Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mistet lyd fra alarmer og radio

Startet av Banna, søndag 28. juli 2019, klokken 16:01

« forrige - neste »

Banna

Hei.

TMS 2019 (Mars) LR. Ved to anledninger har lyden i kupé kuttet helt ved start av kjøretur. Dette gjelder både radio/Spotify samt blinklys, park sensor og alarmer. I dag stod bilen i et par timer i sola i 40-45 grader. Skjermen i bilen var veldig varm. Bilen hang litt ved "starting systems, please wait", måtte slippe bremsen og på ny trykke inn før den kom seg. Men da uten kupé lyd. Software bug eller feil en plass?

sjokomelk

Ta en reset. En prosess har gått i vranglås.
Hold inne begge scrollehjulene på rattet til den store skjermen blir svart. Vent i 2 minutter, og alt er OK igjen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Banna

Restart funka fint. Merkelig med disse innlysende buggene de ikke fikser. Begynner å nærme meg punktet hvor jeg er misfornøyd med bilen pga alle småtingene. Det største være TACC og dens vilkårlige bremsing samt mangel på skiltgjenkjenning.

Muffinman

Den bremsingen har ihvertfall jeg slitt med siden bilen var ny høsten 2015. Nærmer seg 160.000km nå. Bedrer seg et sted, oppstår på et annet.

Tuxedo

Sitat fra: Banna på søndag 28. juli 2019, klokken 19:36
Restart funka fint. Merkelig med disse innlysende buggene de ikke fikser. Begynner å nærme meg punktet hvor jeg er misfornøyd med bilen pga alle småtingene.
For alle som eier Tesla er en jevnlig reset en del av livet.  Det blir som en mobil, eller en Windows PC.  Har den kjørt lenge nok uten omstart begynner ting å skurre. 

1000kwh

Sitat fra: Banna på søndag 28. juli 2019, klokken 19:36
Restart funka fint. Merkelig med disse innlysende buggene de ikke fikser. Begynner å nærme meg punktet hvor jeg er misfornøyd med bilen pga alle småtingene. Det største være TACC og dens vilkårlige bremsing samt mangel på skiltgjenkjenning.
Du må lære deg å leve med en reset en gang i blant. ;p

Angående TACC så håper vi alle at dette skal bli perfekt any time soon ;)

Banna

Sitat fra: 1000kwh på søndag 28. juli 2019, klokken 20:06
Sitat fra: Banna på søndag 28. juli 2019, klokken 19:36
Restart funka fint. Merkelig med disse innlysende buggene de ikke fikser. Begynner å nærme meg punktet hvor jeg er misfornøyd med bilen pga alle småtingene. Det største være TACC og dens vilkårlige bremsing samt mangel på skiltgjenkjenning.
Du må lære deg å leve med en reset en gang i blant. ;p

Angående TACC så håper vi alle at dette skal bli perfekt any time soon ;)

Jeg har skjønt at en reset iblant kan hjelpe. Men det er vel ingen løsning. Jeg er veldig overrasket over disse småtingene og hvor lite robust det virker når slike bugger dukker opp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA