Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMX75D forventet rekkevidde ved 90%

Startet av eltilki, onsdag 17. juli 2019, klokken 09:44

« forrige - neste »

eltilki

Jeg plukket en TMX 75D 2019 med alt utstyr fra inventory ganske nylig. Jeg har ikke kjørt mer enn 500km ila den perioden jeg har hatt. De av dere som har erfaring med en 75D, hvor mye rekkevidde vises det ved 90%? Jeg våknet i dag med 90% ladet med 365km fremvist.
2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

jkirkebo

#1
Sitat fra: eltilki på onsdag 17. juli 2019, klokken 09:44
Jeg plukket en TMX 75D 2019 med alt utstyr fra inventory ganske nylig. Jeg har ikke kjørt mer enn 500km ila den perioden jeg har hatt. De av dere som har erfaring med en 75D, hvor mye rekkevidde vises det ved 90%? Jeg våknet i dag med 90% ladet med 365km fremvist.

Da står den på "rated". Sett den på "typical" om du vil sammenligne med andre, det er også et mye mer realistisk nummer.

Min gir ca. 283km på 90%. 2,5 år gammel, gått 66kkm.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

odahle

Jeg ligger på alt fra 289 til 293 på 90 % typical. Det aner meg at den endres litt på grunn av strukturen i cellene ved de ulike ladesyklusene, uten at jeg er noen ekspert. April 2018, kjørt 18k.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

geear

Det varierer ja, avhengig av hvor høy strøm du lader med spesielt, og hvor hardt du kjører, siden begge deler kan forårsake ubalanse mellom cellene i batteripakken. Du får ikke optimal rekkevidde før de har fått balansert seg igjen, og det tar tid, og gjøres vel best ved 100% såvidt jeg har forstått (bilen fortsetter da å lade med redusert fart etter den har nådd 100%).

Min ligger typisk på 288km ved 90%, 321km ved 100%, nov 17, gått 26kkm. Mener den var på 327km da jeg hentet bilen hos Tesla, men tenkte ikke mye på sånt da, og er derfor litt usikker. Det høyeste jeg er sikker på å ha sett er 323km.

Er du interessert i å følge med, så anbefales teslafi.com, og aller helst helt fra bilen er ny. Da får du degraderingsrapport og logg på alle ladinger (og forbruk+++).

eltilki

Takk for avklaring.
Da er det bare å følge med på bilen utover.
2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

Lille Lance

Har det skjedd en degradering på 75 batteriene, så samme måte som for S85 batterier?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

geear

#6
Ikke mitt, fra høsten '17, iallfall. Rekkevidden er bare marginalt redusert, og ladefarten er tvert i mot skrudd opp ganske betydelig. Får nå noe sånt som 118kW fra ca. 9-10%. Men mener å ha hørt at det var et generasjonsskifte på 75-pakkene våren 2017 så mulig det kan være forskjeller? Omtrent samtidig med nye DUer og oppgradert ytelse? Forstod det slik at før dette hadde de samme celler som 90-pakkene, mens da 100-pakken kom ble også 75-pakken endret til samme type celler som 100-pakken?

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

kodax

290km/90%, 323km/100%
Ny (ikke Raven) 2019-modell
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Litt på siden, men X75/standard range finnes vel ikke som raven?

kodax

Sitat fra: gr på onsdag 21. august 2019, klokken 08:58
Litt på siden, men X75/standard range finnes vel ikke som raven?
Det var vel en Standard Range som var tilgjengelig i noen måneder, før de endret til å bare selge Long Range og Performance.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Var ikke det før raven-oppgraderingen, eller er alle med ny modellbetegnelse av type raven?

Hadde i så fall vært interessant å høre om "Standard range" også har en ny revisjon av batteripakken (BTX5), slik raven long range/P har av BTX8.

kodax

Den som var tilgjengelig i noen måneder tror jeg i hvert fall hadde alt det andre som var endret.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Seigmann

Standard Range Raven (75kWh) har batteri sticker med revisjon B.

Seigmann

75kWh batteri i biler på starten av året har A.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA