Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten krise: Finnes det en utløser for ladeporten?

Startet av Kanutten, lørdag 13. juli 2019, klokken 23:29

« forrige - neste »

Kanutten

Står parkert på hytta, og pinnen som normalt skal låse ladekabelen når bilen lader har hengt seg opp i låst posisjon slik at jeg ikke får satt inn kabelen i bilen. What to do?

Jeg vet at det finnes en kampanje på bilen som innebærer at det skal monteres et klistremerke i ladeluken som forklarer hvordan dette skal gjøres - jeg har ikke dette klistremerket enda, og sliter derfor med å vite hvordan jeg løser problemet (men antar at det finnes en enkel løsning?).

Tellus


SitatThere is also a manual release under the bonnet. Open the bonnet and look in the cutout above the charger socket area. There is a ring (red I think) which you can pull to manually release the charging connector.

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?t=1353

Ingeniøren

#2
Eller denne,men den er vel strengt tatt for å løse ut om man ikke får UT kabelen, men er vel samme sak om den ikke vil inn. Vil låst opp og igjen bilen flere ganger gjerne med dobbellås (trykke raskt to ganger)

http://www.ownerinfo.jaguar.com/document/4K/2020/T32263/34315_no_NOR/proc/G2171028
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Kanutten

Takk for svar. Problemet løste seg "automagisk" etter litt venting.

olavxxx

Sitat fra: Kanutten på søndag 14. juli 2019, klokken 10:01
Takk for svar. Problemet løste seg "automagisk" etter litt venting.
Husk å melde det inn til forhandler, i tilfelle det skjer igjen. Kan være software eller hardware.

xyzzy

Akkurat dette (låsepinnen for laderen var nede slik at jeg ikke fikk satt inn ladekabelen) skjedde med meg for et par uker siden også. 2 ganger samme helg - har ikke skjedd hverken før eller siden.

Lås bilen og lås den opp igjen - fikset problemet for meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA