Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Toppfart

Startet av MadAss, søndag 14. juli 2019, klokken 19:42

« forrige - neste »

MadAss

Noen med Performance som har fått testet toppfarten etter oppgraderingen som kom her tidligere? Har testet, men får ikke mer enn de opprinnelige 234km/t, uavhengig av SOC. Ikke at det spiller så veldig stor rolle om bilen gjør 234 eller 261km/t, men det får meg jo til å lure på om jeg egentlig har fått de effektene oppgraderingen skulle gi meg. 5% mer toppeffekt og rekkevidde er jo greit å få med seg.

Tom

Har du spoiler montert?
Vist ikke så får du max 234km/h

Counterpointer

Jeg hadde spoiler fra  fabrikken men hadde ikke software som ga 261. Måtte inn å få kablet oppgradering.

MadAss

Jeg har den carbonlisten bak ja. Var også innom Tesla på Grorud, men han hadde ikke så mye å bidra med han som jobbet der. Software høres jo plausibelt ut. Hvordan fant du ut at du ikke hadde riktig?
Har den noe å si for øvrige oppgraderinger også?

Toalmar

Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. juli 2019, klokken 19:51
Måtte inn å få kablet oppgradering.
Kablet oppgraderingen, denne må du forklare
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Counterpointer

Sitat fra: Toalmar på søndag 14. juli 2019, klokken 20:10
Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. juli 2019, klokken 19:51
Måtte inn å få kablet oppgradering.
Kablet oppgraderingen, denne må du forklare
Den kan ikke gjøres OTA (over the Air), som vanlige oppdateringer, men må inn på servicesenter og kobles til med kabel direkte for å oppgraderes.

Counterpointer

Sitat fra: MadAss på søndag 14. juli 2019, klokken 19:56
Jeg har den carbonlisten bak ja. Var også innom Tesla på Grorud, men han hadde ikke så mye å bidra med han som jobbet der. Software høres jo plausibelt ut. Hvordan fant du ut at du ikke hadde riktig?
Har den noe å si for øvrige oppgraderinger også?
Vet ikke hva den gjør utenom toppfart.

Hvis du ser Teslabjørn sin video så får du hans syn på prosessen

https://youtu.be/l8gDLnAtIe0

Pluss testing etterpå

https://youtu.be/K8YwOhtroAc

https://youtu.be/L8LLb4HXd_M

GOS

Sitat fra: Tom på søndag 14. juli 2019, klokken 19:48
Har du spoiler montert?
Vist ikke så får du max 234km/h

Det høres rart ut. Standard AWD har vel 250 km/t i toppfart og den har jo ingen spoiler!?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ryback

Sitat fra: GOS på søndag 14. juli 2019, klokken 21:37
Det høres rart ut. Standard AWD har vel 250 km/t i toppfart og den har jo ingen spoiler!?

233km/t i følge bestillingssiden.

GOS

Sitat fra: ryback på mandag 15. juli 2019, klokken 09:05
Sitat fra: GOS på søndag 14. juli 2019, klokken 21:37
Det høres rart ut. Standard AWD har vel 250 km/t i toppfart og den har jo ingen spoiler!?

233km/t i følge bestillingssiden.

Hmmm, men det er vel ikke etter OTA oppdateringen som ga ca 5% mer toppeffekt og 10 km/t høyere topphastighet, og det har ikke vært noe snakk om at standard AWD måtte inn for å få de 10 km/t ekstra.

Uansett, det holder for meg.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

E_S

Husker på gamle Model S 85/P85 hvor man kunne få økt toppfart fra 202 til 225 med en softwareoppgradering og skifte av en sensor. Ble gjort gratis om man ba om det..
:)

TRM

Sitat fra: MadAss på søndag 14. juli 2019, klokken 19:56
Jeg har den carbonlisten bak ja. Var også innom Tesla på Grorud, men han hadde ikke så mye å bidra med han som jobbet der. Software høres jo plausibelt ut. Hvordan fant du ut at du ikke hadde riktig?
Har den noe å si for øvrige oppgraderinger også?
Dersom du kan se spoileren på bilen på skjermen i bilen din har den fått software som er nødvendig for å få 260 km/t som toppfart.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

HalvorV

Hmmm.... kanskje derfor de har ringt for å kalle meg inn til time for montering av en spoiler jeg hardnakket har påstått alt er på bilen.
Tesla Model Y Perfomance

Tesla91

Den skal vel klare 261..... Men den går jo som en bøtte med drit etter 150, så det tar jo litt tid å nå den hastigheten. (Vi har SP da, men har prøvd M3P i Tyskland tidligere i år og det var ikke noe å rope hurra for det heller).

Hvert år når vi ruller til varmere strøk har jeg med meg GT3'en, da er det morro på flottere veier nedover på kontinentet  8)  8)

MadAss

Sitat fra: Tesla91 på onsdag 17. juli 2019, klokken 09:37
Den skal vel klare 261..... Men den går jo som en bøtte med drit etter 150, så det tar jo litt tid å nå den hastigheten. (Vi har SP da, men har prøvd M3P i Tyskland tidligere i år og det var ikke noe å rope hurra for det heller).

Hvert år når vi ruller til varmere strøk har jeg med meg GT3'en, da er det morro på flottere veier nedover på kontinentet  8)  8)

Sammenlignet med GT3 eller andre tilsvarende biler, så kan jeg være med på "bøtte med drit etter 150" ;) , men det går fortsatt vesentlig bedre enn mer eller mindre samtlige nye biler i samme prisklasse. Hadde et lite drag med en ny Carrera T for litt siden. De gikk mer eller mindre helt likt fra 110-170. Har 3P og den dro litt bedre med en gang, men fadet litt ut etterhvert som hastigheten kom over 120. Selv om det ikke er så veldig relevant i det daglige, så har jeg stadig oftere lengtet etter en girkasseløsning som hadde utnyttet effekten i elmotoren bedre. En 3-trinns utveksling som holdt motoren på maks 8-9000 hadde gjort susen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA