Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LR AWD performance

Startet av larssr, onsdag 31. juli 2019, klokken 11:27

« forrige - neste »

Autowinder

Sitat fra: Rocklobster på fredag 02. august 2019, klokken 08:11
Hvis det kun er software blir det vel en mulighet for oppgradering av alle dual motor på sikt vil jeg tro?
Det er andre og større bremseskiver og andre calipere også, og om de hadde blitt montert til en heftig pris er det ikke plass i eksisterende hjul, som så må byttes. Er nok mer realistisk å bestille TM3P med en gang, om det er det du ønsker.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

aj1240

Du kan få performance versjonen uten hardware pakken/performance upgrade package/PUP som er 20" felgene/bremser/senking/spoiler og pedaler. Som regel kalt P3D- for uten pakken og P3D+ med pakken.
Uten pakken er det da i praksis en AWD med oppgradert programvare for performance akselerasjon.
Ifølge Musk skal disse ha bedre utplukkede motorer og invertere.
Men jeg kan ikke se for meg at de står og sortere dette under production hell.
Så min antagelse er at alle AWD mest sannsynlig er innenfor spec for performance ytelsen, og burde da kunne software oppgraderes til performance ytelse/P3D-.




texaz

Virker som en merkelig kloning det altså. Full effekt men ingen av sikkerhetsdetaljene som vanligvis følger som bedre hjul, bremser og senking med den lille spoileren. Hmm. Hos forsikrings selskapet blir den jo også registrert som performance så ingen lettelser der heller. Skeptisk.

aj1240

Er nok for de som absolutt vil ha orginal felger under 20". Orginal felgene 18" og 19" passer ikke de store bremsene, man får derimot uorginale ned til 18" som passer.

Eller de som vil være inkognito. Kommer der med aero felgene sine og drar 3,4sek  :)
https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?TRIM=LRAWDP&WHEELS=EIGHTEEN

Rocklobster

Sitat fra: texaz på fredag 02. august 2019, klokken 11:31
Virker som en merkelig kloning det altså. Full effekt men ingen av sikkerhetsdetaljene som vanligvis følger som bedre hjul, bremser og senking med den lille spoileren. Hmm. Hos forsikrings selskapet blir den jo også registrert som performance så ingen lettelser der heller. Skeptisk.
Hadde jo vært fint om større hjul, spoilere og senking av bil ble klassifisert som sikkerhetsutstyr hos forsikringsselskapene. :)

texaz


HalvorV

En slik med hengerfeste hadde vært konge!
Bytter lett ut min performance hvis det ikke blir en løsning på sykkelstativutfordringen
Tesla Model Y Perfomance

aj1240

Jeg også hadde håpet på en P3D- med hengerfeste da dette i følge brukerhåndboka virker som en restriksjon relatert til felg diameteren/lasteindeks på 20". Det hadde vært gull.

Strøm Tycoon

Sitat fra: texaz på fredag 02. august 2019, klokken 11:31
Virker som en merkelig kloning det altså. Full effekt men ingen av sikkerhetsdetaljene som vanligvis følger som bedre hjul, bremser og senking med den lille spoileren. Hmm. Hos forsikrings selskapet blir den jo også registrert som performance så ingen lettelser der heller. Skeptisk.

Denne bilen var tilgjengelig i USA når Performance først kom. Mener det var en med på den store forbrukstesten til TeslaBjørn i USA.

magnetic

litt merkelig at de er oppgitt med 261km/t toppfart, da de ikke har hekkspoiler som er nødvendig på performance versjonen. for å bli unlocked/opplåst. Kanskje det står med liten skrift at man må kjøpe hekkspoiler for å full toppfart

E_S

Tesla driver med mye "pisspreik" som er bare tull. Performance med 20" kunne godt hatt hengerfeste, det er bare noe de har funnet ut at de ikke skal tilby. Den spoileren har ingen betydning for bilens egenskaper i toppfart, men ren gimmick.
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA