Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslas verveprogram, er det holdbart?

Startet av Elbilforum admin, onsdag 17. juli 2019, klokken 12:14

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: hELgenen på fredag 19. juli 2019, klokken 20:37
Hvilken annen bilforhandler har slike verveprogram?

Birger N. Haug har i hvert fall noen vervekampanjer på Leaf:
https://www.bnh.no/verv-en-venn/
https://www.bnh.no/verv-og-vinn/

Ellers tar du opp noen interessante temaer, men jeg tar meg ikke til å gå i dybden nå. Fredagskvelden kaller.  ;)
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

automat

Sitat fra: hELgenen på fredag 19. juli 2019, klokken 20:37

Hva med informasjonen som Tesla samler opp der en kobler sammen verver og den som blir vervet - er det noen betenkeligheter her mhp. personvern? Jeg antar da at vervekoden faktisk er fått av en venn - ikke via et søkeoppslag på nett?
Hva om Tesla solgte informasjon om ververe og vervede til en bank/forsikringsselskap/butikkkjede ellere lignende og brukte personlige meldinger ala : "Hei Per - ser du har handlet bil på anbefaling av Alf - nå har vi et kjempetilbud som Alf allerede har benyttet"...osv... Er dette ok markedsføring?
Eller la oss si Tesla brukte dette aktivt i sin markedsføring av en ny modell og gjorde en personlig vri på denne der de tok inn flere ledd av vervekjeden : "Hei Per - Hele vennekretsen din har nå fått tilbud om å kjøpe den nye Model Y til en fantastisk pris - Alf som anbefalte deg Tesla Model X har allerede handlet - og nå har vi en kjempekampanje til deg og alle i din krets..."
Osv...


Når du har en Tesla gir du i prinsippet fra deg all kjøreadferden din online til Tesla, inkludert opptak fra minst tre kamera. Og de har tilgang til moblitelefonen din gjennom app'en. Det er et mye større tillitspørsmål og personverndilemma enn de begrensede personopplysningene  de får gjennom vervingen.

Har du ikke tillit til Tesla i personvernspørsmål, så kan du glemme hele bilen.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

JorEl

Sitat fra: indianrunner70 på fredag 19. juli 2019, klokken 10:12
Sitat fra: Ellemelle på fredag 19. juli 2019, klokken 09:57
Idiotisk tråd.
Et troll i Aldri mer Tesla-tråden prøver på latterlig vis å sammenligne en helt normal vervekampanje med pyramidespill, og en velvillig moderator oppretter en egen tråd for dette temaet.

Er det en ferievikarmoderator vi snakker om, eller er dette den nye standarden på forumet?

Må si meg enig her.. forumet har tatt helt av det siste med 2-3 individer som bruker hele sommerferien på å rakke ned og konstruere alle slags anti-tesla meldinger helt etter innfallsmetoden. Denne tråden hører ikke hjemme på dette forumet.
Min forståelse av det som skjer nå, er at motstanderne av Tesla, de som taper penger, arbeidsplasser, kunder, osv, har lagt seg på en ny linje. Før diskuterte man om Tesla ville overleve. Om Tesla var den beste elbilen. Når konkurrentene kommer, og hvor supre deres biler ville bli..Dette er diskusjoner hvor motstanderne kommer til kort 8)
Nå er det hvor dårlig service Tesla gir som er blitt det populære emne. Her "sliter" jo Tesla litt siden de har solgt sikkert like mange elbiler, som alle de andre til sammen.

Er ikke lett å vite hvor mange av disse nye forumbrukerne som er ekte forbrukere, eller om de er opprettet for å lage støy. Noe som skjærer litt i mine ører, er når en bruker har 2-3meldinger, men alikevel er meget opplyst om Tesla og konkurrentene, og hopper inn i diskusjonene med et velltalende presist "bilspråk"....I mitt hodet er det en ny strategi fra de som tåler Tesla minst..

Siden denne tråden er om verveprogrammet; verveprogammet var fint så lenge det støttet forbrukerne som kjøpte Tesla. Da var det vinn, vinn for Tesla og kundene. Man burde holdt seg til et vist antall med referals og sluppet youtuberne som "sprengte hele opplegget/pyramiden" :police:
Men Tesla gjør ting på sin måte. Tre skritt frem og et tilbake, tre skritt frem og et tilbake, osv....
Konkurrentene 0,2 skritt frem, på stede hvil, 0,1 skritt frem, på stedet hvil, osv...

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Kjetil-A

Sitat fra: Mippen på fredag 19. juli 2019, klokken 07:46
Tesla har også sagt at de skal være med å redde verden med å elektrifisere den. At de skal vise vei for andre bilprodusenter. De tankene gir liksom store forhåpninger. Til syvende og sist handler det bare om å tjene penger for Tesla - ikke redde verden.

Håper og krysser fingrene for at tesla etterhvert tjener penger jeg da, for hvordan skal de ellers holde det gående? Helt greit at man har en ideologi om å gjøre verden grønnere, men uten finanser holden den ikke lenge...

andvib

Er det noen andre som venter på vervepremier? Jeg har ventet 12mnd? på 2 veggladere. Refferral-avdelingen i USA har tidligere bekreftet dette til meg på mail, men nå er de visstnok nedlagt iflg. Tesla Rud, og det er ingenting de kan gjøre fra Norge sier de.
2019 Model S Long Range
2019 Model 3 Long Range

GOS

Sitat fra: andvib på fredag 16. august 2019, klokken 18:12
Er det noen andre som venter på vervepremier? Jeg har ventet 12mnd? på 2 veggladere. Refferral-avdelingen i USA har tidligere bekreftet dette til meg på mail, men nå er de visstnok nedlagt iflg. Tesla Rud, og det er ingenting de kan gjøre fra Norge sier de.

Jeg venter også på vegglader...men har bare ventet 6 måneder
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Rævedilter

Eg venta 4 mnd. på vegglader og har venta nå 8 mnd. på 22" felger.

ELsvein

Fikk vegglader etter 6 mnd, har ventet på et sett 22" i 14 mmd og et annet sett i 10 mnd.. Noen som har ventet lenger? Så får vi se om det dukker opp!?
2018 X100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA