Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatert pris/standard farge

Startet av eiviskul, tirsdag 16. juli 2019, klokken 08:24

« forrige - neste »

eiviskul

Tesla har i dag oppdatert priser og inkludert farge. Pearl White Multi-Coat er nå standard på alle biler.

Tesla Model 3 - Long Range 2019
Pearl White
HW3 / FSD
500% Supercharging Boost

torlie

Er grunnprisen fortsatt den samme for SR, LR og P? Bare at nå er Pearl White inkludert som tidligere kostet 15k ish?
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

eiviskul

#2
Pearl White Multi-Coat kostet tidligere kr 12500,- Nå koster derimot Solid-Black kr 6300,-
Tesla Model 3 - Long Range 2019
Pearl White
HW3 / FSD
500% Supercharging Boost

Amoss

Nå sa jo Elon før månedskiftet at de ville introdusere hvit som standardfarge og begynne å ta betalt for sort. Men trodde da at de ville komme med "Solid-White" som de hadde som standard tidligere?  Vel vel, for oss som ikke alt har betalt for perlehvit er jo akkurat det positivt :)
Model S 85D

griulf

Hei

Jeg bestilte en hvit Model 3 for noen dager siden. Har kun betalt de 15 000 kr i innskudd.
Vil jeg automatisk få den nye prisen når jeg skal betale resten?

Hvordan kontakter jeg Tesla egentlig? Finner ikke noe epost på siden. 

Amoss

... ser også at de har øket prisen på sorte inventar-biler. Det er ingen hvite der, så aner ikke hva som har skjedd med dem.
Model S 85D

Daniel_0007

Kjipt for dem som har bestilt og betalt for hvit da men den hvite er vel litt bedre enn den svarte da den har vel et ekstra lag med lakk, kanskje det blir mindre klager på lakk problemer fremover.
Litt rart de ikke kom med solid white men kanskje de har endel pearl multi coat lakk på lager de må bli kvitt først.
Model 3 2019 LR Rwd

eiviskul

#7
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 16. juli 2019, klokken 09:50
Litt rart de ikke kom med solid white men kanskje de har endel pearl multi coat lakk på lager de må bli kvitt først.

Jeg tipper at dette faktisk er tilfellet. Vet at de har en del Pearl White Multi-Coat på lager, og  blir ikke overrasket om de om en måneds tid introduserer Solid-White og øker prisen igjen på Pearl White Multi-Coat.
Tesla Model 3 - Long Range 2019
Pearl White
HW3 / FSD
500% Supercharging Boost

Daniel_0007

Sitat fra: eiviskul på tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:28
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 16. juli 2019, klokken 09:50
Litt rart de ikke kom med solid white men kanskje de har endel pearl multi coat lakk på lager de må bli kvitt først.

Jeg tipper at dette faktisk er tilfellet. Vet at de har en del Pearl White Multi-Coat på lager, og  blir ikke overrasket om de om en måneds tid introduserer Solid-White og øker prisen igjen på Pearl White Multi-Coat.

Eller at pearl white blir borte, slik det ble med obsidian black etter solid black kom, obsidian black var vel mer metalic svart mens solid black er vel bare svart
Model 3 2019 LR Rwd

thorerik

Veldig bra for nye kjøpere, men Elon skal ha for at han gjentatte ganger klarer å rævkjøre de av oss som har kjøpt bil av mannen  :laugh:

Siden mars (Performance):
- Prisreduksjon (25 000)
- Autopilot inkl (25 000,-)
- Prisreduksjon og reduksjon av pris på farge Pearl White (21 000,- + 4000,-)
- Ny prisreduksjon og gratis Pearl White. (9000,- + 12500,-)


Lurer på hva det neste han planlegger er..tipper det er å inkludere FSD og redusere prisen 20%.
I dette tempoet så må en nesten regne med å betale noen for å overta rælet om 3-4 års tid  :laugh:

Thomas Parsli

Sitat fra: thorerik på tirsdag 16. juli 2019, klokken 11:19
Veldig bra for nye kjøpere, men Elon skal ha for at han gjentatte ganger klarer å rævkjøre de av oss som har kjøpt bil av mannen  :laugh:

Du fikk med deg prisreduksjonen på trillingene, Leaf og Ampera?
Av alle elbiler er muligens Tesla den som har falt minst i (ny)pris over tid...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

geear

Alle vi som kjøper elbil nå tidlig vil oppleve at produksjonskostnadene med bilene våre vil reduseres kraftig de nærmeste årene, samtidig som volumet øker. Volum betyr ENORMT mye for kostnadene. Noe vil bli til økt profitt hos produsent eller redusert tap samtidig som en bygger opp mot økonomisk bærekraftig drift, og noe vil kunne ende i redusert sluttpris for å være mer konkurransedyktig opp mot fossilbransjen. Tesla vet at de må bli konkurransedyktige på pris for å overleve, og de gjør det de kan for å kutte kost samtidig som insentiver forsvinner. Ikke for å fucke eksisterende eiere.

Når du nevner FSD så har han tvert i mot sagt at prisen på dette vil øke markant, på grunn av at den skal bli så god at bilen kan tjene penger for deg, men personlig tror jeg fortsatt de har en LANG vei å gå før de er der. Hvis de i det hele tatt klarer det med dagens sensorpakke.

Daniel_0007

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 16. juli 2019, klokken 11:36
Sitat fra: thorerik på tirsdag 16. juli 2019, klokken 11:19
Veldig bra for nye kjøpere, men Elon skal ha for at han gjentatte ganger klarer å rævkjøre de av oss som har kjøpt bil av mannen  :laugh:

Du fikk med deg prisreduksjonen på trillingene, Leaf og Ampera?
Av alle elbiler er muligens Tesla den som har falt minst i (ny)pris over tid...

ampera har vel bare gått opp, starta på rundt 300 før den føyk opp 370 ish
Model 3 2019 LR Rwd

thorerik

Leaf gikk vel heller ikke ned 96 000,- på 3-4 måneder mener jeg å huske  :police:

anorway

Herlig at Pearl White Multicoat er blitt standard. Som flere her trodde jeg at en «kjipere» hvit farge skulle bli standard.

Nå kan folk få Standard Plus utgaven i hvit (en av de beste lakken Tesla har) inkl. Vinterdekk for under 400k. Det er bra!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA