Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye priser

Startet av Contango, tirsdag 16. juli 2019, klokken 09:34

« forrige - neste »

Contango

Prisendringene i farge er gjennomført - pussig nok uten å endre kvaliteten på svart og hvit lakken. I krem interiør er nå headliner sort. Performance er igjen kun med Ludi. Da er antagelig «tilbudet» til eksisterende Tesla eiere om Ludi gratis på en Performance bil avsluttet?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

arthur

Å si at Tesla har gjort mange justeringer på modellutvalget sitt i det siste ville være en underdrivelse.

Nå har selskapet nok en gang tatt øksen fatt, og borte er igjen Standard Range-variantene av både Model S og X.

Det betyr at bare Long Range- og Performance-modellene gjenstår, og det betyr også at innstegsprisen for bilene har økt med godt over 100.000 kroner. Det er det samme som Tesla gjorde i januar – bare for å reintrodusere modellene igjen i slutten av måneden.


https://www.tek.no/artikler/tesla-har-igjen-fjernet-sine-billigste-model-s-og-x-varianter/469838?utm_term=df-86-k4af8419%3Adf-86-u9c2911f

Og før noen" får morgenkaffen i vrangstrupen; innholdet står sikkert tek.no selv for så ingen grunn til å skyte "budbringeren" (enda en gang).
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

OlaM

Selv heiagjengen i Electrek er litt lei.

SitatI think this is the third significant pricing and options change in 2019. Tesla's chaotic pricing strategy kind of a running joke at this point.

https://electrek.co/2019/07/15/tesla-updates-pricing-options-model-s-x-3/

Men det er jo ikke noe stort problem. Du får jo stort sett det du bestiller, eventuelle endringer underveis i prosessen går stort sett i kundes favør. Kun svart headliner er supert, har aldri likt den lyse noe særlig og med lyst interiør syntes jeg den så ut som noen hadde lagt feil brikke i puslespillet. Ikke noe fan av eikepanelene heller, men det er en smal sak å fikse i etterkant.
'21 3LR

Elninja1

Har prisene gått ned? Mye twitter prat

OlaM

Forresten, mulig det er litt falske minner her, men jeg mener at når valgene blir få og litt rare så er det fordi de er i ferd med å gjøre større endringer.
'21 3LR

Contango

Hehe - vi likte den lyse headlineren og synes de kunne gått for svarte tepper isteden....

Teslas prisstrategi er særs underholdende med mindre man har betalt full pris for noe som plutselig har falt veldig i pris. Hva er eksvs poenget med å snu opp ned på svart/hvitt prisingen? Hvorfor er det så lurt og på hvilken måte bidrar det til kundetilfredshet eller kontantstrøm?

Det neste som kommer er sikkert et nytt «tilbud» på FSD. Dagens pris er ganske vill og det må være veldig fristende å hente gratis likviditet ved å selge noe de allerede har ferdig i bilen.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

OlaM

Sitat fra: Contango på tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:12
Hva er eksvs poenget med å snu opp ned på svart/hvitt prisingen? Hvorfor er det så lurt og på hvilken måte bidrar det til kundetilfredshet eller kontantstrøm?

Antagelig er det en eller annen form for effektivisering av produksjonsprosessen. Kanskje de har mange reklamasjoner på svart, få på perlehvit som mange bestiller uansett og god volumrabatt fra leverandør. Vill gjetting.
'21 3LR

TeslaModelX

Hva med de som skulle få luda med på kjøpet (gamle kunder) ved bestilling av performance? Nå får alle det uansett. Typisk Tesla med slike "fordeler" til gamle kunder.

mthoring

Sitat fra: ModelS på tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:47
Hva med de som skulle få luda med på kjøpet (gamle kunder) ved bestilling av performance? Nå får alle det uansett. Typisk Tesla med slike "fordeler" til gamle kunder.

Prisen på s/x performance med ludi inkludert er vel høyere nå, sammenlignet med uten ludi før endringen(?) Så kom vel uansett godt ut av det den som benyttet seg av tilbudet.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

TeslaK

Sitat fra: mthoring på tirsdag 16. juli 2019, klokken 11:17
Sitat fra: ModelS på tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:47
Hva med de som skulle få luda med på kjøpet (gamle kunder) ved bestilling av performance? Nå får alle det uansett. Typisk Tesla med slike "fordeler" til gamle kunder.

Prisen på s/x performance med ludi inkludert er vel høyere nå, sammenlignet med uten ludi før endringen(?) Så kom vel uansett godt ut av det den som benyttet seg av tilbudet.

I US er det andre priser. Der begynner Performance Ludicrous på 847k!
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Øggen

Sitat fra: Contango på tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:12

Det neste som kommer er sikkert et nytt «tilbud» på FSD. Dagens pris er ganske vill og det må være veldig fristende å hente gratis likviditet ved å selge noe de allerede har ferdig i bilen.

Nope. 16 August går prisen for FSD opp med 1000$ ifølge Musk idag.

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

JorEl

Fra Teslarati;  :)

Musk also echoed a point he mentioned earlier this year, which points to the cost of FSD increasing "every few months."

Considering that Tesla will be raising the price of its Full Self-Driving suite, Musk noted that the company would be releasing a new, impressive autonomous feature at around the same time. "That's approximately (the) date when we expect Enhanced Summon to be in wide release. It will be magical. Lot of hard work by Autopilot team," Musk wrote.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Newbee

Sitat fra: mthoring på tirsdag 16. juli 2019, klokken 11:17
Sitat fra: ModelS på tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:47
Hva med de som skulle få luda med på kjøpet (gamle kunder) ved bestilling av performance? Nå får alle det uansett. Typisk Tesla med slike "fordeler" til gamle kunder.

Prisen på s/x performance med ludi inkludert er vel høyere nå, sammenlignet med uten ludi før endringen(?) Så kom vel uansett godt ut av det den som benyttet seg av tilbudet.


Med de nye prisene falt fordelen med gratis Ludicrouse for eksisterende mod S kunder fra 99.000 til 72.000. Før endringen kostet Performance 873.000. Fremdeles en grei deal, selv om en det man får kun er SW.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Sense

Sitat fra: Elninja1 på tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:09
Har prisene gått ned? Mye twitter prat

For meg ser det ut som prisene på vår Long Range versjon av Model S har steget.
Mener grunnprisen var på kr 771900 for noen uker siden. Nå står det 781900 på de norske nettsidene til Tesla.
Men den falt vel før sommeren. Mener å huske at den da stod i 791900 uten utstyr.

Hyggelig for kunder som akkurat har betalt "gammel" pris, men hva jeg skal betale ligger litt i det blå. Etter bestilling gikk prisen ned, men nå ser den ut til å ha økt igjen. Sier noe om hvor lenge vi har ventet på bil.... og her sitter vi fortsatt.

Vanligvis tror jeg prispolitikken gjerne faller i favør av kunden. Ihvertfall sparte jeg nesten 90 000 kr. når jeg kjøpte min første model S i 2014. Da hadde dollaren falt dramatisk i verdi etter bestillingen i 2012. I tillegg hadde prisen på bilen økt. Men jeg fikk betale prisen oppgitt ved avtaleinngåelse, selv om prisen på leveringstidspunktet hadde "eksplodert".

Contango

Er veldig klar over Elons pris skremsler. Han har lenge forsøkt å rasjonalisere hvorfor man skal betale i dyre dommer for svært lite. Jeg betalte 16k for FSD i bilen min men strever med å forklare rasjonalet for det - langt mindre 50k. Summon er bortimot ubrukelig med kompleksiteten i kommunikasjonen og all nølingen bilen har når den beveger seg (pluss at den slett ikke er trygg i trange passasjer). Jeg bruker aldri autoparkering, og NoA er filskifte - i beste fall. Og spørsmålet er - hva er det Elon skal komme med som er verdt 50k? At bilen henter deg utenfor døren når det regner? Fint, jeg betaler gjerne 50k når den slipper meg av i Oslo sentrum og finner parkeringsplass på egen hånd. Ikke noe som tyder på at det vil skje med det første. At bilen min skal bli taxi er av null interesse, og ikke tror jeg på at det skjer så lenge jeg eier bilen (eller neste).  I mellomtiden mener jeg at det vil bli en større harmonisering mellom det man får av verdi og det FSD koster. Og særlig fordi det er så lette penger å hente. De setter kanskje prisen opp i høst men jeg tror altså ikke at det betyr at man ikke kan få FSD svært mye rimeligere senere.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA