Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Midtkonsoll?

Startet av Twister, lørdag 13. juli 2019, klokken 10:20

« forrige - neste »

Twister

Fikk jo ny brukt bil igår. Nydelig bil! Men den mangler jo midtkonsoll! Det er bare ei stor grop å slenge fra seg i? Er det noen som har erfaring med slik (se e-bay lenke)? Har sett at man kan kjøpe mer komplette innlegg men dem koster flere tusen... https://www.ebay.com/itm/Silicone-Black-Front-Center-Console-Storage-Box-For-Tesla-Model-X-S/383015451877?hash=item592d7ffce5:g:5-kAAOSw5NJdC1hm

Totning

Jeg kjøpte denne https://www.amazon.com/topfit-Portable-Silicone-Container-Compatible/dp/B019MQIYOG
ser at den koster litt mer, og har ingen forutsetninger for å si at den er bedre en den du linker til. Men jeg er storfornøyd. Ligger godt og har det jeg savnet uten.
2014 S85. AP1.

samotholt

Det føles merkelig uten midtkonsoll i starten, men om du prøver det så kan det hende at du faktisk vil like det.

Vi har ihvertfall sansen for løsningen uten konsoll.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Klykken

Samme her. Dama kaster veska si der, og strør om seg med rot. Perfekt!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Rot, som spres rundt i bilen ved aktiv kjøring og som er synlig og slenger rundt i innhengningen ved normal kjøring.

Hadde også sansen for løsningen, men har mer sansen for å ha det ryddig og pent i bilen. Derfor ble det kjøpt midtkonsoller til begge våre.

samotholt

Hehe, da har vi vel svaret på om du bør kjøpe konsoll eller ikke.

Er du et rothode så kjøp, klarer du å holde bilen ryddig så er det beste uten  8)
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

jkirkebo

Jeg hadde definitivt sansen for den åpne løsningen i vår gamle Model S og savner samme løsning i Model X som vi har nå. Men der var det dessverre ikke mulig å unngå midtkonsollen :( Den brukes nå som søppelkasse...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Sitat fra: samotholt på lørdag 13. juli 2019, klokken 22:26
Hehe, da har vi vel svaret på om du bør kjøpe konsoll eller ikke.

Er du et rothode så kjøp, klarer du å holde bilen ryddig så er det beste uten  8)
Det er nok ikke så enkelt. Det finnes omtrent ikke lagringsplass i TMS, så har man noen fergekort, lommebok, nøkler, en usb-kabel til å lade mobilen, en bit til låsemutteren på felgene, solbriller, ei penn, obd-adapter, kanskje et brett med allergimedisin osv må man nødvendigvis lagre det løst i tomrommet om man ikke har midtkonsoll. Da vil jeg nesten si at man er et rotehode om man har det liggende å slenge der nede, foran å skaffe seg en skuffe og en midtkonsoll og organisere det skikkelig.

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 13. juli 2019, klokken 22:29
Jeg hadde definitivt sansen for den åpne løsningen i vår gamle Model S og savner samme løsning i Model X som vi har nå. Men der var det dessverre ikke mulig å unngå midtkonsollen :(
Samme her. Var veldig fint med den åpne følelsen uten midtkonsoll, som det er i i3en fremdeles. Så kunne de hatt noen andre løsninger for koppholdere og småtteri. Noen som vet hva som er under armlenet, virker som om det kunne vært oppbevaring der som i andre biler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

DET er en rar sak, midtarmlenet altså. Hvis det er tomrom der inne blir jeg matt!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

samotholt

Sitat fra: Muffinman på søndag 14. juli 2019, klokken 08:46
Sitat fra: samotholt på lørdag 13. juli 2019, klokken 22:26
Hehe, da har vi vel svaret på om du bør kjøpe konsoll eller ikke.

Er du et rothode så kjøp, klarer du å holde bilen ryddig så er det beste uten  8)
Det er nok ikke så enkelt. Det finnes omtrent ikke lagringsplass i TMS, så har man noen fergekort, lommebok, nøkler, en usb-kabel til å lade mobilen, en bit til låsemutteren på felgene, solbriller, ei penn, obd-adapter, kanskje et brett med allergimedisin osv må man nødvendigvis lagre det løst i tomrommet om man ikke har midtkonsoll. Da vil jeg nesten si at man er et rotehode om man har det liggende å slenge der nede, foran å skaffe seg en skuffe og en midtkonsoll og organisere det skikkelig.

Fullstendig enig i det du skriver. Alt koker ned til "behov".

Vi putter det som kan puttes i bagasjerom. I midtkonsollen blir det mobil og kanskje fob'en. På lengre turer kan det bli en stor flaske med vann og termos der (de holder hverandre på plass). Før lå disse bak førersetet, men det er jo litt trasig da de fort ruller litt.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

OlaM

#11
Sitat fra: Muffinman på søndag 14. juli 2019, klokken 08:46
Sitat fra: samotholt på lørdag 13. juli 2019, klokken 22:26
Hehe, da har vi vel svaret på om du bør kjøpe konsoll eller ikke.

Er du et rothode så kjøp, klarer du å holde bilen ryddig så er det beste uten  8)
Det er nok ikke så enkelt. Det finnes omtrent ikke lagringsplass i TMS, så har man noen fergekort, lommebok, nøkler, en usb-kabel til å lade mobilen, en bit til låsemutteren på felgene, solbriller, ei penn, obd-adapter, kanskje et brett med allergimedisin osv må man nødvendigvis lagre det løst i tomrommet om man ikke har midtkonsoll. Da vil jeg nesten si at man er et rotehode om man har det liggende å slenge der nede, foran å skaffe seg en skuffe og en midtkonsoll og organisere det skikkelig.

Ting du har med i tilfelle -> hanskerom. Større ting du har med i tilfelle -> frunk/nedre trunk. Ting du bruker hyppig -> Carinaskuffen. Sånn, nå ble det ryddig!

Det er digg med den åpne plassen, det var nok mest mulig flatt gulv de gikk for i designprosessen en gang for lenge siden. Men det jeg savner mest da er et stabilt sted å oppbevare kaffekopp og vannflaske samtidig som jeg hviler høyre albue. (edit: en sånn her dings hjelper: https://www.amazon.com/Tesla-Holder-Combo-Basic-Standard/dp/B01G7DJX2E?th=1) Synd det drøyde helt til Model 3 før de glemte det med flatt gulv og laget en praktisk midtkonsoll.
'21 3LR

BMW850

Hadde ikke midtkonsoll det første året. Hadde en solid toalettmappe i sort skinn. Hadde faktisk mer oversikt og system da. Nå blir det bare fyllt opp med alt mulig rart😏
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Twister

Den koppholder greia du linka til så helt jævlig ut, men idag fløy brusflaska mi avgårde ut av "koppholdern" som er feilplassert der man skal hvile armen.

Må finnes bedre løsning for koppholder/flaskeholder.
Blir og savne det fra Outlandern min som hadde både koppholder og flaskeholder i døren

joakimg

Sitat fra: Twister på tirsdag 16. juli 2019, klokken 18:38
Den koppholder greia du linka til så helt jævlig ut, men idag fløy brusflaska mi avgårde ut av "koppholdern" som er feilplassert der man skal hvile armen.

Må finnes bedre løsning for koppholder/flaskeholder.
Blir og savne det fra Outlandern min som hadde både koppholder og flaskeholder i døren
Hva med denne? https://nobra3d.com/?product=cup-support

Sent from my Pixel XL using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA