Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjeller fra 2019 til 2020 biler

Startet av snowman, tirsdag 16. juli 2019, klokken 08:19

« forrige - neste »

cvalstad

Lasermåler er ikke inkludert på 2020 modellen. Bekreftet fra forhandler.

Renzir

Sitat fra: cvalstad på tirsdag 13. august 2019, klokken 22:34
Lasermåler er ikke inkludert på 2020 modellen. Bekreftet fra forhandler.

Noen som har kjennskap til hvordan funksjonen dens da løses på 2020 modellene? Er det noe som da som blir borte eller dårligere?

Baker

Sitat fra: Renzir på onsdag 14. august 2019, klokken 06:56
Sitat fra: cvalstad på tirsdag 13. august 2019, klokken 22:34
Lasermåler er ikke inkludert på 2020 modellen. Bekreftet fra forhandler.

Noen som har kjennskap til hvordan funksjonen dens da løses på 2020 modellene? Er det noe som da som blir borte eller dårligere?

For de som leser tysk så er det diskutert her:
https://www.motor-talk.de/forum/mj2020-stadt-und-tour-paket-jetzt-ohne-laserscanner-t6640717.html

Renzir

Sitat fra: Baker på onsdag 14. august 2019, klokken 14:04
Sitat fra: Renzir på onsdag 14. august 2019, klokken 06:56
Sitat fra: cvalstad på tirsdag 13. august 2019, klokken 22:34
Lasermåler er ikke inkludert på 2020 modellen. Bekreftet fra forhandler.

Noen som har kjennskap til hvordan funksjonen dens da løses på 2020 modellene? Er det noe som da som blir borte eller dårligere?

For de som leser tysk så er det diskutert her:
https://www.motor-talk.de/forum/mj2020-stadt-und-tour-paket-jetzt-ohne-laserscanner-t6640717.html

Virker jo ikke akkurat som en forbedring å utelate denne nei. Men vanskelig å si, var ikke så mye annet enn synsing i den tråden der. Får håpe software og annen utvikling bidrar til å løse dette på en god måte.

daktari

Ren spekulasjon, men kan jo hende de har en annen og forbedret radar som gjør lidaren overflødig? Noen som har tilgang til delekatalogen og kan sjekke delenummer på de 2 årsmodeller?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Renzir

Sitat fra: daktari på onsdag 14. august 2019, klokken 22:03
Ren spekulasjon, men kan jo hende de har en annen og forbedret radar som gjør lidaren overflødig? Noen som har tilgang til delekatalogen og kan sjekke delenummer på de 2 årsmodeller?

Alle bortsett fra A8 har nå PCC som kode på assistentpakke tur på 2020 modell vs PCN som min e-tron hadde i våres når jeg bestilte. A8 Har visstnok laser, long range radar og kamera. De andre har de 2 siste.

daktari

Sitat fra: Renzir på onsdag 14. august 2019, klokken 22:32
Sitat fra: daktari på onsdag 14. august 2019, klokken 22:03
Ren spekulasjon, men kan jo hende de har en annen og forbedret radar som gjør lidaren overflødig? Noen som har tilgang til delekatalogen og kan sjekke delenummer på de 2 årsmodeller?

Alle bortsett fra A8 har nå PCC som kode på assistentpakke tur på 2020 modell vs PCN som min e-tron hadde i våres når jeg bestilte. A8 Har visstnok laser, long range radar og kamera. De andre har de 2 siste.
Dette er utstyrskode i prislisten?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Ja. I 2019-listen var det PCN, nå er det PCC. I den norske prislistene er dette beskrevet og priset likt. I de tyske (som er mye mer detaljerte) kommer forskjellen tydelig frem. I Tyskland har de også priset ned PCC, siden det er en enklere løsning. Utdrag fra de tyske listene nedenfor (som bruker en hel side til sammen bare for å beskrive denne ene funksjonen - hele prislisten er på 86 sider!).

2019 - PCN - €2150
SitatDurch die Vielzahl der einbezogenen Parameter bietet der adaptive Fahrassistent ein möglichst komfortables Fahren im Geschwindigkeitsbereich von 0 bis maximal 250 km/h und in Stausituationen. Der adaptive Fahrassistent nutzt den in der Fahrzeugfront verbauten Radarsensor, den Laserscanner, die Frontkamera und die Ultraschallsensoren, um das Fahrzeugumfeld permanent zu überwachen.

2020 - PCC - €2040
SitatDurch die Vielzahl der einbezogenen Parameter bietet der adaptive Fahrassistent ein möglichst komfortables Fahren im Geschwindigkeitsbereich von 0 bis maximal 250 km/h und in Stausituationen. Der adaptive Fahrassistent nutzt den in der Fahrzeugfront verbauten Radarsensor, die Frontkamera und die Ultraschallsensoren, um das Fahrzeugumfeld permanent zu überwachen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Hmm. Litt mindre overvåking kanskje. Hvis noen finner delenummeret kan de jo poste her.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


elektro

Sitat fra: geirbir på mandag 12. august 2019, klokken 12:04
Sitat fra: eksportlars på lørdag 10. august 2019, klokken 10:28
Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 16. juli 2019, klokken 12:21
Noen som har fått 2020 modell og kan bekrefte trådløs carplay i Norge?

Hei, fikk levert min 2020 modell i går, og kan bekrefte at de leveres med trådløs Apple CarPlay. Selger hos Møller Billingstad ble veldig overrasket, da det var første gang han hadde sett dette ved utlevering av e-tron.

Svært gode nyheter. Det var en av tingene jeg var usikker på. Vet du noe om stemmeassistent? Er Amazon Alexa integrert i norske biler nå?

Flere som har fått bil med trådløs Apple CarPlay? Hva med Alexa? Og hva med oss som har 19 modell, noen mulighet til å få aktivert dette mon tro?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

PF

Sitat fra: elektro på lørdag 05. oktober 2019, klokken 18:31
Sitat fra: geirbir på mandag 12. august 2019, klokken 12:04
Sitat fra: eksportlars på lørdag 10. august 2019, klokken 10:28
Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 16. juli 2019, klokken 12:21
Noen som har fått 2020 modell og kan bekrefte trådløs carplay i Norge?

Hei, fikk levert min 2020 modell i går, og kan bekrefte at de leveres med trådløs Apple CarPlay. Selger hos Møller Billingstad ble veldig overrasket, da det var første gang han hadde sett dette ved utlevering av e-tron.

Svært gode nyheter. Det var en av tingene jeg var usikker på. Vet du noe om stemmeassistent? Er Amazon Alexa integrert i norske biler nå?

Flere som har fått bil med trådløs Apple CarPlay? Hva med Alexa? Og hva med oss som har 19 modell, noen mulighet til å få aktivert dette mon tro?

Jeg har trådløs carplay på min limited, måtte få det aktivert uten om forhandler. Møller har sagt at det ikke kommer på 19 modellene fordi Audi er idioter og oppdaterer ikke gamle modeller. 20 modellen har software som deaktiverer i land som ikke tillater carplay. 19 kan visst ikke få den software.
Er nesten så man må vurdere tesla

Trond.m

Dette høres ikke bra ut. Tydelig at det tar litt tid å bryte med fossil tankegang  ???

elektro

Sitat fra: PF på lørdag 05. oktober 2019, klokken 20:40
Sitat fra: elektro på lørdag 05. oktober 2019, klokken 18:31
Sitat fra: geirbir på mandag 12. august 2019, klokken 12:04
Sitat fra: eksportlars på lørdag 10. august 2019, klokken 10:28
Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 16. juli 2019, klokken 12:21
Noen som har fått 2020 modell og kan bekrefte trådløs carplay i Norge?

Hei, fikk levert min 2020 modell i går, og kan bekrefte at de leveres med trådløs Apple CarPlay. Selger hos Møller Billingstad ble veldig overrasket, da det var første gang han hadde sett dette ved utlevering av e-tron.

Svært gode nyheter. Det var en av tingene jeg var usikker på. Vet du noe om stemmeassistent? Er Amazon Alexa integrert i norske biler nå?

Flere som har fått bil med trådløs Apple CarPlay? Hva med Alexa? Og hva med oss som har 19 modell, noen mulighet til å få aktivert dette mon tro?

Jeg har trådløs carplay på min limited, måtte få det aktivert uten om forhandler. Møller har sagt at det ikke kommer på 19 modellene fordi Audi er idioter og oppdaterer ikke gamle modeller. 20 modellen har software som deaktiverer i land som ikke tillater carplay. 19 kan visst ikke få den software.
Er nesten så man må vurdere tesla

Høres jo helt sprøtt ut, så lenge det ikke er forskjeller på hardware. A8 og andre fossilmodeller har jo hatt dette i andre regioner siden før 2019.. Vi får satse på at det er en misforståelse.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trond.m

Høres ut som om de har en policy at programvaren til en bestemt årsmodell (hw versjon) bare skal feilrettes og ikke få ny / endret funksjonalitet. Tror kanskje den typiske kunden setter pris på det, så man ikke får tilbake en bil fra service som har andre menyer etc. enn den man leverte inn. Men kundegruppen som ønsker et statisk produkt blir nok mindre og mindre med årene. De som ønsker det sånn i dag må kanskje velge Tesla, Polestar eller andre nykommere ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA