Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe e-golf 2016/2017 pre FL

Startet av tae, tirsdag 16. juli 2019, klokken 14:05

« forrige - neste »

tae

Sitat fra: Oddaa på onsdag 17. juli 2019, klokken 10:58

For meg har appstyringen fungert bedre enn hva en får inntrykk av i dette forumet. Men den er mindre stabil enn Volvos sin løsning etter vår erfaring.

Fikk nettopp en utvidelse fra 3 til 4 år gratis.



Sent from my iPhone using Tapatalk


Volvos er vel i særklasse god? Godt å høre at din erfaring med e-golfs løsning er god hvert fall. Det er en pappa i barnehagen som snart får levert sin, jeg får ta en tur innom for å sjekke ut løsningen på nært hold.

Alt er nok uansett bedre enn i Outlander'n, der er alt i særklasse ræva

Amatøren

Jeg vil si at app styring er OK (grei nok altså, ikke fantastisk/eksemplarisk) selv om noe treghet, noe nedetid/tull og nå må logge inn hver gang så vil jeg ikke være uten!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Marzo

Sitat fra: tae på onsdag 17. juli 2019, klokken 10:16
Ladestasjon har jeg i dag, med T2 uttak, så lading blir ikke et problem. Kan også lade på jobb og hos venner/familie utenfor egen by.

Da hadde jeg ikke nølt med å gå for en gammel Golf.
Har du under 100km daglig kjøring vil du alltid ha en reserve for de dagene man kommer på jobb å har glemt pc'en hjemme feks.

Ang app så har den vært noe ustabil, vertfall frem til i fjor høst. Da ble det gjort en oppdatering av serverløsningen og den har fungert 99 av 100 ganger da.
Men ser den brukes veldig lite av meg personlig, det blir kun for å sjekke ladestatus (som aldri har gjort et feilslag).
Oppvarming når det trengs settes kun en gang og står sånn hele vinteren igjennom.
Pleier å kjøre halv åtte om morningen og har da oppvarming på både 06:45 og 07:15 for å sikre is og snøfri bil hver morgen.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Marzo på onsdag 17. juli 2019, klokken 11:59
..Oppvarming når det trengs settes kun en gang og står sånn hele vinteren igjennom.
Pleier å kjøre halv åtte om morningen og har da oppvarming på både 06:45 og 07:15 for å sikre is og snøfri bil hver morgen.
For den daglige rutinene funker dette utmerket, men noen ganger kan det jo være kjekt å hive på varmen litt i forkant om man skal ut på kveldstid, og da er det greit at det faktisk funker når du trykker på knappen.

tae

Sitat fra: Amatøren på onsdag 17. juli 2019, klokken 11:53
Jeg vil si at app styring er OK (grei nok altså, ikke fantastisk/eksemplarisk) selv om noe treghet, noe nedetid/tull og nå må logge inn hver gang så vil jeg ikke være uten!


OK er godt nok for meg! ;) Jeg ser av signaturen din at du også har en e-UP. Hva tror du om den nye som kommer til vinteren? Kan det være et alternativ for meg og mitt bruk? Den skal angivelig få god rekkevidde og pris. Problemet er at den (dagens modell) ikke fås med skinnseter, det er nesten et must med små barn føler jeg!

Sitat fra: Marzo på onsdag 17. juli 2019, klokken 11:59

Da hadde jeg ikke nølt med å gå for en gammel Golf.
Har du under 100km daglig kjøring vil du alltid ha en reserve for de dagene man kommer på jobb å har glemt pc'en hjemme feks.

Ang app så har den vært noe ustabil, vertfall frem til i fjor høst. Da ble det gjort en oppdatering av serverløsningen og den har fungert 99 av 100 ganger da.
Men ser den brukes veldig lite av meg personlig, det blir kun for å sjekke ladestatus (som aldri har gjort et feilslag).
Oppvarming når det trengs settes kun en gang og står sånn hele vinteren igjennom.
Pleier å kjøre halv åtte om morningen og har da oppvarming på både 06:45 og 07:15 for å sikre is og snøfri bil hver morgen.

Da virker det jo som om VW tar problemene som har vært seriøst, når de velger å oppgradere serverparken.

Så det er mulig å sette flere avgangstider etter hverandre? Det virker jo som en god løsning. Da kan appstyringen være så håpløs den bare vil. Må bil være tilkoblet lader for at forvarming fungerer? Uansett lønner vel det seg, mtp. forbruk under forvarming?

4Matic Fanatic

Sitat fra: tae på onsdag 17. juli 2019, klokken 12:12
..Så det er mulig å sette flere avgangstider etter hverandre? Det virker jo som en god løsning. Da kan appstyringen være så håpløs den bare vil. Må bil være tilkoblet lader for at forvarming fungerer? Uansett lønner vel det seg, mtp. forbruk under forvarming?
Ja, du kan legge inn flere tidspunkt, med gjentagelse f.eks alle ukedager osv.
Bilen må ikke være tilkoblet men du må krysse av i oppsettet at den skal kunne forvarme fra batteriet.

tae

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 17. juli 2019, klokken 12:15
Ja, du kan legge inn flere tidspunkt, med gjentagelse f.eks alle ukedager osv.
Bilen må ikke være tilkoblet men du må krysse av i oppsettet at den skal kunne forvarme fra batteriet.

Flott, takk for svar! Da heller det mot e-golf altså, jeg begynner å bli overbevist takket være dere ;)

Marzo

Selv om det heter at appen skal koste penger så ser jeg at Møller kaster rundt seg med utvidelser på gratis periodene. Personlig tror jeg ikke jeg hadde betalt for løsningen.

Eneste ulempen til e-Up er at den holder seg så forbanna godt i pris.
2014 modeller koster ikke mye fra hva en 2019 modell koster.
Snart kommer denne også med større batteripakke så da blir det gjerne kampanjer fra Møller på siste lagerbilene også.

Men golfen er en mye mer praktisk bil når man skal ha flere folk og bagasje med seg.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Marzo på onsdag 17. juli 2019, klokken 12:56
Men golfen er en mye mer praktisk bil når man skal ha flere folk og bagasje med seg.
eUp er en kul liten bil, vi vurderte den men kom til at en var alt for dyr vs Golf når man ser hvor mye mer BIL du får i en Golf. Og lengre rekkevidde.

Oddaa

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 17. juli 2019, klokken 13:23
eUp er en kul liten bil, vi vurderte den men kom til at en var alt for dyr vs Golf når man ser hvor mye mer BIL du får i en Golf. Og lengre rekkevidde.
Samme her, det var lett å velge etter å ha prøvekjørt begge alternativene.

(Med mine 188 cm satt jeg i tillegg vondt i eUp, dette gjelder for så vidt mange biler.)



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Amatøren

#25
Vi begynte med e-up! og det er en utrolig morsom bil. Registrert for kun fire personer. Til tross for kort rekkevidde ble det noen Harryturer men lading ved Vestby underveis i tillegg til lading i 'begge ender'.

Den nye som faktisk får større rekkevidde enn dagens e-Golf(!), helt utrolig. Den kommer også som Seat og Škoda. Seat reklamerer med bil for fem! Mulig de endrer baksetet litt kanskje litt bredere innvendig?

Skulle gjerne fått setet lenger bak når jeg kjører. Er 186 cm lang og vesentlig del av lengden i bena, min søster er 10 lavere enn meg, men vi er like høye når vi sitter ved siden av hverandre(!), så det sier litt om benlengden min. Derimot så er det ikke plass for de bak å ha forsetene lenger bak. Sitter mye bedre i e-Golf.

Det er fullt mulig å foreta klimaregulering på både e-up! og e-Golf bare man velger det i oppsett enten under e-styring i bilen eller i appen.

Edit: Står FIRE seter nå. Mener bestemt at at det sto femseter ved lansering av bilen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

tae

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 17. juli 2019, klokken 13:23
...alt for dyr vs Golf når man ser hvor mye mer BIL du får i en Golf. Og lengre rekkevidde.

Det er egentlig dit vi vurderte det også, samt plass og selvfølgelig rekkevidde vs. pris.

Sitat fra: Amatøren på onsdag 17. juli 2019, klokken 16:21
Vi begynte med e-up! og det er en utrolig morsom bil. Registrert for kun fire personer. Til tross for kort rekkevidde ble det noen Harryturer men lading ved Vestby underveis i tillegg til lading i 'begge ender'.

Den nye som faktisk får større rekkevidde enn dagens e-Golf(!), helt utrolig. Den kommer også som Seat og Škoda. Seat reklamerer med bil for fem! Mulig de endrer baksetet litt kanskje litt bredere innvendig?

Skulle gjerne fått setet lenger bak når jeg kjører. Er 186 cm lang og vesentlig del av lengden i bena, min søster er 10 lavere enn meg, men vi er like høye når vi sitter ved siden av hverandre(!), så det sier litt om benlengden min. Derimot så er det ikke plass for de bak å ha forsetene lenger bak. Sitter mye bedre i e-Golf.

Det er fullt mulig å foreta klimaregulering på både e-up! og e-Golf bare man velger det i oppsett enten under e-styring i bilen eller i appen.

Edit: Står FIRE seter nå. Mener bestemt at at det sto femseter ved lansering av bilen.

Jeg har vurdert én av de nye trillingene som kommer til vinteren, men som nevnt over; plassen gjør at e-up el. tilsvarende ikke lenger er et levedyktig alternativ. Jeg óg så at Seat reklamerte med fem seter, og stusset litt på det. Godt de ble enige med seg selv :)

Jeg bor såpass nærme grensa at jeg klarer turen t/r med dagens e-up uten å lade, skulle det være sånn ;)

Takk for skjermdump og forklaring, nyttig info!

tae

Sitat fra: Marzo på onsdag 17. juli 2019, klokken 12:56
Selv om det heter at appen skal koste penger så ser jeg at Møller kaster rundt seg med utvidelser på gratis periodene. Personlig tror jeg ikke jeg hadde betalt for løsningen.

Eneste ulempen til e-Up er at den holder seg så forbanna godt i pris.
2014 modeller koster ikke mye fra hva en 2019 modell koster.
Snart kommer denne også med større batteripakke så da blir det gjerne kampanjer fra Møller på siste lagerbilene også.

Men golfen er en mye mer praktisk bil når man skal ha flere folk og bagasje med seg.

Jeg tror heller ikke at jeg ville betalt, gitt at prisene som er nevnt i forumet stemmer. Og ikke uten å ha gjort et "real life" forsøk eller to og fått egne erfaringer med appen.

At de holder seg overraskende godt i pris har jeg også sett - Så en 2018 modell med nesten 10k på telleren til nypris på Finn i går. Hvorfor er det slik tror du?

Som nevnt flere ganger nå utgår nok e-up grunnet mangel av skinnseter og selvfølgelig plassen. Når storfamilien kommer på besøk fra Trondheim er det alle monner (og seter) til for å få plass til alle - Da er det bedre med en eGolf enn en e-up vil jeg tørre å påstå!

Marzo

Sitat fra: tae på torsdag 18. juli 2019, klokken 08:57
At de holder seg overraskende godt i pris har jeg også sett - Så en 2018 modell med nesten 10k på telleren til nypris på Finn i går. Hvorfor er det slik tror du?

Først og fremst fordi det ikke har kommet noen ny utgave av den siden bilen kom i 2014.
Det er mange som kjøper e-Up som den typiske bompenge raceren og selv ved 100% finansiering så kan man ofte spare mer enn bilen koster. Før e-Golf kom i ny versjon kostet den gjerne 100k mer enn e-up.

VW er også et sterkt varemerke i Norge med høy prosent merkebevisste kunder.

Når e-Up nå kommer i ny drakt med 260km WLTP vil gjerne eksisterende modell få et prisfall, gitt at prisen havner under 200k som spådd.


4Matic Fanatic

Sitat fra: Marzo på torsdag 18. juli 2019, klokken 09:45
..Før e-Golf kom i ny versjon kostet den gjerne 100k mer enn e-up.
Da vi handlet 2014/2015 mener jeg differansen var kun ~50k mellom en eUp og en ganske basisutstyrt eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA