Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du reservert / avbestilt etc?

Startet av JorgenM, fredag 12. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

Ladeklof

I Frankfurt i dag nevnte Zipse i det minste IX3 i sin tale. Da betyr det vel at den lanseres som planlagt vil jeg tro?

"Nehmen wir den BMW iX3 mit unserem eDrive System der fünften Generation:

Wir werden im Elektromotor keine seltenen Erden verwenden.
Wir kaufen unser Kobalt direkt von Minen in Australien und Marokko.
Den Strom für die Produktion gewinnen wir größtenteils aus erneuerbaren Energiequellen. In Europa ist unsere Produktion bereits jetzt CO2-neutral."

Ansjosfilet

Jeg kan se for meg at iX3 blir ganske lik X5- hydrogenbilen de har på messen i Frankfurt.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Trond.m

Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 13. september 2019, klokken 20:31
Jeg kan se for meg at iX3 blir ganske lik X5- hydrogenbilen de har på messen i Frankfurt.
Lik som X5 ? Du mener vel X3 hydrogenbil ? Skal ned på onsdag, så da får jeg se hva de har å vise fram.

Ansjosfilet

Det er da en X5 hydrogen de har der nede. Med splittet bakluke og greier.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

geear

Det er X5 ja, problemet er bare at BMW sin designavdeling er helt på tur for tiden. De får meg til å savne Bangle! X3 og X5 ser ut som samme bilen, med forskjellig høyde på den forferdelige grillen. X7 er bare totalt latterlig.

MFA

BMW har tydeligvis sovet i timen etter lanseringen av i3 og mistet det forspranget de hadde.  At toppsjefen i BMW måtte gå nå understreker vel dette. Avbestilte min reservasjon forrige uke og opplever at hele salgsapperatet har lite troa på dette prosjektet.  :(  Er vel bekreftet at den kommer tidligst høsten 2020 og da har markedet allerede levert tilsvarende biler over lang tid.

BMW Norge skal ha for rask tilbakebetaling (dagen etter), men ikke noe mer enn det.

bobakka

Sitat fra: MFA på tirsdag 17. september 2019, klokken 18:49
BMW har tydeligvis sovet i timen etter lanseringen av i3 og mistet det forspranget de hadde.  At toppsjefen i BMW måtte gå nå understreker vel dette. Avbestilte min reservasjon forrige uke og opplever at hele salgsapperatet har lite troa på dette prosjektet.  :(  Er vel bekreftet at den kommer tidligst høsten 2020 og da har markedet allerede levert tilsvarende biler over lang tid.

BMW Norge skal ha for rask tilbakebetaling (dagen etter), men ikke noe mer enn det.

Hvor har du fått bekreftet at den først kommer høsten 2020?

Hvis det er riktig det du sier med sen levering samt det andre som er sagt rundt spekk (kun RWD, kun 70 kWh) er det kun en veldig lav pris som kan få meg til å velge iX3.

Og BMW er jo ikke akkurat kjent for å konkurrere på pris.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Jorgensen

#37
Jeg avbestilte min reservasjon hos min lokale Bilia forhandler for snart 3 uker siden, ved å sende mail med mitt reservasjonsnummer, men har ikke fått noe tilbakemelding fra forhandler så jeg har purret på de.
Fortsatt ikke noe svar, så jeg sendte avbestillingen videre til BMW sentralt, men de har jeg heller ikke hørt noe i fra på en uke.. :(
Noen som vet hvor lang tid det tar å få tilbake reservasjonsbeløp??
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014


MFA

Fikk bekreftet levering høsten 2020 av selger for en stund tilbake når jeg trakk reservasjonen, Så en x3i annonse fra BMW på Instagram i dag der de sier levering først skjer i 2021.

geirarne

Avbestilt tidlig denne uka, de kommer for sent og for svakt. Penger på bok dagen etter avbestilling, raskt levert det.

Trond.m

Jeg hadde 2 reservasjoner gjort i forskjellige BILIA avdelinger. Begge kanselleringene ble håndtert profesjonelt med bekreftelse på epost samme dag og penger på konto dagen etter  :+1:

Klykken

Kan vel ikke være mange reservasjoner igjen her? En bil som tydeligvis aldri kommer, og null informasjon fra merket.

Herregud...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

telcontar

Sitat fra: Klykken på fredag 18. oktober 2019, klokken 08:17
Kan vel ikke være mange reservasjoner igjen her? En bil som tydeligvis aldri kommer, og null informasjon fra merket.

Herregud...

Veldig skuffende saker fra BMW. Ligger langt bak med lansering av produksjonsklar modell og utrolig lite info.

Tror til og med Ford kommer dem i forkjøpet med sin nye el-suv. Blir sannsynligvis vist fram på LA Auto show i slutten av Nov.

Mao

Sendte melding om kansellering i går kveld. Penger på konto i dag, så det var kjapt levert i alle fall.
Noe mer positivt er det vel ikke å si om BMWs håndtering av alt som gjelder iX3....
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA