Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla ribbet for hjul og felger

Startet av Thomas Parsli, tirsdag 16. juli 2019, klokken 01:17

« forrige - neste »

Thomas Parsli

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Rosstopher

Skikkelig kjip opplevelse. Slikt kan til en viss grad unngås ved bruk av låsemuttere, men de er så kjipe å bruke at jeg tar sjansen på å kjøre uten på mine biler.

Nå skal jeg være pedantisk og klage litt på artikkelen. Hopp over resten dersom slikt plager deg.
SitatTesla ribbet for hjul og felger
Både hjul og felger altså? Er ikke hjul betegnelsen for dekk og felg sammen?
Sitatplassert på lecablokker
Ser ikke ut som Lecablokker, men en annen type murstein.
Sitatdet var ikke en skramme på bilen
Slik som den er plassert oppå de "Lecablokkene" regner jeg med at det i hvert fall er noen små skrammer på den.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Carl Anton Stenling

Hadde vært interessant å vite om denne bilen hadde standardfelger eller spesielt eksklusive felger.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Amatøren

Syntes at noe ikke stemte på bildet.

Zoomet inn og for med ser det ut som en hjulpinne/-bolt/-gjengestang er bøyd ned.

Er det vidvinkelen til fotoapparatet som gir feil inntrykk eller har det vært hardhendt behandling av bilen?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear


Thomas Parsli

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 16. juli 2019, klokken 11:01
Er det vidvinkelen til fotoapparatet som gir feil inntrykk eller har det vært hardhendt behandling av bilen?

Ser ut som fortegning fra supervidvinkel -og jeg ser ikke helt hvordan de skal ha bøyd de hvis de først satt bilen på stein.

Sjekket låsbare hjulmuttere, men de er jo sørgelig enkle å få av :(
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Rosstopher

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 16. juli 2019, klokken 11:40
Sjekket låsbare hjulmuttere, men de er jo sørgelig enkle å få av :(

Ja, de er ingen garanti mot at hjulene blir stjelt. Men det jeg tenker er at 2 mann med en skikkelig jekk og elektrisk muttertrekker klarer å stjele hjulene på en bil tilnærmet lydløst på 5 minutter. Har man låsbare muttere tar det kanskje 10 minutter og bråker. Det er sikkert avskrekkende for ganske mange tyver, spesielt i bebygde områder.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

MrBacardi

Burde ikke bilalarmen gå av hvis man jekker opp bilen når den er låst? Har ikke testet dette selv, da jeg ikke låser bilen når jeg bytter hjul, men har det for meg at en bevegelses-sensor trigges.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

VigdisA

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 16. juli 2019, klokken 15:14
Burde ikke bilalarmen gå av hvis man jekker opp bilen når den er låst? Har ikke testet dette selv, da jeg ikke låser bilen når jeg bytter hjul, men har det for meg at en bevegelses-sensor trigges.
Samme tenkte jeg på. Alarmen hyler jo på ferger om den ikke har fått avskrudd tilt/ intrusion ved parkering.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

THE

Det at alarmen hyler på ferger kan jo være grunnen til at alarmen ikke gikk her også. Tilt/intrution må skrus av hver gang man parkerer. Når man tar ferge to ganger hver dag så orker man ikke dette, så da slår man heller helt av alarmen i stedet. I tillegg slår intrution ut på insekt i kupéen slik at alarmen begynner å hyle når det minst passer (midt på natta f.eks.), et par slike tilfeller så slås også alarmen av permanent pga. at det ikke er mulig å bare deaktivere Tilt/intrution permanent.

For min del er alarmen alltid av pga. de to grunnene over. Hvis jeg husker det så slår jeg på alarmen når jeg parkerer på "tvilsomme" steder. Hvis jeg permanent kunne hatt alarm på og tilt/intrution av, så hadde nok alarmen vært på alltid.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA