Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny 2019 modell med alt ekstrautstyr. 350 000kr. God pris ?

Startet av egolf888, torsdag 04. juli 2019, klokken 10:47

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Marzo på tirsdag 09. juli 2019, klokken 08:47
Trenger man en bil som bare virker så er golfen perfekt.
Den gjør ikke så mye ut av seg. Man vet hva man betaler for.
Den bare virker.. Bilen og apparatet rundt er utprøvd å fin tunet med mange års erfaring.
Bulker man, kan bilen repareres på noen dager.

Men som for alle elbiler bør man ha mulighet for å lade hjemme, og de færreste av oss trenger mer enn 200km daglig rekkevidde.
Mener nå det var en måneds reptid på vår etter bulking. Tok en uke ekstra bare for en hovedlykt.

Har hatt problemer med ladeport, batteripakke, defekte støtdempere (høres ved klakkelyd), knirking i understell (som "løses" med smøring), vannlekkasje inn gjennom sprekte basshøyttalerrammer i bakdørene som igjen ga gulvisolsjon fylt av vann, car-net, og sikkert noe jeg har glemt. Mesteparten burde vært løst forlengst på en bil som har vært på markedet siden 2012...(?).

Og, du kan fint kjøre 300km tom på 15 mil også, med fossilbilkjøring.

Vi var brukbart fornøyd allikevel, men på ingen måte overbevist. Fordelen med Golf er at det er lett å få tak i billige deler, både brukt og kopi/ettermarked, så om man skrur selv trenger det ikke være dyrt å eie selv utenfor garanti. Ulempen er VW sin component protection..

Amatøren

Sitat fra: gr på mandag 08. juli 2019, klokken 23:39
Møller er ikke akkurat kjent for service.
:o

Ikke min erfaring. Topp service hver gang hos Møller bil Asker og Bærum. Både på salgssiden og service!

Albjerk Lier/Drammen virket ikke så interessert i å selge ny bil da kona ringte da vi hadde noen spørsmål.

Dermed endte Møller Bil Asker og Bærum opp med levering av alle elbilene vi har kjøp hittil (i tillegg til flere fossilbiler tidligere).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Thomas Parsli

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 09. juli 2019, klokken 21:05
Sitat fra: gr på mandag 08. juli 2019, klokken 23:39
Møller er ikke akkurat kjent for service.
:o

Ikke min erfaring. Topp service hver gang hos Møller bil Asker og Bærum. Både på salgssiden og se'rvice!

Møller har skåret dårlig på kundeservice i åresvis -og i 2019 har de faktisk lavere lojalitet enn Tesla (på Volkswagen). Tesla har faktisk høyest lojalitet i 2019...

https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/bransjeresultater-2019/
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

DieselVegard

Er det bare meg som ikke skjønner hvordan Møller klarer å selge en eneste e-Golf i dagens marked i det hele tatt? Bilen er totalt utdatert, og forhandlerne......
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

El-nino

Sitat fra: DieselVegard på onsdag 10. juli 2019, klokken 00:27
Er det bare meg som ikke skjønner hvordan Møller klarer å selge en eneste e-Golf i dagens marked i det hele tatt? Bilen er totalt utdatert, og forhandlerne......


Tja. I dagens marked klarer den seg relativt godt jf https://www.elbil24.no/nyheter/vw-e-golf-pa-topp/71144325

Imponerande statistikk til å vere «totalt utdatert».

Ein kan då berre ane kor mange e-golf som hadde blitt seld med ein betre forhandler. :)

Kan hende er det slik at e-golf er ein av noregs mest selde elektriske bil av den enkle grunn at den har bevist over tid at den passer nordmenn og norske forhold betre enn dei fleste andre. Det er sjølvsagt heller ikkje negativt at den, i motsetning til visse konkurrenter, ikkje ser ut som ein kloning mellom ein frosk og ein Porsche.




turfsurf

Sitat fra: El-nino på onsdag 10. juli 2019, klokken 01:18
Kan hende er det slik at e-golf er ein av noregs mest selde elektriske bil av den enkle grunn at den har bevist over tid at den passer nordmenn og norske forhold betre enn dei fleste andre. Det er sjølvsagt heller ikkje negativt at den, i motsetning til visse konkurrenter, ikkje ser ut som ein kloning mellom ein frosk og ein Porsche.
Folk er vanedyr og kjøper det trygge og kjente. Men grunnen til at eGolf har solgt såpass bra i det siste er helt klart lagerbilkampanjen. Samme gjelder utseende, folk vil ha det trygge og kjente. Golf har jo sett like kjedelig ut siden mk IV i -98.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

egolf888

Hei! Takk for svar folkens. Har sett meg ut en golf gte nå, tror den passer bedre til mitt bruk. Hva tenker dere om denne bilen til den prisen? Kan det være et bra kjøp? Skal bruke den til bykjøring med korte avstander for det aller meste. Ellers blir det noen lengre turer nordover av og til.

Legger ved link til bilen:

https://blogg.eabryn.no/bil/151715798/?type=bruktbil

Amatøren

Vi synes at det er greit at elbiler ser ut som tradisjonelle biler og ikke romskip.

I tillegg så er det for oss viktig med fysiske knapper og ikke trafikkfarlige meny baserte funksjoner.

Dessverre ser det ut til at Volkswagen også går bort fra det trygge lettbetjente interiøret med ID serien.


Tilbake til: Ny 2019 modell med alt ekstrautstyr. 350 000kr. God pris ?

I forhold til hva vi ga for våre som ikke har alt utstyr så ja, det er godt tilbud.

I forhold til biler fra andre med tanke på blant annet rekkevidde så kan den komme til kort (spesielt på bruktmarkedet). Spesielt med tanke på kommende ID.3.

Man må se på hva man ønsker og om man er klar for noe større verditap i forhold til andre elbiler den dagen man skal bytte.

Er man kun ute etter en bil som frakter en fra A til B så bør man vel unngå e-Golf. Hvis man derimot setter veldig høyt trivsel og følelse for bil og førermiljø bør e-Golf tas med i vurderingen hvis den er tiltalende og noe man liker.

Det er jo en grunn til at vi ha to e-Golf'er og en e-up!.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA