Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lys kommer på når man nærmer seg bilen

Startet av Chrisstrom, tirsdag 16. juli 2019, klokken 07:28

« forrige - neste »

Chrisstrom

Hei jeg nå nettopp mott min hvite tesla model x .
Super fornøyd på alle måter
Men naboen vekket meg i natt , lurte på om jeg få bilen slutte få lysa av og på
Ser at jeg nærmer meg bilen kommer speila ut og lysa på, selv om jeg ikke har nøkkelen eller mobilen med
Tips ?
Tesla model 3 2021/10
Vw id 4 pro 2021/06

z4rd

Hvis speila går ut er det trolig fordi nøkkelen din ligger for nærmere bilen, eller at du har nøkkelen med deg. Men siden du sier at nøkkelen ikke er med, så ville jeg ha plassert key fob et annet sted, evt i RF-pouch som blokkerer kommunikasjonen med bilen.

Hvis speila ikke går ut og kun lysa går på når man går forbi bilen ville det trolig ha vært pga sentry mode.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Hodetelefoner

Nøkkelen ligger for nærme. Eventuelt noen har en rekkevidde forlenger i nabolaget ;)
Hvis speilene ikke hadde kommet ut. Kunne det vært sentry mode

Chrisstrom

Takk for hjelpen er nok at nøkkelen som er for nærme . Carporten ligger i vegg i vegg med inngangsparti , der legger vi også nøklene .
Tesla model 3 2021/10
Vw id 4 pro 2021/06

geear

Kan vel slå av automatisk opplåsing om du ikke ønsker å oppbevare nøkkelen et annet sted?

z4rd

Stimmt. Kan også bare skru av Passive Entry, avhengig av hva som passer deg og ditt bruk best.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Råde

En ting er sikkert og det er at du vil måtte bytte fob batterier månedlig hvis du ikke foretar deg noe..
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA