Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Melding "El-rekkevidde for kort" ved fulladet batteri

Startet av mali, lørdag 13. juli 2019, klokken 00:07

« forrige - neste »

mali

Hei

Når jeg starter bilen, om batteriet er fulladet eller ikke, og uten at jeg har lagt inn destinasjon i navigasjonen så kommer det etter kort tid melding om at "el-rekkevidde er for kort".

Irriterende at denne kommer frem selv når jeg bare skal kjøre 1 km og har "full tank".

Tips til hvordan meldingen kan fjernes?
(ser nytten av meldingen når jeg har lagt inn destinasjon)


Ferry

Du har muligens fått huket av for "Overvåk ladestasjon" elns? Mener å ha gjort det samme en gang. Tror bilen da alltid ser på om du kan nå den aktuelle ladestasjonen. Så om du har huket av for en i Tromsø, og normalt befinner deg i Bergen, så vil den alltid klage på manglende rekkevidde.

mali

Sitat fra: Ferry på lørdag 13. juli 2019, klokken 01:48
Du har muligens fått huket av for "Overvåk ladestasjon" elns? Mener å ha gjort det samme en gang. Tror bilen da alltid ser på om du kan nå den aktuelle ladestasjonen. Så om du har huket av for en i Tromsø, og normalt befinner deg i Bergen, så vil den alltid klage på manglende rekkevidde.

Det stemmer. Takk for hjelpen  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA