Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du reservert / avbestilt etc?

Startet av JorgenM, fredag 12. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

Gnilre

Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Jon65

Du sender en epost til forhandleren med beskjed.

teslanor

Kansellert reservasjon og venter bare på tilbakebet. av reservasjonsbeløpet. Regner med at det går rimelig raskt.
Synd BMW ikke klarte å komme opp med noe bedre enn dette etter BMW i3 som er en glittrende god liten bil (og som på mange måter var forut for sin tid). iX3 er vel det motsatte. Halvhjertet forsøk på å elektrifisere BMW X3... 

Tom E.

Det gikk bare noen timer på å få pengene tilbake.

Nå venter jeg på en Cybertruck istedenfor. Den kommer med 4 WD!

geear

Nei, nå har selv jeg fått nok. BMW-fantast i 20 år. 15000 i privatfinansiert lån i 1,5 år til et stort bilkonsern, i bytte mot "ingenting". Kan ikke fatte at køen for iX3 er særlig stor lenger, og i så fall skal jeg heller sitte på gjerdet og vente til de har bestemt seg for om de kommer med AWD eller ikke.

PS: Fikk ikke "Svar"-knappen til å funke i denne tråden, måtte bruke hurtigsvar nederst i tråden?

geear

Går visst ikke an å redigere heller, men hurtigsvar funker. Ville bare legge til at det for meg er helt uforståelig at Bavaria nå ikke tar til vett og refunderer reservasjonsbeløpet, slik BOS gjorde etter et år. Jeg kjøpte bil selv om de hadde refundert reservasjonen. Da kunne de beholdt potensielle kunder i stedet for at kunder blir sure, stikker og kanskje ikke kommer tilbake. Spesielt i disse tider bør de forstå at det er en uønsket risiko for kundene å ha lånt bort penger til en bransje i fritt fall.

Gnilre

Jeg avbestilte på tirsdag og fikk pengene inn på konto samme dag. Det var jo den mest positive opplevelsen av å låne BMW 15.000 kr i drøyt 1,5 år. Jeg synes den økonomiske situasjonen i verden, Norge og for meg selv er så usikker med korona nå at jeg ikke vil ha penger stående ute på den måten. Når iX3 ikke blir levert med 4-hjulstrekk er dessuten denne bilen svært lite interessant for meg. Jeg er enig i at alle burde fått reservasjonsbeløpet refundert slik BOS gjorde.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

PionerThink

Som gr skriver har jeg også fått nok nå >:(
Er mer enn nok andre ting å investere de 15' i enn fortsatt gi BMW rentefritt lån :-\
Med bare bakhjulstrekk har kona uansett sagt nei til iX3, og etter at hun så siste reklamevideo av i4 ble det kjærlighet ved første blikk ;)
Så da er det bare å håpe at den får 4WD før den kommer i 2022 eller når det måtte være :D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Gauss

Avbestilte til fordel for XC40 P8. Håper BMW tar bedre beslutninger for fremtidige elbiler. Virker som de er spissfokusert mot det kinesiske markedet og har glemt det europeiske.

geear

Amen. Det er nyrene (grillen) på nye X5/X7/7-serie bevis på. Tragikomisk, dessverre.

Ansjosfilet

Jeg avbestilte også nylig. Denne bilen er ikke i utgangspunktet ment for Vesten. Jeg tror de gjør et forsøk på å få solgt noen i Europa pga EU bøtene, men man merker at dette ikke er en ordentlig satsing.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

bobakka

#86
Elbilversjonen skal da være dedikert for det kinesiske markedet..??!

Jeg syns det er en utrolig konklusjon basert på at bilen er bygd på X3 som selges over hele verden - riktignok er den produsert i Kina - og kun med 2WD.
Mener jeg har sett dokumentert at Tesla'er bygd i Kina er av bedre kvalitet enn de som er bygd i California.

2WD er også det første valget når du skal bestille Skoda Enyaq - jeg har ikke oppfattet at det demper interessen for å få en bil raskt.

Utforming av grillen skal være vesentlig for valg av bil...??!

iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

ChrisEL

Sitat fra: bobakka på lørdag 05. september 2020, klokken 08:47
Elbilversjonen skal da være dedikert for det kinesiske markedet..??!

Jeg syns det er en utrolig konklusjon basert på at bilen er bygd på X3 som selges over hele verden - riktignok er den produsert i Kina - og kun med 2WD.
Mener jeg har sett dokumentert at Tesla'er bygd i Kina er av bedre kvalitet enn de som er bygd i California.

2WD er også det første valget når du skal bestille Skoda Enyaq - jeg har ikke oppfattet at det demper interessen for å få en bil raskt.

Utforming av grillen skal være vesentlig for valg av bil...??!

Jeg er litt enig med deg. Her kan man altså få en X3, med den kvalitetsfølelsen det medfører, til samme pris og ca samme prestanda som en sammenlignbar elbil fra Skoda.
Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor ikke det skal være en interessant deal - selv om xdrive mangler.

For meg blir både Etron, Ipace og EQC for dyre med det utstyrsnivået jeg ønsker. IX3 kan jeg dog vurdere å strekke meg til, da denne som nevnt over prismessig ligger i lende til langt mindre premium biler.

Så får det heller være at jeg får holde meg unna traktorveien til fjells i snøstorm.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA