Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du reservert / avbestilt etc?

Startet av JorgenM, fredag 12. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

JorgenM

Slik jeg ser det blir denne nå en konkurrent til Niro og Kona, men med høyere pris og kortere rekkevidde. En bil som kunne blitt en kjempehit er snudd til å bli en nisjebil her i Norge,
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

https://www.bmwblog.com/2019/07/11/rumor-bmw-ix3-to-come-in-the-us-with-a-75kw-battery-and-sdrive/

Gjelder Kina/USA, men det er svært liten grunn til å tro at Norge får 4wd versjon når de andre ikke får det :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Amigakongen

2015 BMW I3 - 11800km

Tom E.

Jeg avventer også endelig bekreftelse på dette.

Kjøper ikke en bil jeg ikke kommer hjem med en gang til. Er lei av å parkere min Opel AE en kilometer nedi bakken og gå hjem på vinteren.

bobakka

Blir helt avhengig av pris for min del - må være godt under 500' - samt at det blir en grei hengerlast - gjerne 2 tonn.

Niro og Kona er for meg ikke likeverdig med en iX3.

Men, vi får se hva som kommer.
Jeg håper BMW har noen ess i ermet, ellers blir jeg veldig skuffet.
Da har de i såfall rotet bort hele i3 satsningen og erfaringen sin.

Beholder "reservasjonen" og ser hva som dukker opp - den blir vel lansert på en messe nå i høst med flere tekniske detaljer og interiør beskrivelser - prisen kanskje rett før lansering



iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Trond.m

Sitat fra: bobakka på mandag 22. juli 2019, klokken 16:49
- den blir vel lansert på en messe nå i høst med flere tekniske detaljer og interiør beskrivelser - prisen kanskje rett før lansering
Skal innom BMW standen på IAA i september, men jeg tviler på at de har noe å komme med hverken angående iX3 og i4.

Ansjosfilet

Jeg har vært og prøvekjørt nye Bmw 330e, og ix3 skal være en helvetes god bil for at jeg velger den i stedet. 330e Touring er pt drømmebilen.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Trond.m

Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 16. august 2019, klokken 22:21
Jeg har vært og prøvekjørt nye Bmw 330e, og ix3 skal være en helvetes god bil for at jeg velger den i stedet. 330e Touring er pt drømmebilen.
Min også, men det trekker veldig ned at den sannsynligvis ikke får hengerfeste eller i det minste feste for sykkelstativ.

bobakka

Sitat fra: TM på fredag 16. august 2019, klokken 20:08
Sitat fra: bobakka på mandag 22. juli 2019, klokken 16:49
- den blir vel lansert på en messe nå i høst med flere tekniske detaljer og interiør beskrivelser - prisen kanskje rett før lansering
Skal innom BMW standen på IAA i september, men jeg tviler på at de har noe å komme med hverken angående iX3 og i4.
Levering starter vel om et knapt år og produksjonen må vel starte i år.
Når tror du vi kan forvente mer detaljer og spekk, pris og levering?

iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Trond.m

Har ingen informasjon om når vi kan vente mer informasjon om iX3. Det virker ikke som om dette er en bil som salgsapparatet har store forventninger til. Hva skal de kunne ta for en iX3 med bakhjulsdrift etter at Audi lanserte e-tron 50 fra 499'. Den kan jo ikke koste mer enn 450.000 hvis den skal oppfattes som konkurransedyktig priset.

geear

Knapt det, e-tron er vel en større bil, med AWD, og batteripakken på iX3 er vel sagt å bli 70 kWh, som på e-tron 50. Har det blitt bekreftet hengervekt på e-tron 50?

Gnilre

Rett etter min reservasjon av BMW iX3 sa en BMW-selger at han forventet en pris på 700.000 NOK på bilen ferdig på veien med nødvendig utstyr. Jeg tenkte den gangen at fyren ikke hadde peiling, og at prisen lå minst 100.000 for høyt da, men jeg lot ham bare skravle i vei. Uten 4-hjulsdrift er også 600.000 en altfor høy pris med tanke på Audi og Jaguar. For 450-500.000 får de solgt bilen. Tror jeg bør kansellere reservasjonen og heller følge med på iNext.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

bobakka

#12
Jeg har også tenkt at pris rundt 450 000 kr. eller lavere gjør iX3 interessant for meg.
På en vanlig X3 til 700 000 kr så er vel sammenlignbar pris rundt 350 000 og resten avgifter og moms.
Sånn sett er det en veldig positiv konkurranse på elbiler vi ser nå - med stadig større utvalg og lavere priser.
For meg er hengerfestet nødvendig, og rekkevidde og kun RWD akseptabelt (men skulle gjerne hatt >500km og AWD).
Pris sammen med hengervekt er det det som avgjør kjøpet.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

PionerThink

Er enig med siste taler når det gjelder prising av iX3 om den skal kunne være av interesse.
Foreløpig prising av det unevnelige merke med en X-over med betegnelsen Y er jo på ca.500' med rundt 500 km rekkevidde, så da bør ikke iX3 koste mye over 400' med 2-hjulsdrift og 100 km kortere rekkevidde :o
Kan se ut som den får god plass siden det er den med lang hjulbase som er tenkt brukt, nevnte 400 km rekkevidde og til å begynne med RWD i følge ryktebørsen: https://insideevs.com/news/367360/bmw-ix3-first-in-europe/
Gjør jo ingen ting at den kommer først til europa heller ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorgenM

Long Wheelbase er nok kun tiltenkt det Kinesiske markedet (?).

Ellers enig i at konkurransen fra Audi blir knallhard. iX3 bør under 500k i startpris nå...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA