Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du reservert / avbestilt etc?

Startet av JorgenM, fredag 12. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

bobakka

#15
Sitat fra: JorgenM på torsdag 29. august 2019, klokken 20:14
Ellers enig i at konkurransen fra Audi blir knallhard. iX3 bør under 500k i startpris nå...

Slutter meg til at e-tron til 499k med 400 km, AWD og 1800 kg tilhenger blir en utfordring for iX3.
Håper BMW tar utfordringen.

En risiko er at de tilbyr oss på venteliste en "overpriset" iX3 og når de ser at salget ikke tar av, så reduserer de prisen - og vi sitter igjen med tapet.

Grov overprising skjedde med iMiev i 2011, men i de siste årene har det vært motsatt hvor bilen kunne flippes med god fortjeneste, inntil i3 120Ah hvor BMW startet "kampanje" etter 3 mnd og de første kjøperne ble "lurt".

Time will show..

iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Tom E.

Veldig enkelt dette her for meg. Må ha firehjulstrekk!

Og hvis jeg ikke husker helt feil så er det en ny Tesla på gang kalt Y som kan tilby dette og lang rekkevidde for ca. 500K?

Beholder reservasjonen litt til og ser hva som skjer. Men det ser ikke lovende ut dette......

PionerThink

Sitat fra: bobakka på fredag 30. august 2019, klokken 08:54
Slutter meg til at e-tron til 499k med 400 km, AWD og 1800 kg tilhenger blir en utfordring for iX3.
Håper BMW tar utfordringen.
Trodde ikke Audi e-Tron 55 gikk mye mer enn rett over 400 km, så at billigversjonen skal gå nesten det samme høres for godt ut til å være sant :o
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

geear

Den går aldri 400, det er vel ikke helt klart hvor mye tilgjengelig batteri det blir, men tipper vi heller snakker om ned mot 200 km vinter og opp mot 300 på sommer.

Men.. har det ikke vært sagt 70kWh for iX3 også, så den vil heller ikke gå 400...

Trond.m

Sitat fra: gr på fredag 30. august 2019, klokken 16:25
Den går aldri 400, det er vel ikke helt klart hvor mye tilgjengelig batteri det blir, men tipper vi heller snakker om ned mot 200 km vinter og opp mot 300 på sommer.

Men.. har det ikke vært sagt 70kWh for iX3 også, så den vil heller ikke gå 400...
Nå tipper jeg at iX3 vil få 70 kwh netto, men den vil likevel ikke klare 400 km WLTP med blandet kjøring. Bykjøringsmodus kanskje, men det er ikke noe som skal oppgis uten at WLTP for blandet kjøring også oppgis.

og OT...

e-tron 50 skal få en rekkevidde på «godt over» 300 km WLTP i følge Audi Norge. Men da tipper jeg de snakker bykjøringsmodus så det er litt lureri. Har sett på et utenlandsk nettsted 296 km WLTP, men det er nok heller ikke offisielt. Hvor mye redusert vekt og optimalisert drivverk utgjør er litt usikkert, men kanskje vi kan håpe på 10 %.

Forøvrig kommer jeg til å be om å få reservasjonsbeløpet tilbake nå. Er sur for at BMW har ført kundene bak lyset. Det burde faktisk betale renter for pengene.

Ladeklof

Kommer det noen nyheter om bilen på utstillingen i Frankfurt?

Trond.m

Sitat fra: Ladeklof på tirsdag 10. september 2019, klokken 00:07
Kommer det noen nyheter om bilen på utstillingen i Frankfurt?
Jeg skal ihvertfall stille dem noen kritiske spørsmål neste uke  8)

teslanor

Sitat fra: TM på tirsdag 10. september 2019, klokken 06:38
Sitat fra: Ladeklof på tirsdag 10. september 2019, klokken 00:07
Kommer det noen nyheter om bilen på utstillingen i Frankfurt?
Jeg skal ihvertfall stille dem noen kritiske spørsmål neste uke  8)
Lykke til med å stille BMW Norge noen kritiske spørsmål! Selv tatt kontakt på FB/Messenger og mail for å forhøre meg hva som skjer med denne bilen og hvilken plass i køen jeg har... Men neida, BMW Norge viser overhodet ingen interesse for å svare sine kunder.. ..og nå har det gått over én uke uten svar. Det lover dårlig for denne bilen dessverre.

JorgenM

FB/Messenger er vel ikke akkurat den beste kanalen for slikt. Der sitter det folk som er gode på sosiale medier, men neppe har kunnskap om bilene.

Du bør kontakte en forhandler direkte på telefon eller ved oppmøte. Men uansett har de ikke lov til å si noe annet enn det som allerede er offisiell informasjon fra BMW så å spørre om 'hva som skjer med denne bilen' er nok bortkastet tid. Søk heller på nettet :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Da bør de sparke BMW sentralt i leggen og si at kundene har behov for mer informasjon. Infoflyten er rett og slett tragisk. Vil vel påstå at det er BMW som har vært dårligst på kundeoppfølging av alle elbilene jeg har hatt reservasjon på.

teslanor

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 10. september 2019, klokken 10:43
FB/Messenger er vel ikke akkurat den beste kanalen for slikt. Der sitter det folk som er gode på sosiale medier, men neppe har kunnskap om bilene.

Du bør kontakte en forhandler direkte på telefon eller ved oppmøte. Men uansett har de ikke lov til å si noe annet enn det som allerede er offisiell informasjon fra BMW så å spørre om 'hva som skjer med denne bilen' er nok bortkastet tid. Søk heller på nettet :)
Så du sitter som "allvitende" ang. denne bilen. Blir bare for dumt. Når du sender en epost til BMW Norges kundeservice med konkrete sprm- Ja da forventer man faktisk svar på den en spør om ila. få dager. Ad FB/Messenger - ble likelydene melding sendt dem - som igjen henviste til at kundene heller skulle sende mail. Noe jeg altså har gjort. Du kan spare deg slike tullekommentarer.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Trond.m

Sitat fra: teslanor på tirsdag 10. september 2019, klokken 09:54
Lykke til med å stille BMW Norge noen kritiske spørsmål!
Nå var det ikke BMW Norge jeg tenkte å spørre. Det var folkene på IAA messen i Frankfurt som jeg tenker å spørre hvor BMW er i konkurransen mellom Audi, Mercedes og Jaguar.

Klykken

Jeg tipper de har gått litt tilbake til tegnebrettet iom. at Audi/Mercedes har kommet med "mye bedre" biler enn BMW hadde på papiret. Derfor stillhet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Gnilre

Jeg lurer på om BMW Norge forstår at iX3 vil være en tungsolgt modell i Norge og heller flytter hele reservasjonslista over på iNext. Det er det jeg håper på og eneste grunnen til at jeg ikke har bedt om å få tilbakebetalt reservasjonsbeløpet på 15.000 NOK.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA