken 06:12
Forsøk å unngå kanalene 12. 13 og 14. De brukes ikke i USA.

Dette er krute god informasjon, takk skal du ha!
Tesla Model ☰ - LR AWD - 19" Sport - AP - Midnight Silver - Sort interiør - Hengerfeste - HW3 - VIN 291xxx
Tesla Model Y - Performance - 21" Über Turbine - FSD - Black - Sort interiør - Bestilt 7.2.2020

Sesopurp

Min bil ville ikke oppdatere med en prikk på wifidekning. Snudde bilen med fronten mot huset/routeren og fikk en prikk og en strek på dekningen, og bilen lastet ned oppdateringen i natt. Kanskje det kan hjelpe noen.

soWatt

Jeg la inn wifi nettverket manuelt(case sensitivt). Bilen slet med å finne wifi automatisk. Har mellom 1 til 2 streker og får oppdateringer. 
2019 Tesla Model 3 Long Range AWD
2013 VW e-Up!

mortbort

Får kobla til Wi-Fi manuelt og har en prikk selv ute i garasjen, takk for tipset

Motorwatt

Har ikke lest hele tråden, men på TM3 ligger WiFi-antennen i utespeilet på passasjersiden. Så prøv å snu bilen slik at det ikke er noe i mellom antennen og routeren.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hanjan

Sitat fra: RogerT på søndag 28. juli 2019, klokken 12:21
Som jeg har skrevet i en tidligere tråd om dette emnet, så løste det seg hos meg da jeg satte alle ruterne i huset mitt på kanal 6. Kanal 11 fungerer også glimrende til dette.

https://elbilforum.no/index.php?topic=46418.msg810066#msg810066
Har du flere rutere bør de ikke være på samme kanal om de overlapper dekningsmessig da de vil støye for hverandre. Kanal 1,6 og 11 kan benyttes for å unngå interferens. Har du flere enn 3 rutere plasseres de som må være på samme kanal lengst mulig fra hverandre.

Sent fra min SM-N960F via Tapatalk


Torair

Sitat fra: hanjan på tirsdag 30. juli 2019, klokken 20:12
Sitat fra: RogerT på søndag 28. juli 2019, klokken 12:21
Som jeg har skrevet i en tidligere tråd om dette emnet, så løste det seg hos meg da jeg satte alle ruterne i huset mitt på kanal 6. Kanal 11 fungerer også glimrende til dette.

https://elbilforum.no/index.php?topic=46418.msg810066#msg810066
Har du flere rutere bør de ikke være på samme kanal om de overlapper dekningsmessig da de vil støye for hverandre. Kanal 1,6 og 11 kan benyttes for å unngå interferens. Har du flere enn 3 rutere plasseres de som må være på samme kanal lengst mulig fra hverandre.

Sent fra min SM-N960F via Tapatalk

I stand corrected! Du har selvfølgelig helt rett, noe artikkelen jeg opprinnelig henviste til tydelig også sier. Mine rutere står selvfølgelig på forskjellige kanaler. Feilinformerer innlegg er slettet! Takk  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA