Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zebra batteri som ikke lader fullt

Startet av Gunhild, fredag 30. august 2019, klokken 08:28

« forrige - neste »

Gunhild

Hei!
Har hatt bilen inne på Elbilmek  for en kalibrering av batteriet, men det hjalp ikke stort. Batteriet lader veldig random. Noen som har tips?

mohpet

Tidligere stoppet min lading på ca 90%. Da var det den interne laderen (i PCUen) som var dårlig. Jeg levde med dette, men etter en stund stoppet den helt å lade, da måtte den interne laderen skiftes ut. Det var en forsikringssak for min del. Elbilmek gjorde feilsøk og reparasjoner.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Gunhild

Hei!
Takk for svar. Jeg har jo hatt den inne på feilsøking, og det var da de kalibrerte batteriet. Men det hjalp jo ikke. Rart de ikke fant dette ut på min bil da? Må jeg be om en slik feilsøking? Trodde de var mekanikere og visste årsaken siden dette høres ut som samme problem!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA