Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Slutt på BMW i3?

Startet av Motorwatt, onsdag 17. juli 2019, klokken 17:56

« forrige - neste »

Trond.m

#45
Ja, jeg har hatt både 60 Ah, 94Ah og 120Ah, og har hatt bare 2 feil. Det fikset BMW raskt mens jeg fikk lånebil. Rekkevidden til 120Ah er også tilstrekkelig til mitt bruk, men mulig lavere passiv sikkerhet enn de beste og fravær av taklast og sykkelfeste gjør at jeg vegrer meg fra å ha den som eneste bil. Akkurat nå har jeg ingen, men jeg tror nok at jeg kommer til å kjøpe i3 igjen for bilen er jo en sann fryd å kjøre i by og land. I mine øyne er den pen også. Ja ingen bil gjør meg mer glad enn i3  :)
Legger med et bilde av bilen som Bilia velvillig lot meg låne under #ladetour2019. Asker-Haukeli-Kristiansand-Asker på 2 dager, 92 mil, kun 12,5 kwh/100 km i snittforbruk. Null stress med lading og 11 kW AC lading er glimrende når DC ladere er opptatt  :+1:

arthur

Som medlem av Norges Bondelag kan man via Agrol får følgende:

I en begrenset periode får du 6 % rabatt + 30.000 kr.  Tilbudet gjelder kun leveringsklare BMW i3 lagerbiler.

Begynner dette å bli litt interessant? Ingen rabatt å få på nye Honda, og den vil koste 301.000 uten vinterdekk. Som nummer seks på listen vil jeg kunne få en Honda i mai neste år, men tror ikke køen på den bilen vil bli lang.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Trond.m

#47
De 30.000 i rabatt for lagerbiler får vel alle. Bare å sjekke på www.bilia.no.
Antar at andre forhandlere har samme tilbud / kampanje. Om det er kortvarig er jeg usikker på. Slike kampanjer har en tendens til å bli evigvarende...eller erstattes av enda bedre kampanjer. Samtidig virker høy Eurokurs mot ytterligere prisnedgang. I følge DnB sine prognoser skal Euro bli enda dyrere mot slutten av året. Kr 10,20 er ikke usannsynlig.

arthur

Det hjelper jo at et slikt medlemskap gir ytterligere 6% rabatt (i tillegg til de 30' som "alle" får), men det som til slutt teller er beløpet som vil stå pa en eventuell faktura og hvordan det er sammenlignet med alternativer i markedet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Trond.m

Sitat fra: arthur på lørdag 21. september 2019, klokken 19:15
Det hjelper jo at et slikt medlemskap gir ytterligere 6% rabatt (i tillegg til de 30' som "alle" får), men det som til slutt teller er beløpet som vil stå pa en eventuell faktura og hvordan det er sammenlignet med alternativer i markedet.
Ja da, men de som har krav på rabatt vet det som regel selv. De som ikke får ekstra rabatt er ikke så interessert i hva medlemmer i bondelaget får av fordeler. Men alle får 30.000 i avslag for å velge lagerbil, så det er av almen interesse.


moonbuggy

Jeg har sjelden sett et så rotete klipp som det over. "I think it,s a good thing, and I will tell you later" ,"I don't like the design" pluss en haug med intetsigende pjatt....

Amatøren

Ikke slutt på i3 allikevel?

Sitat fra: Elbil SverigeBMW i3 läggs inte ned.



BY HÅKAN ÖQVIST

Rykten och lite förvirring gjorde gällande att nuvarande väl så framgångsrika BMW i3 skulle läggas ned helt.
Nu har i en pressrelease av BMW planen förtydligats – Modellen kommer att fortsätta säljas inom de närmaste åren.

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

1317142119

Sitat fra: Amatøren på mandag 14. oktober 2019, klokken 20:43
Ikke slutt på i3 allikevel?

Sitat fra: Elbil SverigeBMW i3 läggs inte ned.



BY HÅKAN ÖQVIST

Rykten och lite förvirring gjorde gällande att nuvarande väl så framgångsrika BMW i3 skulle läggas ned helt.
Nu har i en pressrelease av BMW planen förtydligats – Modellen kommer att fortsätta säljas inom de närmaste åren.

Det har aldri vært slutt for den modellen. Det er bare, som med det meste på internett, en haug grunnløse rykter basert på en misforståelse fra et par upresise artikler.

At det er mange artikler som bekrefter, med sitater fra BMW, at i3 kommer til å leve er ikke like spennende for ryktemøllene som har jobbet for fullt.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Samco

Hmm får håpe det kommer en større batteri pakke og raskere hurtig ladning.

moonbuggy

BMW har bestemt seg. Strategien ligger der, Samme modeller med ulike drivlinjer. Det er mest kostnadseffektivt.
I3 får leve videre så lenge et visst salg holder den flytende. Men, det ligger også i kortene at det blir vanskelig fremover. Ikke minst fordi BMW selv lanserer sin egen i3 "dødare" med den nye el-minien. Sammen med dusinvis av andre attraktive biler i samme segment som nå kommer inn i markedet, så vil man virkelig slite.

PionerThink

Kan se ut som i3 får lengre levetid enn noen annen modell hos BMW:
https://www.electrive.com/2019/12/12/bmw-wants-to-produce-the-i3-til-2024/

Skal ikke se bort i fra at den får enda en oppdatering av rekkevidde i.l.a denne perioden ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

moonbuggy

Vel, som det heter på godt norsk, time will show...
Det avhenger helt av salget fremover. Med mange attraktive konkurrenter på banen, også fra egne rekker, el mini, så må man kanskje revurdere dette litt ned i løypa om salget stuper. Kanskje finner man at det slett ikke hjelper med litt kosmetikk og noen kwt mer i batteri.

Samco

Time will tell har vært morro om BMW virkelig har laget en all in siste i3 opdatering

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA