Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

KLUNKELYD DRIVVERK

Startet av PionerThink, mandag 15. juli 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

PionerThink

Opplevde på tur i dag en klunkelyd fra drivverket i lav hastighet ved småkjøring.
Etter en handlestopp og to skulle vi hjemover, og allerede etter 1mil hørtes det mer lyd som gikk over til during. Både fruen og jeg var et øyeblikk redd for at vi ikke skulle komme oss hjem.
Det føltes også som veldige finvibrering i bilen som fulgte lyden.
Prøvde å sette den i N og renne litt, men lyden vedvarte.
Høres ut som en tur til BMW er eneste løsning slik jeg kan se?!
Noen som har opplevd tilsvarende?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Henke

Fått fikset problemet? Opplevde noe liknende, da satt jeg bilen i revers og ga full gass. I mitt tilfelle var det grus som hadde satt seg fast et sted ved bremsene.

Ingeniøren

Sitat fra: Henke på fredag 19. juli 2019, klokken 04:05
Fått fikset problemet? Opplevde noe liknende, da satt jeg bilen i revers og ga full gass. I mitt tilfelle var det grus som hadde satt seg fast et sted ved bremsene.

Neppe klunkelyd  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ara

Jeg opplevde noe liknende på min 2014 i3 også, kjørte over noen trikkelinjer som resulterte i kraftig dunkelyd og diverse annet. Viste seg at ett av motorfestene røk. Var visst et vanlig problem på de første modellene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA